/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Formindske filer?
Fra : Zambrotta
Vist : 637 gange
20 point
Dato : 08-11-04 18:09

Ey jeg kender godt winzip hvor man komprimere filer ned til mindre størrelse og så pakker dem ud i stor igen - men jeg kan bare ik finde ud af at bruge det :S har nogle store dvd-filer jeg godt vil transportere fra en pc til en anden, de fylder ca. 1.300.005 og det jo pænt meget, kan en diskette slet ikke rumme, ejheller emails - så what to do?

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-11-04 18:18

Tja du kan jo brænde filerne ud på dvd....... eller måske bruge en extern harddisk til overførelsen..... ellers kan filerne jo osse overføres både over inter eller intra net....
Og ellers er der jo sidste mulighed.... at du sætter dig ned og lærer læidt mere om winzip/winrar
VH
mrhan

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 08-11-04 20:17

Hej
Selvom du engang lærer at bruge WinZip eller et andet komprimeringsprogram, er det begrænset hvor meget kun kan komprimerer en Mpeg2 fil (DVD fil).

Den eneste mulighed er at ændre format f.eks. til Wmv, Xvid, DivX ......

.......Men så kan filerne ikke afspilles på en DVD afspiller

En DVD brænding er nok den eneste løsning i dit tilfælde

Hilsen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 21:23

Har du ADSL opretter du en lille server og lægger den til download

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 19-11-04 17:59

Harj du kan bruge et program der laver det om til divx, det kan du hente fra www.sikkopi.dk ... men du skal stadig have en Cd - brænder for du kan kun lave den ned til 700 mb