/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Routere med switch - flere pc ???
Fra : emesen
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 10-11-04 08:46

Jeg har kigget på på routere med eks. 4 switch-udgange.
Den skal håndtere DHCP og firewall.
Nu er det så at jeg vil vide om routeren kan håndtere mere end disse 4 porte ved hjælp af en ekstra switch.
Vi har en server som håndterer alt det, men vil evt. i stedet lade en router klare det.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 10-11-04 11:01

Nogle switche har en uplink port som bruges til at "udbygge" netværket med andre switche eller hubs. Basalt set kan du også bruge en af de andre "normale" porte, hvis du bruger et krydset kabel imellem switch 1 og switch 2.
Mvh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 11:11

Yes - men kan routeren behandle/styre flere end de eks. 4 indbyggede porte.

Accepteret svar
Fra : acronym

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-04 13:31

Ja da, Switch 1 router blot trafikken til Switch 2 igennem upload linket, herefter fordeler switch 2 trafikken til de tilkoblede PC'er eller til en Switch 3.

Mvh

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 10-11-04 13:32

upload link = uplink ;o(

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 15:21

Tak for svaret acronym.