/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvilken film??
Fra : scoopboy
Vist : 671 gange
500 point
Dato : 10-11-04 21:20

Jeg så for en del år siden en film, som jeg ikke kan få ud af tankerne, men da det er mange år siden, er det også meget lidt jeg kan huske. Men filmen er ret gammel og i sort/hvid. I filmen er der en person der kommer ind på en borg eller slot/palæ hvor der er en pukkelrygget person der holder øje med ham og følger efter ham og han prøver så at sparke ham bagrfra, men han misser op til flere gange, og det er hylemorsomt. Han prøver også at ramme ham med en økse men han misser også der. Mit bud er at den nok er fra 50-60'erne, og desværre kan jeg ikke huske mere end dette.... Men hvilken film kunne dette være?????

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-11-04 21:31

klokkeren fra notre dame

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 10-11-04 21:33

Hvis det er en Dansk film så prøv dette link: http://www.danskefilm.dk/index2.html

mvh

Erik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-04 21:35

Kunne nu godt være Young Frankenstein af Mel Brooks
http://www.imdb.com/title/tt0072431/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-04 21:36

Hedder Frankenstein Junior på dansk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-04 21:57

Det med den pukkelryggede, passer næsten kun på Klokkeren fra Notre Dame, hvor den pukkelryggede Quasimodo er vokset op, gemt i Katedralen.
Men jeg synes alligevel ikke jeg kan erindre noget med, at han ville sparke nogen eller angribe med en økse, idet han gjorde meget for at holde sig skjult.
mvh dova

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 10-11-04 22:03

Det med at han var pukkelrygget kan godt være fordi jeg ikke kan huske det så godt, jeg mener bare at han havde det. Dengang jeg så filmen blev den sendt på Tcm, så det er en ret gammel film, og det er ikke Young Frankenstein. Men det kunne meget muligt være en film ligesom Frankenstein hvor der er en "herres" monster, som der så prøver på at sparke en person. Jeg kan desværre ikke komme med mere info..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-04 22:26

Nu skriver du godt nok sort/hvid, men beskrivelsen kunne ellers også passe på en gammel film med Sean Connery som hedder Rosens Navn. Men den er i farver.
mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-04 22:51

Det kan meget vel være Mel Brooks men med Leslie Nielson i hovedrollen
http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:135508
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 10-11-04 22:57

det er som tedd skriver
Frankenstein Junior
og det er f**** en go film

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 10-11-04 23:31

Siden hvornår er i rosens navn blevet hyldende morsom?? kan ikke forrestille mig at man ville vise en Mel Brooks film på TCM... Der er blevet lavet utalige film som gør grin med gamle monsterfilm og specielt Igor (den pukkelrykkede) fra Frankenstein.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-04 00:02

Nu fremgik det jo ikke lige, at hele filmen skulle være hylende morsom, og morsom er vel hvordan den enkeltes humor er, men selve plottet i Rosens navn passer udmærket til beskrivelsen, med en der sniger sig rundt efter en anden person inde på klostret.Men den dur alligevel ikke da det er en farvefilm.

Men en meget gammel film i sort/hvid, og med den beskrivelse af en mulig pukkelrygget person der sniger sig rundt efter en anden, kan næsten kun være Klokkeren fra Notre Dame, som også Melander foreslog.
mvh dova

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 11-11-04 06:49

Hej

Jeg vil sige at der er kun en person som kan have udført disse ting og det er Marty Feldman
Han har jo indspille b.landet Hvem Pukler Kamelerne For, men han har og så indspillet Klokkeren Fra Nortre Dame og Frankenstein

IPM

Kommentar
Fra : A_MADE

Dato : 12-11-04 15:32

Dova du har sikkert ret men hbis det var den havde det nok været andre ting Scoopboy kunne huske og jeg er ked af at sige at du må have en seriøs syg humor hvis du kan finde noget humoristisk ved hovedhandlingen. (No offence)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-11-04 18:54

A_MADE
Jeg synes nu heller ikke, Rosens Navn er morsom overhovedet, det jeg mente var, at visse scener i en eller anden film, kunne frembringe noget der bliver opfattet som værende morsomt. Måske bare p.g.a. en eller anden "barok" lille ting der gør at det ser sjovt ud, selv om det måske i virkeligheden er ret skummelt.
mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 02:51

http://imdb.com/find?q=fearless%20vampire;tt=on;nm=on;mx=20

Den kører på TCM lige nu! Er godt nok i farver men beskrivelsen passer meget godt !

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 20-04-05 02:52
Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 20-04-05 20:50

SUper, dette hjælper mig endnu mere... Desværre kan jeg ikke finde en trailer til den pågældende film tedd, men jeg bliver jo så bare nødt til at købe filmen.... Jeg havde helt glemt denne tråd, men jeg afslutter den nu, da det har været tyndt med ledetråde....

Godkendelse af svar
Fra : scoopboy