/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
norton internet security
Fra : tovelizzie
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 09-11-04 21:22

jeg har købt en maskine med med ( norton internet security ,) jeg tror jeg har fået blokeret min bankforbindejse og et par sider mere , ved nogen hvordan jeg kommer forbi den blokering eller ud af den igen - uden at slette security, på forhånd tak , Tove

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 09-11-04 22:29

Start programmet og se under fanen <Personlig firewall> og klik på Internet adgangskontrol og rul igennem listen og se om programmerne er nævt her. Hvis de er og adgangen er blokeret, så lav værdien om til f.eks Spørg. Du vil så blive spurgt om tilladelse til adgang hver gang programmet prøver at få adgang til internettet.

Hvis du under fanen: Fortolighedsstyring har sat flueben i Aktiver fortrolighed og har angivet dine koder eller password på listen, så klik lige på Tilpasset niveau og hvis du ved fortrolige oplysninger har valgt højt niveau, så sæt det til mellem og du vil hver gang blive spur´gt om tilladelse til at sende pågældende fortolige oplysning. Hvis du på samme side under cookie blokering har valgt høj, så vælg mellem her.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 09-11-04 22:44

det vil jeg prøve - siger 1000 tak for dit hurtige svar mvh tove

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-11-04 23:22

Du kan jo også prøve at højreklikke på Nortons symbol, nede ved uret, og disable norton, for at se om det hjælper, for det kan jo være du i stedet mangler virtual machine for Java.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-04 10:56

Ved ikke om du kan bruge det her til noget - men hvis du har købt en acer så har mange oplevet at den norton security der medfølger laver numre - måske en ide at afinstallere den og geninstallere den - det virkede i hvertfald hvor jeg var med.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 10-11-04 18:29

Mest til Pallebhansen

Norton holder stædigt fast på at den vil beskytte dig. Selvom man skulle tro at man kan deaktivere programmet, så kører det delvist alligevel.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 10-11-04 19:43

takker for alle jeres svar på mit spørgsmål - men den må afsted i morgen ,
lige meget hvad jeg gør - er der blokeret for visse sider - måske min egen fejl , et eller andet sted .. mange tak til jer alle . tove

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-04 20:03

Jeg tror bare den mangler Java, det er det typiske. Og det har ikke en sk.. med Norton at gøre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 10-11-04 20:33

tak pallebhansen , hvordan får jeg fat i java - på forhånd tak
ps tror faktisk du hr ret

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-04 22:02

http://www.java.com/en/download/manual.jsp
Her skal du trykke på download ud for (windows installation)
Du kan vælge at gemme den på skrivebordet, og så installere derfra.
Efter en genstart kan du prøve din bank.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 10-11-04 22:35

takker endnu engang . hilsen tove