/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Køb af Sony videokamera
Fra : Benedikte
Vist : 1413 gange
140 point
Dato : 14-06-01 23:20

Min kæreste og jeg rejser til Thailand om 3 dage.vi har et spørgsmål ang. køb af et Sony videokameraer. kan det betale sig at købe et i thailand og hvor meget sparer man. Må man tage det med over grænsen? Hvor er det bedst at købe det i bangkok lufthavn eller kender du til andre gode steder i Bangkok.
Jeg har hørt at man kun må have varer for et vis antal kroner med over grænsen ved du hvor meget det drejer sig om? håber du har mulighed for et hurtigt svar da vi snart er lettet.

Kommentar
Fra : janus141

Dato : 15-06-01 01:54

Du skal huske, at der nok bliver problemer med hensyn til garanti på apparatet. Jeg ved ikke, om der er en verdensdækkende garantiordning, så du kan indlevere dit Sony kamera et andet sted end i den forretning det er købt. Men det er det lands garantiregler hvori kameraet er købt, der gælder. Og de danske regler er meget købervenlige, og nok nogle af de mest dækkende du kan finde.

Vh Janus

Accepteret svar
Fra : jdjespersen

Modtaget 140 point
Dato : 15-06-01 06:41

Jeg ville være særdeles forsigtig, hvis jeg var dig! Dels kan man få et godt videokamera herhjemme for en fornuftig penge,
og dels kan det være _meget_ besværligt, hvis der bliver problemer med kameraet.

Selv købte vi et videokamera + video i Singaport (ganske vist et JVC), men da der viste sig at være problemer, ville ingen
have noget med kameraet at gøre. Hjemme sagde man at man slet ikke kendte serienummeret, og i Singapore sagde
butikken bogstavelig talt "too bad", da vi ringede derned.

Jeg gør det aldrig igen! Og hvor meget er der i virkeligheden at spare (i %), når man tænker på de øvrige rejseudgifter?
Hvis du alligevel vælger at købe i Bangkok, tvivler jeg på at lufthavnen er det billigste sted. Hos de lokale tv-handlere
skulle man snildt kunne få kameraet til langt under den skiltede pris. Dén går ikke i lufthavnen.

Men jeg kan kun på det varmeste anbefale dig at købe hos en lokal forhandler i Danmark, som du kan "tage i kraven",
hvis kameraet ikke opfører sig ordenligt.

mvh
Jeppe

ps. ..og god rejse. Bar' det var mig.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-01 07:28

"Benedikte" <Benedikte.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wT9W6.2664$VQ4.222281@news010.worldonline.dk...
> Min kæreste og jeg rejser til Thailand om 3 dage.vi har et spørgsmål
> ang. køb af et Sony videokameraer. kan det betale sig at købe et i
> thailand og hvor meget sparer man. <--clip

Husk at du ikke efterfølgende har nogen garanti på apparatet i DK. Det
oplevede jeg med et Sony kamera, købt på Tenerife. Da håndremmen efter 10
mnd. gik af (inde i apparatet) henvendte jeg mig til en dansk Sony
forhandler, for at få det repareret i henhold til garanti bestemmelserne
(sælgeren på Tenerife havde vist mig i det medfølgende materiale, at der var
"World Wide Garanti"). Iflg. den danske forhandler gælder dette ikke i DK,
da forhandlerne her selv bærer garantforpligitgelsen...

Mvh Lars Jakobsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-01 08:48

Hej

Min kæreste og jeg købte et Sony kamera i Bangkok sidste år, vi sparede ca
30-40%, da vi kom hjem var der prob. med batteriet. Det blev dækket af World
Wide Garantien - danske forhandlere skal garanti rep., men det er ikke alle
der er klar over det.
Det er bedst at købe det i lufthavnene, mht. garanti. Dog er prisen lidt
højere, men personligt synes jeg at det er at foretrække. Det er sgu ikke
altid til at stole på på gaden.

[snip]

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-01 12:37

> Husk at du ikke efterfølgende har nogen garanti på apparatet i DK. Det
> oplevede jeg med et Sony kamera, købt på Tenerife. Da håndremmen efter 10
> mnd. gik af (inde i apparatet) henvendte jeg mig til en dansk Sony
> forhandler, for at få det repareret i henhold til garanti bestemmelserne
> (sælgeren på Tenerife havde vist mig i det medfølgende materiale, at der
var
> "World Wide Garanti"). Iflg. den danske forhandler gælder dette ikke i DK,
> da forhandlerne her selv bærer garantforpligitgelsen...

Der er vist noget forhandleren har fået galt i halsen.

Hvis der stadig er garanti på apparatet, ville jeg kontakte SONY i Tåstrup.

Mvh

John K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-01 14:44

Jeg var i Bangkok i februar 2001, men fandt ikke nogen særlig besparelse på
foto udstyr, Har tidligere købt Olompus kamera i HongKong og der var WW
garanti på, det var helt OK, ingen diskusition ved rep. af lysmåler,
besparelsen var ca. 40%.

"Benedikte" <Benedikte.news@kandu.dk> wrote in message
news:wT9W6.2664$VQ4.222281@news010.worldonline.dk...
> Min kæreste og jeg rejser til Thailand om 3 dage.vi har et spørgsmål
> ang. køb af et Sony videokameraer. kan det betale sig at købe et i
> thailand og hvor meget sparer man. Må man tage det med over grænsen?
> Hvor er det bedst at købe det i bangkok lufthavn eller kender du til
> andre gode steder i Bangkok.
> Jeg har hørt at man kun må have varer for et vis antal kroner med over
> grænsen ved du hvor meget det drejer sig om? håber du har mulighed for
> et hurtigt svar da vi snart er lettet.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-01 20:11

Ok....grænsen for hvad i må tage med jer hjem af toldpligtige vare er
1500Kr...ikke meget.
Men hvem skal vide hvor i har købt jeres kammera, man render jo ikke rundt
med sin kvittering på sig for at bevise at det er fra DK.
Men hvor relevant det bliver kan så diskuteres mht. videokammera, da de
generelt er væsentlig dyrere i Bangkok (og resten af thailand) ........men
prøv alligevel MCT shopping center, her har de lidt af hvert og det er en
god oplevelse samtidig, da her kun er thaier.
Hvis I skal have lidt sjov om aftenen så kan jeg anbefale at gå langt udenom
soi cowboy osv. det holder ingen steder.
Tag istedet en tuk tuk taxi og sig at I skal på rca, først ser han underligt
på jer og trækker så en folder frem med forskellige massagesteder og andre
"gode" tilbud, men hold ved jeres RCA, som ikke er et ludersted og i vil
højst sansyneligt være de eneste falanger=europæer blandt 50000 danse glade
thaier.
Dette sted er lidt som kortet fra "the beach" så lad være med at snakke alt
for højt om det til andre turister dernede....

God tur

Mvh Sune

Ps. Billigt elektronik(dv-kammera) kan købes med stor fordel i Singapore.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-01 19:09

Der er kraftig beskatning af den slags i Thailand. Hvis i finder noget
billigere end Danmark kan det være monteret dårlige dele eller være anden
klasse varer. Der er også meget "kopi" i omløb. Eksempelvis batterier.
I øvrigt mener jeg at TV og videoapparater er efter samme standard som det
amerikanske. ´Det gælder spænding og videofrekvens (ej 220v og ej PAL).
Nogle apparater har omskiftere så de kan tilpasses forskellige systemer -
men ikk all har.
tilpasset til det amarikanske marked.
Benedikte <Benedikte.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wT9W6.2664$VQ4.222281@news010.worldonline.dk...
> Min kæreste og jeg rejser til Thailand om 3 dage.vi har et spørgsmål
> ang. køb af et Sony videokameraer. kan det betale sig at købe et i
> thailand og hvor meget sparer man. Må man tage det med over grænsen?
> Hvor er det bedst at købe det i bangkok lufthavn eller kender du til
> andre gode steder i Bangkok.
> Jeg har hørt at man kun må have varer for et vis antal kroner med over
> grænsen ved du hvor meget det drejer sig om? håber du har mulighed for
> et hurtigt svar da vi snart er lettet.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>