/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Nøgle til Ratlås ????
Fra : Jon
Vist : 1911 gange
101 point
Dato : 01-08-02 19:49

Jeg har fået smidt min Puch Maxi's rat-lås'-nøgle væk, og nu snakker min far, og en af mine venner om at man kan ringe et sted og sige sit Stelnummer og så få en ny nøgle.. Jeg syntes det lyder lidt underligt, men hvis der er nogen der ved hvorhen man skal ringe til, kunne det da være rart...???

Er der iøvrigt nogen der ved hvad en ny cylinder (en låse cylinder) koster ???

Jon Langberg Rasmussen c",)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-08-02 22:41

Tak for svaret, jeg har ikke den originale købskontrakt, så det blir jo nok Thansen... Men hvor på Thansen.dk kan du finde den ??? Jeg kan ikke umildbart finde den, og er det bare en ny cylinder, eller en hel ny lås ???

Hvis du svare på overstående spørgsmål, er point'ne dine... :]

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 101 point
Dato : 01-08-02 23:54

Ja det ovensyående link er rigtigt og dertil kommer så frgat og ekspedisionsgebyr, så jeg vil tro at det tilsammen vil blive en lille 100 kroneseddel.
Held og lykke med det. Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-08-02 23:55

Hmm, der havde jeg ikke lige tænkt på at lede... Men det var jo sådan set JAPSE der svarede først på det spørgsmål, så hvis du, JAPSE, lige smider en kommentar, så er point'ne dine...

Jon

Godkendelse af svar
Fra : Jon

Dato : 01-08-02 23:58

Tak for svaret Japse, jeg skrev mit sidste indlæg, næsten samtidigt med dit anden't, såe....

Jon Langberg Rasmussen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-08-02 23:59

Og foresten også mange tak til DK, for det præcise link..

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 01-10-02 01:42

Hej

Jeg har selv en Vespa ciao jeg har heller ikke nøglen mere men hvordan kan jeg få låsen taget ud?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-10-02 07:46

Jeg borede min i smadder, bare ta et bor og så gå stille og roligt i krig, men sørg for at du fr ALT ud a låse huset....

Jon

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 01-10-02 16:16

Okay jon

Hvordan får man så den nye lås i er det Bare såden lige til?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-10-02 16:27

tja, du drejer bare nøglen og putter låsen ind (husk fjederen) og vutpi når du drejer nøglen, sidder den der.... Og du kan så bruge din lås

Jon

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 01-10-02 16:51

okay men er din ikke en Puch min er en vespa og det er denne lås man skal bruge http://thansen.dk/product.asp?c=92681688&n=282547916&pn=282547967

Af hvad jeg ved så ser det ikke ud til der er fjedre til den man mon ikke det virker aligevel eller?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-10-02 17:07

Jo, eneste forskel er at min selv hopper ud når jeg drejer nøglen, og at du skal "hive" den ud... Så bare fyr den i og se hvad der sker Ej, det har ingen indflydelse om der er en fjeder eller ej, det kan også være der følger fjeder med til din, men at den bare ikke er kommet med på billedede

Håber du kan bruge det til noget :-]

Jon

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 01-10-02 17:08

ved du hvad en remskive på 94 byttet ud men en på 65 mm gør bedre er det optræk eller?

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 01-10-02 17:25

skal man bore langs låsen (i nøgle nullet) eller skal man bare bore der opad?

Jeg siger mange tak for dine svar,
man skal jo lige have sat sig ind i alt det forskellige

Hilsen

Dan

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-10-02 17:30

Jeg aner ingenting om en remskive....

Men jeg borede bare direkte ind i låsen, der hvor nøglen skal puttes ind og borede den i smadder.... VERY EASY....

Jon

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 01-10-02 17:33

Okay
jeg vil prøve det på et tidspunkt

Thanks

Dan

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 01-10-02 17:33

Okay
jeg vil prøve det på et tidspunkt

Thanks

Dan

hvilke bor størelse brugte du?

Kommentar
Fra : Hemmje

Dato : 01-10-02 19:58

Takker der virkede selv om der var lidt besvær men tak

Dan

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-10-02 21:11

det glæder mig at du kunne bruge det til noget, bare lidt ærgeligt du ikke oprettede et spørgsmål, så jeg kunne tjene point på det.... Men folk er jo bare generelt nærige.... Tsk Tsk Tsk.... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......................

Vi SOVS....

Kommentar
Fra : fwp

Dato : 27-01-03 09:37

Du kan også bore låsen ud med et jernbor og du skla bore indtil der kommer sølvfarvede spåner ud i stedet for guld farvede. Så skal du finbore resten ud, og købe en ratlås med nøgle i THANSEN og slå den i.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 27-01-03 15:31

tja, det er jo sådan set cirka det alle andre har sagt.... men ok....