/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pop up billeder på pc'en
Fra : scooter
Vist : 711 gange
500 point
Dato : 01-08-02 18:25

Hej.
Jeg er ved at være så træt af de der pop up der kommer hele tiden på min pc. Kan det overhovedet lade
sig gøre at de aldrig kommer igen der tænker jeg på om der er et program jeg kan bruge til at stoppe det.
Jeg er ikke en pc nørd så derfor den der kan forklare og fortælle mig det bedst får mine point.

MVH. SCOT.

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 01-08-02 18:34

Hej

Der er et program, der hedder popupkiller. Installer det og dine problemer skulle være løst :)

Desuden kan du bruge programmet pestpatrol til at checke at, der ikke er installeret skjulte programmer på din pc.

Desuden bør du installere en firewall på din pc, for at beskytte den/dig yderligere

Håber det hjælper :)

// Martin

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-08-02 18:35

Hej Scooter,

der er en del freeware programmer her der sku' ku' gøre arbejdet, med at lukke de iriterende Popup vinduer... -->
http://www.webattack.com/Freeware/misctools/fwpopblock.shtml

et andet tip er når et vindue popper op at trykke på "ALT+F4"... det er selvfølge også iriterende at sidde og trykke på det, men det hjælper også med at lukke dem...

men ellers ka' du afprøve nogle af programmerne... de er gratis og der er ca. 17 af slagsen... der findes også shareware programmer der ka' gøre det... her er da ca. 20... -->
http://www.webattack.com/shareware/misctools/swpopblock.shtml

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 01-08-02 18:36

Hep

Jeg glemte helt at anbefale en firewall. Du kan bruge zonealarm fra zonelabs. Det er effektiv og gratis :)

// Martin

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-08-02 18:54

Det sidste links kom ikke ordenlig med
PopUpStopper24.exe panicware.com
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-08-02 18:59

Hej igen og undskyld
men det sidste direkte links til download kan jeg ikke få ordenlig frem
men tryk på det øverste links som jeg gav dig så kan du se den inde på siden
MVH Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-08-02 19:06

Hej Briani,

det direkte link...
http://download.pcworld.dk/files/PopUpStopper24.exe

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 01-08-02 19:48

Du kan bruge http://www.panicware.com/ det virker

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-08-02 20:12

Jeg tror ikke du får bedre software til formålet og som faktisk er gratis :

http://www.emsproject.com/FS

Direkte link :

http://www.kolumbus.fi/eero.muhonen//FS/FreeSurfer21025.exe

OG zonealarm har faktisk den fejl, at det ikke kan håndtere animerede gifs. Den fjerner den rask væk hvis du bruger de muligheder der findes i zonealarm. Faktisk fungerer det slet ikke efter hensigten.

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 01-08-02 20:20

Hejsa

Der er mange pop up dræbere, men det er ikke mange af dem der fungerer optimalt. Dette program (Pop-Up Stopper Companion) er dog tæt på at være det. Det er kun meget få pop ups der trænger igennem. Men det sker altså, at der er nogle stykker der ikke bliver dræbt. Programmet er dog godt nok til at jeg gerne vil linke til det

http://www.panicware.com/product_companion.html

Prisen for Pop-Up Stopper Companion er $39.

Mvh
Croaks

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 500 point
Dato : 01-08-02 21:45

Hej Scot,

der er både fordele og ulemper ved at bruge disse ”popup stop” programmer… jeg har bl.a. selv fravalgt at bruge disse programmer… fordi jeg synes de næsten er ligeså iriterende som selve "popup vinduerne"... og fordi jeg synes de hæmmer mere end de gavner...

nogle af disse ulemper er at de ka’ sænke ens hastighed når man surfer, nogle sider bruger desværre popup vinduer til vigtig eller brugbare informationer… og i disse tilfælde ska’ du jo så slå dit ”popup stop”-program fra alligevel…
Det er bl.a. dem der skal klikkes på… og man ka’ ikke selv åbne dem i et nyt vindue fordi de bliver hentet vha. bl.a. Java-script… og den direkte adresse er derved gemt…
Så ”popup stop”-programmer er ikke altid problemfrie…

Popup killer, er et godt program med en del instillings muligheder, men den bruger desvære også en del opstarts resourcer…
Plus den skal slåes fra i de tilfælde, hvor du ska’ bruge et nyttigt ”popup vindue”…

Som nævnt tidligere er der en mulighed for at lukke disse vinduer med ”ALT+F4”, men det ka’ selvfølgelig også være iriterende…

Men dette ka’ gøres nemmere ved at bruge programmer hvor du selv ka’ lave dine genvejs taster…
f.eks. som disse 2 programmer… ”HotKey Control XP” og ”Hotkeys”... afhængigt af hvilken version af Windows du har...

Hvis du bruger Win 2000 eller Win XP, ka’ du bruge dettet program…. ”HotKey Control XP”… -->
http://www.webattack.com/get/hkcontrol.shtml

eller hvis du bruger Win 9x/NT/ME/2000 ka’ du bruge ”Hotkeys”… -->
http://www.webattack.com/get/hotkeys.shtml

begge programmer er freeware programmer…

her ka’ du så f.eks. lave en genvejstast ”ALT+Space” (=ALT+MellemrumsTasten)… idet disse 2 taster ligger lige ved siden af hinanden…

det er selvfølgelig kun et foreslag… men husk på der er både fordele og ulemper ved at bruge ”Popup stop”-programmer, samt der er både fordele og ulemper ved at lade være…
men nu er det jo heldigvis ikke alle sider der bruger ”Popup vinduer”…

men prøv nogle af de forskellige muligheder og forslag igennem… og så find frem til hvad du bedst synes om…

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 02-08-02 00:13

Der er også WebWasher der stopper pop-up reklamer:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,2074,00.asp

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-08-02 04:22

Hej Scooter

Har du installeret freeware-versionen af systemanalyseprogrammet Sandra? I så fald har du også installeret programmet n-Case, som netop har til formål at sjaske skærmen til med pop-up-reklamer - og så er løsningen at slette n-Case. Derved slipper du ikke for pop-ups, men du får betydeligt færre af dem.

Bagefter kan du roligt hælde også Sandra ud, for i freeware-versionen virker det ikke uden n-Case.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 02-08-02 20:45

Tast
http://www.panicware.com/
- og vælg herefter "Pop-Up Stopper FREE" (ude i højre side af skærmen).

Det er utrolig nemt og helt lovligt at downloade, og det er ovenikøbet GRATIS og ret effektiv.

Knud

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 02-08-02 20:48

Tryk her:

http://www.panicware.com/popupstopper.html

- så er du der.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-08-02 21:36

Hej ks9000
Hvis du læser mit formodet svar så kan du læse at det også er popupstopper som jeg anbefaler, og henviser til et link hvor man kan downloade den,også her er der tale om en Freeware fra panicware.com
jeg kan også se at Grethe henviser til Panicware

Men hvorfor henvise til noget som der allerede er henvist til

MVH Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-08-02 23:56

Hej Briani,

LOL...

er det ikke bare positivt at se der er flere der måske også synes det er et godt program... så hvorfor diskutere hvem der har postet hvad og hvornår...

men det er nu sjovt du nævner det, for faktisk er "popup-stopper" fra Panicware nr. 2 på denne liste af Freeware fra Webattack...
http://www.webattack.com/Freeware/misctools/fwpopblock.shtml

faktisk ka' alle de programmer der er blevet nævnt i dette indlæg, findes på disse 2 sider fra Webattack med henholdvis freeware og shareware... -->
http://www.webattack.com/Freeware/misctools/fwpopblock.shtml
http://www.webattack.com/shareware/misctools/swpopblock.shtml

på nær Webwasher som Clausen nævner...
http://www.webwasher.com/
samt "Pop-Up Stopper Companion" som Croaks nævner, som må være betalings udgaven af "Popup-stopper"...

men det er jo en smagssag... og det må da være rart at få support til at det er et godt program...

jeg er nu ikke tilhænger af disse programmer, men hælder mere til "CTRL+W" eller "ALT+F4"...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : scooter

Dato : 04-08-02 08:56

Tak for svaret strarup Det er sq dejligt når man får så mange svar 1ooo tak til i andre også.

MVH. SCOT.