/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rubrikudfyldning/tekstfuldførelse eller ~
Fra : rosekamp
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 11-11-04 10:47

Man må da kunne få et lille program der udfylder ens rubrikker for een, hvis man f.eks. skal skrive navn, adresse, tlfnr. m.v., så man ikke behøves spilde en masse tid med at udfylde. Nu er vi 4 i husstanden og det sker da at jeg skal udfylde nogle rubrikker med vores navne o.s.v. og så er det irriterende at skulle skrive det samme hele tiden. Programmet skal self. være uden adware og spyware tilknyttet.

Rosekamp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-11-04 10:56

Det ville jo nok være rart - men jeg aner ikke om det eksisterer - nok fordi jeg ikke synes det er særlig meget at gå efter - men findes der et og du får et brugbart svar så følger jeg da lige med her

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 11-11-04 11:01

Hej

Google tool bar i den Engelske udgave har en "auto fill" funktion: http://toolbar.google.com/
Mvh

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 11-11-04 11:01

Det findes og jeg har også haft et for flere år tilbage men det var fyldt med spyware så det droppede jeg igen.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 11-11-04 11:04

Jeg bruger Roboform og er MEGET tilfreds

www.roboform.com

Den kan autoudfylde samt gemme passwords og login informationer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 11:09

Hmmm.... jeg har kun hørt om tastatur makro'er i Word. Hvordan havde du tænkt dig et 'program' skulle vide hvilke felter der skal udfyldes i hvilken rækkefølge? Der findes jo ingen standarder på området. Nogle formularer vil have efternavn først og derefter fornavn i et andet felt og nogen steder er det omvendt, mens helt tredje steder vil have begge dele i samme felt.

Explorer har en mulighed for at 'huske' en indtastning, hvis det vel at mærke er den samme side der skal udfyldes felter på hver gang man logger ind. F.eks. password her på kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 11:14

molokyle

De forskelllige felter har jo typisk specifikke navne der skal tale med en database i den anden ende, og det er disse navne eksempelvis Roboform leder efter, du udfylder en identitet med alle relevante oplysninger, og når du skal videresende disse oplysninger til en formular i IE så leder programmet efter referencer i felterne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 11:23

Better_Performance -> Dette kan da kun gælde felter du en gang i tidernes morgen har udfyldt, ikke felter på en side du aldrig har været inde på før. Har man været der før, kan man jo lige så godt bruge Explorers autoudførsel.

Felt navne er unikke på en side, men ikke i almindelighed. Man kan jo som webprogrammør kalde et feltnavn, hvad man lyster : fornavn, fnavn, fnvn, 1_navn osv...

...eller er det noget andet du mener ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 11:51

Molokyle.

Muligt, men det virker, også på sider jeg ikke har været på før

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 12:17

Better_Performance har ret,jeg har selv roboform(licens),det er kun nye login og passwords man skal udfylde en gang,derefter kan man logge ind lynhurtigt på disse sider fra et icon i sys tray,også kan man udfylde f.eks. et edentitets kort ud med alle sine data og så når man kommer inde på en side hvor disse skal bruges kan man udfylde adresse/tlf/kontokort's nr o.s.v o.s.v enten auto eller med to klik med musen.
Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 12:37

Citat
det er kun nye login og passwords man skal udfylde en gang

..netop. Det var vist også det jeg skrev.

Dette må også gælde :

Side 1. (dansk hjemmeside)

[fornavn]
[efternavn]

Side 2. (US hjemmeside)

[Surname]
[Firstname]

..eller er programmet virkelig så smart at det selv gætter, hvor fornavn og efternavn hører hjemme ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 12:46

Side 3. (dansk side)

[efternavn fornavn]

..og her gætter det også rigtigt første gang ?

..og her :

Side 4. (dansk side)

[fornavn efternavn]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 13:00

Molo

NÅr der er tale om brugerregistrering på en hjemmside er den ret god ti selv at finde de rigtige felter at sætte dit navn, adresse, email, telefon osv.

Men når der skal VÆLGES brugernavn og adgangskode på en side f.eks. kandu, så skal det naturligvis udfyldes manuelt FØRSTE gang, derefter gemmes oplysningerne således at du ved næste besøg på siden kan få udfyldt dit brugernavn og adgangskode ved et enkelt klik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 13:06

eller er programmet virkelig så smart at det selv gætter, hvor fornavn og efternavn hører hjemme<ja åbenbart,hvordan har jeg ikke gedet at undersøge,men under indstillinger kan man sætte det antal felter man vil have den til at udfylde og sætter man den til f.eks. til
8 felter så udfylder den også felterne alternativ adresse med de samme info men de rigtige steder det være sig danske eller udenlandske sider men nogle få gange så kan den godt udfylde et forkert felt man så må rette, det må være formateringen på den enkelte side.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 13:11

man kan også klikke på det sted man vil logge ind på i en højre/venstre klik menu på iconet i sys tray og så bliver man ført til den aktuelle side hvor den logger en ind automatisk,altså et genvejs program med lyn logind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 13:58

Jamen så havde jeg jo ret Manse9933 :

Man udfylder en gang for alle :

[fornavn]
[efternavn]
[gade/vej nr. etage side]
[postnr.]
[by]
[land]

..og det går fint, når man møder :

[firstname]
[surname]
[adress]
[zip]
[town]
[country]

...men der går ged i den, når den måder en side i f.eks. flash der vil have :

[efternavn fornavn adresse]
[land postnr. by]

Korrekt ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 14:02

Molokyle

Korrekt, programmet har det ikke godt på Flash sider, så der afstår det fra at komme med forslag, og man er altså henvist til at gøre det manuelt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 14:21

molo>jep

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 11-11-04 16:54

Den formular-udfylder og password-husker jeg havde engang hed Gator - den er I sikkert også stødt på. Jeg kan huske at den fungere rigtig godt og den er da sikkert heller ikke blevet ringere med tiden. Desværre så følger den ens færden på nettet og har en skidt tendens til at sladre til sin far om, hvor man har været.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 17:10

rosekamp

Det er blandt andet forskellen på Gator og Roboform, Roboform
http://www.roboform.com/gator.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 18:46

Better_Performance ->

Citat
RoboForm does not show ads.
RoboForm does not monitor your browsing.
You can see your actual passwords in RoboForm, not just "*****".
RoboForm can log you into the site automatically.
You can control RoboForm from a toolbar in Internet Explorer.
RoboForm can save any form, not just login form.
RoboForm fills forms better.
You can fill only a part of the form in RoboForm using Selective Form Filling.
RoboForm does not slow down your computer.
RoboForm has Password Generator.
RoboForm fills not just US forms in English, it fills forms in Chinese, Dutch, French, German, Italian, Russian, Swedish. It also fills English forms for UK, Australia, Canada and New Zealand and French forms for French Canada.
RoboForm works in Netscape 7 and Mozilla.
In RoboForm you can customize User Interface

...men der står ikke noget om, hvad evt. indsamlede oplysninger/statistikker bliver brugt til.

De siger blot :

Citat
RoboForm does NOT send information about sites that you visit
or any information about your browsing to any servers.

..og ca. 20 lijer læneger nede fremhævet :

Citat
SIBER FURTHER DOES NOT WARRANT THAT
PRIVATE INFORMATION THAT BELONGS TO YOU AND
THAT YOU STORE IN ROBOFORM WILL NOT BE STOLEN
OR OTHERWISE ACQUIRED BY THIRD PARTIES.

...fint :

Lav et 'Skygge Firma' med insider viden om kildekoden, til i 'konens navn' at hente; hvad der måtte være at hente

Jeg gi'r nul og en prut for den slags 'garantier'

Inf. og citater fra : http://www.roboform.com/license.html

</SKEPTIKER>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 19:11

Molokyle

Der blev spurgt om et program med en vis funktionalitet.

Lad spørgeren selv afgøre om Roboform er løsningen og gå ud og kæmp en anden krig, jeg gider ikke slås

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 19:48

Heller ikke jeg.
Hopper af her.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 21:07

SIBER FURTHER DOES NOT WARRANT THAT
PRIVATE INFORMATION THAT BELONGS TO YOU AND
THAT YOU STORE IN ROBOFORM WILL NOT BE STOLEN
OR OTHERWISE ACQUIRED BY THIRD PARTIES.
Det er vis der er nogen der får adgang til din pc f.eks. hackere/trojanere/lillesøster og andet skidt men man kan sætte en des codet password på sine password og login informationer så de er så sikkere som de kan blive på ens pc har man en god firewall og et antivirusprogram
så er man så sikker man kan blive, på en pc nu om dage når man tænker på alle
de tossede menesker der er i syperspace,så ens info i roboform er lige spå sikkere som alt andet på pc'en,så et password i programmet(som kun skal skrives en gang når man åbner det)
gør informationerne mere sikkere i robobo form end alt andet man har på pc'en.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 21:13

oplysninger/statistikker >hvor mange bruger den gratis version af robofor,lige som alle andre programmer man opdatere over nettet f.eks. dit styresystem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-11-04 22:07

Patrick Kolla> SpyBot SD's ophavsmand har også tjekket Roboform og gevet sin mening>
http://www.safer-networking.org/en/articles/infected_and_clean.html

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 12-11-04 14:27

rosekamp skriver at googles toolbar er fuld af spyware. Hvordan kan du se det?
Jeg har haft den version, der smækker popups, siden den kom, og har aldrig problemer med den. Bruger Avast antivirus, Sygates gratis firewall og sætter AdAware i gang flere gange om ugen. Det føler jeg mig helt tryg ved. Da vores ejendom fik bredbånd for et par uger siden, var jeg en af de få, der ikke fik lukket det hele pga virus og snask.
Googles toolbar er en fin ting med mange anvendelige funktioner, bl.a. den automatiske formularudfyldning.
HansJ

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 18-11-04 09:59

HansJensen41> Ja det kunne godt se ud som om jeg skriver dét, men det gør jeg ikke.

Jeg svarede på miritdk´s spørgsmål ovenover, men som du kan se sendte jeg svaret samtidig med acronym og mit kom til at stå sidst. Jeg kender ikke noget til Googles Toolbar

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 18-11-04 10:56

googles toolbar er fortræffelig. og man kan blænde de ikke-ønskede funktioner. Jeg kan også godt lide, at funktionen popup kan slås til i de (heldigvis få) tilfælde, hvor en side ikke vil vises uden popupser.
Jeg blev anbefalet at bruge www.firefox.com browser, der også har mange funktioner, men gik efter en uges tid tilbage til google - med toolbar. Den er bedre og mere overskuelig, hvis man ikke har brug for alt det fancystuff, der - bevar's - er sjovt nok, men noget tidkrævende, hvis man har meget netarbejde.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-12-04 11:47

Har du fået svar på dit spørgsmål??

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 10-12-04 10:18

Ja, jeg tror faktisk lige jeg smider pointene til dig. Jeg har installeret det og det virker rigtig godt.

Tak for hjælpen og god weekend og jul og nytår og...

Rosekamp