/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er dette?
Fra : Fattig
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 09-11-04 16:15

Jeg får en meddelelse hvor der står:
F:\Windows\system32\autoexec.NT.
Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-dos og microsoft windows programmer.
Vælg luk for at afslutte programmet eller ignorer.

PS. Jeg bruger styresystem windows XP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 16:28

Der findes en kopi af filen i C.\windows\repair mappen. Den kopierwer du over i C.\windows\system32 mappen og siger ja til at overskrive

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 09-11-04 16:28
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 16:29

Erstat C med F Lidt underligt drev at ha winxp på forøvrigt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 16:31

F:\windows\repair ligger den så i, og skal kopieres til F:\windows\system32

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-11-04 16:48

Hej tedd. den er nu kopieret men jeg blev ikke spurgt om jeg ville overskrive.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-11-04 17:06

Jeg forsøger at afinstalere et antivirus program AVG-Free Edition. fra kontrolpanet Tilføj /fjern men dette kan ikke lade sig gøre. Det er her meddelelsen 16 bit windows-undersystemet o.s.v. kommer. Jeg kan ikke afinstalere programmet.

Iøvrigt ligger der en hel del XP hotfix filer hvad gavn gør de?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 09-11-04 17:17

Det vil sige at det ikke hjalp at kopiere filen over? Kopierede du den til system32 mappen? Lyder lidt underligt den ikke spurgte om den skulle overskrives!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 17:18

Hotfix filerne er de security updates du har fået fra windows update!

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 09-11-04 20:11

Grunden til at han IKKE bliver spurgt om filen skal overskrives at den simple grund at den mangler, det er netop også grunden til den fejlmeddelelse han får. Svaret står faktisk i det link edbhans henviser til!

Giv så pointene til enten tedd (det første svar) eller til edbhans, de har nemlig ret begge to

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 29-12-04 22:40

Tak for svaret tedd. Problemet har ikke vist sig siden, så dine råd har tilsyneladende hjulpet. Jeg beklager iøvrigt at jeg først får accepteret dit svar nu.