/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Sierra`92 dohc
Fra : frueyde
Vist : 487 gange
120 point
Dato : 08-11-04 21:49

Efter udskiftning af tændningsdele begyndte den at hoppe og gå ud med det samme man slipper spederen, det er lige meget om den er kold eller varm.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-11-04 22:00

Prøv at stille tændingen.Hvis du ikke har en tendingspistol , kan du prøve at vride fordeleren når motoren kører, så kan du høre når den går pent.
alimak

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 10-11-04 08:30

Det kunne også være vakumreguleringen hen til tændspolen som enten ikke er sat på eller er defekt...prøv at checke dette først!

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : rosenkilde

Modtaget 120 point
Dato : 14-11-04 18:14

Man kan ikke stille tændning på sådan en den er styret af computeren. Der er heller ikke nogen vacum til strømfordeleren den virker ved at en giver på svinghjulet sender et signal til computeren som så styrer tændningen. Jeg har selv haft sådan en bil som gjorde lidt det samme og så vidt jeg husker var det enten lamdasonden eller gasspjældføleren.

Mvh
Henrik
gammel ford mekaniker

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 16-11-04 08:44

Hvad er det, du helt nøjagtig har skiftet????? Hvis den virkede godt nok før du gik i gang, er det højst sansynligt noget du har pillet ved. Ikke for at vade i det

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 16-11-04 19:39

den lavede numre før jeg skiftede alle tæningsdele men ikke så slemt som nu

det er som om der er klumper i benzinen men kun når man kører med jævne rpm. lige så snart den for noget at æde er der ikke noget

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 17-11-04 16:16

Lyder som en utæt luftslange til indsugningen, så den får falsk luft: = for tynd luft/brændstofblanding. Tjek alle luftslanger, der har forbindelse til indsugningen= luftfilter, karburator/indsprøjtning.

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 18-11-04 06:30

Nu har vi skiftet lamda sonden og den kører igen som den skal....

Godkendelse af svar
Fra : frueyde

Dato : 19-11-04 05:34

Tak for svaret rosenkilde.