/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
ip adresse
Fra : upyoursmate
Vist : 485 gange
50 point
Dato : 10-11-04 20:19

Hvordan finder man egentlig en andens ip adresse og hvad kan man bruge den til??? Kan man fx få ens bopæl at vide gemmen ip adressen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-11-04 20:43

Hvad har du nu lavet?
Hvis der er tale om noget kriminelt kan der for eksempel laves en dommerkendelse så den internetudbyder der har adressen kan tvinges til at udlevere alle oplysninger om kunden.
Selv dem der bruger proxy kan spores, men det er bare noget mere besværligt.
Jeg ved egentlig ikk ehvorfor jeg gider svare dig med alle de flabede bemærkninger du kommer med i diverse tråde

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 60 point
Dato : 10-11-04 20:51

Jeg bruger et program, der hedder NeoTrace Pro.
Det viser IP-adresserne på alle dem, der er/har været forbundet med min computer.

Det er alt trafik. F.eks. en samtale på MSN-messenger, der kan jeg se IP'en på den jeg taler med.
Internetsider, som f.eks. Kandu kan logge IP'er for evt. at kunne anmelde spammere osv.

Du kan også spore IP'er fra afsendere af mails du får med spam og virus.

Det gør du ved at højreklikke på en mail og vælge "egenskaber" og fanen "detaljer"
Efter "Received: from" kommer der et IP-nummer. Det kan du slå op via Cyberabuse og evt. anmelde afsenderen til vedkommendes udbyder.

Prøv selv på: http://www.fr1.cyberabuse.org/whois/?page=whois_server at indtaste din egen IP.
Find den på http://www.myip.dk

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 10-11-04 20:54

Det der program NeoTrace Pro er det gratis eller hvad koster det i givet fald?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-11-04 20:59

Du kan søge det samme hos DK-Hostmaster, men du får kun at vide hvem udbyderen er eller faktisk det samme som står på Myip.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-11-04 21:00

Glemte vist at nævne noget om bopæl... Hvis du f.eks. modtager spammails så kan du finde afsenderens IP og anmelde den til vedkommendes udbyders abuse (misbrug). De tager så kontakt til kunden (spammeren) og beder vedkommende om at stoppe.
Hvis vedkommende ikke gør det, lukker de simpelthen for internetadgangen.

I tilfælde af groft misbrug og en efterfølgende politianmeldelse, så skal internetudbyderen oplyse navn, adresse på kunden til politiet.

Men har du nu et domæne, og er registreret hos DK-hostmaster, så kan dine personlige oplysninger være tilgængelige via din IP.
Og sender du mails igennem dette domæne, så vil din adresse jo så komme frem hvis man søger på din IP

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-11-04 21:02

fh1dk> Nej det er ikke gratis. Det koster 180kr.
Læs på http://www.neotrace.com/

Godkendelse af svar
Fra : upyoursmate

Dato : 10-11-04 21:08

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 10-11-04 21:09

Jeg vil lige overveje om der skal bruges 180 kr - i øvrigt tak.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-11-04 21:17

det var så lidt