/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tabs til Öresunds-Visan
Fra : semitrick
Vist : 1116 gange
50 point
Dato : 08-11-04 23:13

Jeg er blevet helt vild med Drengene fra angora - Öresunds-Visan.... og jeg vil sku sindsyg gerne spille den på guitar...så hvis du er en supper tabber, så må du gerne lige sende tabsene til mig (den lyder ikke så svær)

og den starter vidst nok med et D :P

Kommentar
Fra : Evil_Zhauqart

Dato : 09-11-04 11:25

Harj Semitrick... :D

Du kan tage ind på:

1: www.Guitarnotes.com :O
2: www.Lyrics.com :O
3: www.Google.dk [Søg efter den] :P

Har ikke lige tid, til at finde den. Men kan måske hjælpe dig med at finde den. Når jeg lige for taget mig sammen til at finde den. :)

I en liten bot - sittar vi och kyssar
Midt på Øresund - sidder to forelsked' bøsser

En elskovsstund på Öresund
kys mig med din fuldskægsmund
Javist, min danska ven

För vi knulla ut på sundet - det' vor hemliga tradition
Vi kæler lidt og nusser blidt - och smager lidt på korven hos
verandre
Smak på korven min

Hov, hvad er nu det - der' en båd der kommer nærmer'
Se det norske flaget - der är en enlig mann i boten

Hej med dig, jeg hetter Kjell - får jeg vare med i kvell?
Ja ja naturligvis

För vi knullar ut' på sundet - det er godt at vare tre
Bäten vipper litt, vi boller blidt och ni kan tro vi får den i kanalen
i kanalen

Ja, vi knullar ut' på sundet - får jeg bappe på din orm?
Ja, guf min gren, så den bli'r ren - og hold om mig og sig jeg er
jeres krammebjørn
Vor krammebjørn

Ja, vi knullar ut' på sundet - vi har et kjæmpe homsetref
Du er så smuk, får jeg se din kuk
Det kan du tro jeg har ikke noe bukser på
Ikke nogen bukser på

Nu har vi knullat ut' på sundet - og dyrket numsegymnastik
Vi ses igjen, adjö min ven
Ja næste lørdag knullar vi på Öresund
Nok engang, nok engang

Kommentar
Fra : olebaby

Dato : 12-11-04 15:30

SÅ er der akkorder til Öresunds-Visan:

Intro:

D - Dsus2 - D - Dsus2 ( slå fra løs 5.streng og ned )

Vers:

D - Gm - D - D \
D - Gm - Em - Dsus2 / 2x

G - Gm - D - Dsus2

Omk.:

D - A - G - Gm - D - A

Vers:

D - Gm - D - D \
D - Gm - Em - Dsus2 / 2x

G - Gm - D - Dsus2

Omk.:

D - A - G - Gm - D - A

Mellemspil:

F# - Hm - F# - Hm - A - D - D/D# - A - D - A

Omk.:

D - A - G - Gm - D - A > 2x

Outro:

D - Gm - D

Er lidt i tvivl med Dsus2, for nogen steder lyder det sårn, og andre gange lyder det lidt som A/D ( x x 0 2 2 0 ). Men bare spil det DU synes lyder bedst... og i mellemspillet er jeg også lidt usikker på D/D#.. bass-tonen er rigtig nok, men kan ikk lige finde ud af hvilken akkord det er =) Men ellers skulle det være der... Mega fed sang =)

//ole

Kommentar
Fra : olebaby

Dato : 12-11-04 15:32

Vers'ne skulle gerne ha set således ud:

Vers:

D - Gm - D - D \
D - Gm - Em - Dsus2 / 2x

Ikk noget med akkorderne, bare mig der ikk kan finde ud af at sætte stregerne rigtigt.

/ole

Kommentar
Fra : efutot

Dato : 26-12-04 19:16

hvordna spiller man strengene.. altså.. det lyder som om han spiller en streng af gangen, men hvordan spiller man det??

Kommentar
Fra : olebaby

Dato : 07-01-05 18:44

Der spilles således:

Basstonen - Strengen under - De 2 strenge samtidig og dernæst op igen... Ret forvirrende måske =)

Et eksempel:

D-dur som tages x57775... Den nederste streng spilles ikke.. Men den køre:

--7---
-7-7--
5-----

Fx. =).. Håber det var forståeligt nok, ellers må du skrive igen..

/ole

Kommentar
Fra : simmon

Dato : 06-03-05 12:54

Er der nogle der har tabs til den her............... Vil i ikke skrive den hvis i har........

Kommentar
Fra : olebaby

Dato : 02-04-05 12:18

Hvad mener du? Ovenover står både akkorder, og måden det bliver spillet på =), men skriv hvis du vil have det uddybet.

/ole