/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Må man købe under vuderingen?
Fra : kpm10
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 08-11-04 15:10

Hej

Vi er ved at snakke med naboen om muligvis at købe hans hus som ikke er i en særlig god stand, hans hus har en offentlig ejendoms vudering på 500.000kr men så meget er hus og grund til sammen absolut ikke værd, og slet ikke andre end os.

Vi har flere gange snakket med ham om at købe det, men vi er i tvivl om man overhovdet "må" købe under vurderingen og evt om der er regler for hvor meget under vuderingen man må købe!

Vi regner med en pris på 200 - 300.0000kr. Det ville være rimeligt for begge parter!

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 08-11-04 15:23

markedspris og off. vurdering er 2 forskellige ting. Hvis den reelle værdi er som I foreslår er der ingen problemer for Jer i at handle til den pris.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 15:30

Det må man gerne, altså sælge under vurdering, men en fordel vil være, at få ændret den offentlige vurdering af en syns-og skønsmand.
Der er regler m.h.t. salg under vurderingen hvis det er til livsarvinger, der er det kun en lille procentdel det er tilladt at gå under vurderingen, inden det bliver anset for at være afgiftspligtigt som en gave.
Nu er det en nabogrund I vil købe, men hvis det er med henblik på at udvide jeres eget,og evt. sløjfe huset/rage det ned, må I sikkert ikke, idet ejendommen så skal nedlægges som selvstændig beboelsesejendom, og det er ikke så ligetil.
mvh dova