/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
SACHS MADASS DRIFT SIKKERHED
Fra : hansp
Vist : 2151 gange
270 point
Dato : 10-11-04 21:18

SACHS MADASS er der nogen der har nogen erfering med drift sikkermed og svag tuning hastighed 60/70 kmt uden at ændre alt for meget men først og fremmest drift sikkerhed

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-04 21:46

Ikke selv nogen erfaringer, men læst en del beklagelser, over fejl og defekter på den.
Endvidere er dens konstruktion, sådan indrettet, at den er svær at tune.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-11-04 10:07

For at tune den, skal CDI skiftes ellers hjælper alt andet ikke. Selve motoren er meget slidstærk og temmelig gennemprøvet må man sige. Da den nu har eksisteret siden 74 tror jeg. Det er Honda Dax motor , Dog med CDI. Det er klart der er mange der brummer over den, da det er en 4 takts motor, der er jo ikke mange 10’es der kan gennemskue sådan en.

Men der en udmærke Tysk hjemmeside der ved alt om denne efter min smag fabelagtige maskine.

http://www.madass-spezialteile.de/
Her kan du også købe en ubegrænset CDI

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 12-11-04 20:28

jeg siger tak ind til vidre r for linket og håber på flere komentarer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-11-04 21:09

At få en firtakt motor til at yde mere er lidt af en opgave, ligsom det altid har været med de Japanske Honda og andre firtakts, du kommer nok ikke udenom en racercylinder udstødning og karburator for at komme op på 70 km/t.
Men det må du så ofre, hvis du har set dig varm på denne lille smarte model.
Men du kommer nok ikke udenom lidt begyndervanskeligheder på denne nye model.
Men når det er sagt, er sachs motoren jo et gammelt kendt mærke, der altid har haft et godt ry.
Reservedele herhjemme er jo nok lidt dyre, og der er heller ikke mange forhandlere endnu.
http://www.fieldimport.dk/sachs/madass.htm
http://www.dansverksted.dk/shop/default.asp?ProductID=455
http://www.planetbikes.co.uk/sachs_madass_50.shtml
http://www.fieldimport.dk/sachs/madass_Vmax.htm
http://www.madass-world.de/html/body_technik_-_preise.html
http://www.madass-world.de/ og he er der link til tuning: http://www.madass-world.de/html/tuning-parts.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 12-11-04 21:35

det var da dejligt men jeg vil gerne lade cylenderen sidde jeg er jo en mand på 36 år kan du ikke se jeg kom flyvende forbi politiet med 100 kmt så tror jeg nok di griner af mig

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-04 00:44

Det er da godt, hvis de bare griner, i alle andre tilfælde, mister du kørekortet (70% overskridelse af hastigheden), betaler for syn og kørsel til syn, beslaglæggelse, bøde, you name it.
Men hvis du vil køre 70, uden at skifte cylinder, så er det ikke Madass du skal have, men feks. en Derbi Senda, med 6 gear, og hvor du kun fjerner en lille skive i udstødningen, den fåes som 30 og 45knallert.
Forresten går "vi alle" en svær tid i møde, da der skal være nummerplader på alle knallerter!
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 13-11-04 17:40

ja tak jeg har prøvet det med en aprilla rs 50 så jeg ved det godt det skal også være en model 30 for ikke at prøve det igen for da har jeg hørt at de kun tager de ulovlige dele og at de ikke kan røre ved kørekortrt da det er en 30

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-11-04 23:51

Ja det er rigtigt, til gengæld fjerner de ikke noget på en 45knallert, men indkalder den til syn, hvor den så skal overholde alle forskrifter.
Hvis man skal tune, gøres det i denne rækkefølge, afhængig af hvad man vil have den op på:
Ubegrænset CDI
plumpen fjernet i luft-kassen
13-15 tands fortandhjul
16-18 eller 20mm karb
Fjern indmaden i udstødningen, eller størrer udstødning.

The engine in the Madass is a Chinese engine based on the original 6volt Honda Cub engine.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 22:58

Måske Hr.pallebhansen snart har en Derbi til salg,der vil noget???
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-11-04 23:19

Nej jeg har ikke ofret et stort tun til Sendaen, da den jo er lovlig, pånær fjernelse af begrænserringen i udstødningen, men så løber den også 80.
Hvis jeg ofrer lidt på den, så kører den jo let fra din Keldd, og det vil du vel ikke have siddende på dig, at jeg på en 45 knallert, kun kan se dig i bakspejlene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-11-04 23:55

Hæ Hæ
Keldd, som er ved at finde ud af hvordan man Ha ha ha ha vedligeholder et

vedligeholdelsesfrit batteri
Det er jo snart vinter så jeg er lydhør,fortæl fortæl.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 17-11-04 00:26

det gør man ved ar købe en INTELEGENT LADER den lader lidt og så aflader den lidt sådan foregår prosesen

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 17-11-04 00:27

ops den er specielt udviklet til den type baterier JO JO

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 17-11-04 00:28

jeg siger mange mange tak for alle komentarene MVH HP

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 270 point
Dato : 17-11-04 00:39

Ja det er rigtigt som hansp skriver, man kan købe en lader ved feks. thansen, men den aflader nu ikke, men holder pauser, så batteriet når at køle ned, da en for høj ladestrøm i for lang tid, udvikler varme, der kan få batteriet til at revne. Men man kan jo også bare starte scooteren i 5 minutter hver mdr.
Hansp, hvis du har fået et rimeligt svar på dit spørgsmål, kan du jo nu lukke det?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 00:51

Impulslader venner,impuslader må det være.
Men jeg har da ladere og hvorfor skal det være bedre ,det er vel lige som batterierne til digitalcameraet,
de skal også impulslades,men jeg er træt ind sjælen af al det nymodens pjat de finder på,så det ender med
jeg kører på cykel,ah nej det gør jeg nok ikke.
På den anden side så køber jeg en impulslader,man må jo følge lidt med,og så er den nok også rar at have.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-11-04 07:47

Det er ikke nødvendigt med en lader. Man bruger bare Kickstarter, hvor svært kan det være. ???.
Så ordner spændings regulatoren resten.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-11-04 10:38

Peter:
Ja ,den er god med dig,bare kom og tramp.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-04 17:37

Jeg kan oplyse at westimport slet ikke gider sælge disse vedligeholdelsesfrit batterier, da der kun er vrøvl med dem, og tit har folk selv ødelagt dem med en autolader til bil.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hansp

Dato : 17-11-04 21:31

hvordan lukker man da

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-04 22:11

Ja nu vil hansp, ikke høre på vores vrøvl om batterier længere, det kan jeg såmænd godt forstå.
hansp, du trykker accepter udfor det svar som du syntes bedst om.
Og dermed går de point som du allerede har afleveret til kandu, til personen som du accepterer, de kan altså ikke deles.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hansp

Dato : 17-11-04 22:27

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-11-04 23:20

Selv tak, men det var nu ikke lige det svar du gav point, der hjalp dig mest, altså det med laderen, det var faktisk ikke det du spurgte om, faktisk har det ikke meget med "SACHS MADASS DRIFT SIKKERHED" at gøre.
Men i alle tilfælde, er der ikke så mange der har de store erfaringer med Madass endnu, men det kan jo være du får det.
VH Palle Hansen