/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
FTP på netværk
Fra : SNK
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 09-11-04 09:29

Hej

Jeg vil gerne oprette en ftp-server på vores firma-netværk.
Jeg har hentet Cerberus-ftpprogrammet ned fra nettet, og oprettet en konto.
Når jeg så kommer hjem kan jeg ikke komme i kontakt med serveren, jeg skriver den ip-adresse, cerberus finder.
I firmaet har vi windows xp pro servicepack 2 med firewall aktiveret, men har lavet en undtagelse gældende for ftp-programmet. Vi har også en Efficient - firewall, der er leveret af tdc, jeg ved ikke hvordan den er sat op.

Er der nogen der kan hjælpe med opsætning af en ftp-server på et firmanetværk......vi har tdc-bredbånd.

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 09-11-04 13:32

Problemet ligger nok hos tdc...

hensyn til firmaer er tdc LORT

Kommentar
Fra : mas7829

Dato : 09-11-04 22:11

Du skal søger for FTP har fast IP og at denne kan etabler forbindesle gennem alle de firewalls som den skal i gennem, TDC er nu ikke særligt bøvlet med en ftp køre da hos mig uden problemer. Du skal have sat DNS op til at "pege" på hvor din FTP ligger altså hvilken IP nr den er på vs hvilket navn. Jeg bruger Selv GratisDNS til opsætning af DNS men i må have dette et sted hvis i har en firma med en www adresse.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 29-11-04 07:53

Har du fået din FTP server til at køre ?

Kommentar
Fra : giffenDK

Dato : 03-01-05 22:51

problemmet ligger i din router, det er således at tdc har sat den op for dig, så for at du kan køre en ftp server skal maskinen der er ftpserver, have en ipadr. der hedder 192.168.1.4 det er den eneste adr. hvor port 21 er åben, således er det gældende at ipadr. 192.168.1.1 = routeren. ipadr 192.168.1.2 = mailserver (port 25). 192.168.1.2 = webserver (port 80).

der er en mere udførlig forklaring på denne side
http://download.opasia.dk/pub/Erhverv/pdf/internetadgang/Installationsvejledning_ADSL.pdf

jeg har selv sat en ftp serer op på en af disse routere fra tdc, og det virkede fint. så held og lykke med det.

hilsner
GiffenDK

Kommentar
Fra : giffenDK

Dato : 03-01-05 22:54

det skulle ikke være nødvendigt med en dns adgang, bare du har den rigtige externe ip adr. det skulle være nok. hvis du ikke kender den kan du gå på denne side http://www.myip.dk , der skulle dit firmas externe ipadr. så være

GiffenDK