/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
førtidspensionist og tilskud
Fra : frederikshavn
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 09-11-04 10:33

jeg er en 33årig mand,som er blevet tilkendt førtidspension pr.1/8-2004.pga,sygdom(sukkersyge),mit spørgsmål er,hvilke tilskud,jeg kan få/søge
er sammenboende,og har 1 hjemmeboende barn(5år)
kærsten har et afløserjob,3 timer om dagen,resten får hun af SID

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 09-11-04 10:43

Et godt sted, at orientere sig om reglerne:
https://pensionsguiden.netborger.dk/default.asp
Tingene er klart beskrevet og du kan beregne din pension.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-04 10:56
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-04 11:35

Molo, den side linker til Netborger

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-11-04 11:48

Efter de nye pensioner er der ikke rigtig mulighed for at søge nogen tilskud.
Og hvis din samlever har en indkomst af en bestemt størrelse, bliver der modregnet i det beløb du får udbetalt.

http://www.flere-penge.dk/Foertidspension.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-11-04 12:17

Hej frederikshavn

Er der tale om enkeltstående udgifter kan du altid søge om tilskud.
Min erfaring siger mig at det aldrig skader at prøve--selvom visse regler er fastlagt !!!
Der er stadig forskel fra Kommune til Kommune hvad de anser for rimelig begrundet!!!!

Hilsen Parkenss

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-11-04 12:22

BjarneD

Netborger er et glimrende sted at få oplysninger også ang. dette spørgsmål

Hilsen
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-11-04 14:09

Tak for svaret BjarneD.en ok side

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-11-04 14:16

Ja, og du kan finde mange andre nyttige ting hvis du leder lidt under emnerne
https://www.netborger.dk/

Kommentar
Fra : clairvoyant

Dato : 03-01-05 01:34

Du kan finde svar på www. dukh.dk

Du kan søge om hjælp til merudgifter §84 og Dukh kan evt,. hjælpe dig de er financieret af socialministeriet og hjælper borgerne gratis. Desværre ved få kun de findes.