/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
regler på kandu???
Fra : cica
Vist : 390 gange
30 point
Dato : 10-11-04 20:57

Hej jeg har et lille måske dumt spørgsmål...

Må man gerne i sit spørgsmål søge om et eller andet, altså en slags annonce hvor man for eksempel søger en reol, bil eller et dyr eller noget i den stil??

med venlig hilsen CICA

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-04 20:58

Under alle omstændigheder vil du få et bedre udbytte ved at lave dne slags på steder der er beregnet til det, f.eks www.dba.dk , www.guloggratis.dk

Kommentar
Fra : cica

Dato : 10-11-04 21:01

til Better_performance...

Ja det ved jeg godt, men spørgsmålet var om man det er lovligt at gøre det??

Hilsen CICA

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-04 21:05

Du må da spørge om hvad du vil, men hvis det er f.eks en reol du søger vil du formentlig blive henvis til dba eller gul og gratis. Der er ikke køb og salg på kandu.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : cica

Dato : 10-11-04 21:06

ok så man må altså IKKE købe eller sælge på kandu!!??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 21:10

Kandu er vidensdeling og ikke køb/salg/bytte
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#1
Og Kandu ville også blive overfyldt så spørgsmål og svar druknede.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 10-11-04 21:11

Jo du må så!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 21:15

Men du har sikkert set salg/reklame/annoncering - men det er altså ikke velset.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-11-04 21:19

Der er intet, der kan forhindre dig i at prøve at sælge eller købe.

På nuværende tidspunkt er det lovligt.

Som emesen skriver er det ikke velset blandt brugerne og du vil ikke få noget positivt ud af det.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 10-11-04 21:19

apropros, hvad med timberlakes tips, der har til formål at gi ham penge, jeg har checket reglerne, og der er ikke sådanne økonomiske begrænsninger, men jeg syns sq det er for groft.

Kommentar
Fra : cica

Dato : 10-11-04 21:23

ok jeg kan godt se i har ret allesammen.... Og jeg kan godt se at det var et dumt spørgsmål jeg stillede, ups :0(

Så jeg tror bare at jeg søger min seng på dba eller et andet sted....

Tak for jeres hjælp allesammen...

Forresten er der en der kan gi mig et godt råd til hvem jeg nu skal give pointene til??

CiCA

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 21:32

Der findes ikke dumme spørgsmål. Hvis man ikke spø'r får man intet svar.

Jeg afstår, fra point.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-11-04 22:47

må... må ikke - jeg er i øvrigt 100% enig med emesen. Du vil nok blive noooget så populær hvis di stiller spørgsmålet:
Hvem vil sælge sin reol? Eller hvem vil købe min reol?

Citat
Så er der den anden del af kandu.dk, det er spørgsmål / svar sektionen. Her kan du stille spørgsmål som andre brugere har mulighed for at svare på.

Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.

Ohhh dear

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-11-04 04:57

Hej cica.
Trods det at <Better_Performance> annoncerer for sig selv på sin profilside så svarer han dig helt korrekt kun 1 minut efter at du stiller spørgsmålet, så han har helt sikkert fortjent pointene.
Det er IKKE ulovligt at prøve cica, men heller ikke velset, og som mange allerede har fortalt dig, så er der langt bedre sider til at finde din "nye" seng. Så du ønskes held og lykke med det mvh Benny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 05:29

Du kan altid overnatte hos mig, hvis du mangler et sted at sove

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-11-04 08:34

bennymanden

Jeg mener da ikke at jeg annoncerer for mig selv, jeg giver blot njogle informationer om hvem jeg er og hvad jeg beskæftiger mig med, er det ikke derfor der findes en profilside?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 09:24

Jeg skal ærligt indrømme det aldrig har generet mig at folk f.eks. efterlyser en der kan skaffe en kat, hamster, reservedel til bilen/motorcyklen/knallerten. Ej heller de der sætter deres pladesamling eller tegneserier til salg.
Man kan her tale om målgrupper der begrænser sig til dette sites brugere, hvilket jeg synes er ok.

De der vil sælge til hele verden, bør annoncere andre steder end her :

Det der falder mig for brystet er; når nogen med fortsæt 'lokker' folk til at klikke et link, hvorved de selv tjener penge/rabatter og så den type der skamroser varer der kan købes i netop deres forretning.

Summasumarum synes jeg det er iorden at cica spørger dette sites brugere om der evt. er en i nærheden der skulle have en brugt seng, cykel, bil eller mand til salg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 11-11-04 10:29

Det er jo lidt sjovt med regler, specielt når der ingen er på området. Nogle mener det ikke er velset at man oipretter et Tip eller et spørgsmål om:
Citat
Jeg søger en brugt rund vandseng, pris max. 4.000,- kr. Er der nogen herinde der vil sælge mig en sådan?

Men der er ikke rigtigt nogen der stiller spørgsmål ved et spørgsmål som f.eks
Citat
Jeg søger en brugt rund vandseng til max. 4000,- kr. Er der nogen der kender et godt site hvor der er mulighed for at finde en sådan?

I begge spørgsmål klargør man hvad man har brug for. Den eneste forskel er, at man i det første, spørger brugerne direkte og i det andet søger man et andet site, men samtidig har man gjort opmærksom på hvad det er man søger, så hvis der skulle være en bruger med en rund vandseng, ville vedkommende selvfølgelig skrive det.

Det er kun et spørgsmål om formulering ......eller placering, for Cica hvis du nu skrev i denne tråd hvad du søgte, kunne det jo være der var en bruger der kunne hjælpe dig

// Toupie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-11-04 11:07

Irriterende er det, når damemennesker har lidt ret.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-11-04 11:30

Reglerne for Kandu findes her. Muligvis burde der tilføjes et punkt om, at det ikke skulle være tænkt som et Køb/Salg-forum, eller som reklamesøjle for egen vindings skyld.
www.kandu.dk/dk/beting.asp

mvh dova

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-11-04 22:32

Jeg kan tilslutte mig både molokyle´s og Toupie´s indlæg i denne debat, mig generer det heller ikke når nogen efterlyser et eller andet, eller forsøger at sælge noget, men som emesen skriver så mener jeg også at kandu må dreje sig om vidensdeling i alt fald hovedsagligt.
Det er et spørgsmål om hvordan man ser det <Better_Performance> dit nick her er jo det samme som dit firmanavn, og dit link inviterer da i aller højeste grad til at indlede en forretning med dig og dit firma, eller hvad ? Det er vel også det reklame er til for.
Forstå mig ikke forkert, mig generer det som sagt ikke, men hvis du vil sige noget om dig selv, kunne der sikkert findes mere spændende ting end "klikrubrikker" til forskellige kurser og seminarer med dig og dit firma. Det var i øvrigt ikke for at kritisere, mere for at vise hvad nogle brugere også anvender kandu til, så bare i gang med din efterlysning af en seng <cica>
Du kan jo også tage mod molokyle´s tilbud, selvom han har "roterende fis i kasketten" er han uden tvivl hylende morsom god fornøjelse
mvh Benny

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-04 22:58

bellymaden (stavefejl intentioneret) -> Morsom ? ...omtrent som ørevoks !

</MOLOKYLE>