/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjerne overflødige filer helt ???????
Fra : miritdk
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 11-11-04 11:33

Er landet i en diskussion der åbenbart ikke bare sådan er til at slippe af med - så:

Hvordan sletter man ALLE unødvendige filer fra pc´en ???????????

Og.... er de mulige at gendanne for eks efter en restore ???????? (fuld restore)

Tror jeg kender svaret men er jo kun en stakkels bruger og kører i ring omkring det og gider ikke diskutere hvis jeg ikke kan dokumentere for mig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 11:40

Definér venligst en 'unødvendig' / 'overflødig' fil

Hvis en fil var 'unødvendig' fandtes den næppe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 11:44

I princippet behøver der slet ikke at ligge filer på en PC. Den fungerer hverken dårligere eller bedre af den grund i teknisk forstand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 11:46

Svaret er FDISK

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-04 12:03

argh sikke en hjælp

mener overflødige filer som overhovedet ikke skal bruges mere og vil filene da ikke i slagsmål her også

(en vinge til molo - sådan bare lidt)

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 11-11-04 12:06

Ja, men jeg må give MOLOKYLE ret, så er de væk alle sammen.
Men jeg har et som du måske kan bruge http://www.personal.inet.fi/business/toniarts/

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 11-11-04 12:09
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 12:11

Helt iorden; jeg ku' bare ikke dy mig

Jeg tror dog ikke der findes et entydigt svar andet end :

1.) Tag backup.
2.) Afinstaller programmer der ikke længere skal bruges.
3.) Slet biblioteker og filer manuelt.

Der sikkert en eller anden 'smart' standard metode. Jeg kender den blot ikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-04 12:21

KaVakandu........... dødt link øv

Molo - næ jeg tror det heller ikke men håber at nogen kan svare så jeg kan bruge det *SUK)

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 11-11-04 12:33

Hej miritdk
Virker fint her, altså det uden www
Se under Products/EasyCleaner

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 11-11-04 13:49

Måske denne her kan hjælpe dig lidt:
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=4

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 14:06

her er en lille simpel fyr som jeg bruger til lyn oprydning,kan sættes til at startes men
window>
vælg den hvor der står all plugins and main program in one file>

http://www.xs4all.nl/~mp2004/
den dækker de fleste programmer's affald man sætter bare et flueben i boksene ud for programmerne som man vil slette affald hved,højreklik på cooki's> configure hvis der er nogle
du vil bevare f.eks. kandu.
Du kan også slette gendannelse mappen som sp2 har dannet,vis dit system køre rigtigt
og du ikke har tænkt på at afinstallere samme(256 MB)det har jeg gjort.
Spørg.
Programmet er gratis.
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 14:07

Som tilføjelse til Steffansteffan's link kan jeg fortælle, der i Win98 ligger et helt bibliotek med (mange) installations filer, der indlæses, når man installerer Win98. Dette bibliotek med alle filer kan også slettes, når installationen af Win98 er færdig, men jeg tror næppe det denne slags 'almindelig' oprydning der spørges til.

Til alm. oprydning kan man også bruge dette program fra min hjemmeside : Find Junkfiles v1.31

http://home20.inet.tele.dk/friheden/freeware_dk.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 14:10

starte med,undgå at slette filerne i mappen prefetch

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 11-11-04 16:16

Hej

Der ligger en system skjult fil som hedder sysoc.inf. Åben denne i notepad, fjern ordet "hide" fra hver linie men lad kommaerne blive stående. Gem filen igen.

Nu vil der optræde en hele del programmer (nogle livsvigtige for systemet andre ikke) i tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet.

God fornøjelse, hold tungen lige i munden og tag er backup!!!!! - thi du bevæger dig nu ud på dybt vand.

Mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-04 19:36

mange gode bud - nogen jeg da ikke kendte - men ikke noget der løser diskussionen her

Det der menes er - alle overflødige filer sådan forstået at de ikke skal være der - overhovedet ikke - og at slettede filer forsvinder helt.

Det andet vedr. restore - fuld restore - kan der ligge filer tilbage som ikke er nødvendige så ??????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 19:51

Så skal du bruge en dedikeret schredder !

.. 2 min. så finder jeg en

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 19:53
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 11-11-04 19:55

..og : http://www.tucows.com/preview/266328.html

Der findes meget mere avancerede sager, men så skal jeg liiiiiige kigge andre steder end tucows

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 19:57

Hmmm...285.000 hits på Google : Søg selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 20:01

Mht. 'Full Restore' foreslår jeg dig ligeledes at lede lidt selv på Google.

Så finder man f.eks. : http://www.backup4all.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-04 20:09

Tak for svaret molokyle. Sådan !!!!!!!!!!! - så kan jeg vel få skovlen under det påståelige menneske

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-04 20:12

ps og det tog KUN 9 minutter at få sendt godkendelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 20:15

Velbekomme og kun glad for at kunne være behjælpelig ( = Fisk )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 21:27

nåååe,så er denne meget bedre den kan køre 35 overskrivninger af en fil med gutman algorisme den sikkereste slettning man kan få,filerne kan ikke redes igen,helt sikkert,den kan også køre på en aktiv patition og overskrive den tomme plads på disken og efterlade alt andet intakt.
http://www.heidi.ie/eraser/download.php
sidder i højreklik menuen.
Manse9933