/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AdAware SE
Fra : ibasa
Vist : 570 gange
200 point
Dato : 08-11-04 14:24

Hej genier.[hør]
Jeg scanner med nævnte program jævnligt. Det finder da også kritiske objekter med jævne mellemrum. Problemet er at det så at sige er gengangere der kommer igen og igen.

Hvordan bliver jeg dem kvit een gang for alle ? Jeg kører Windows 98 SE.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 14:29

Ved at lade være med at være på internettet!
Eller f.eks slå cookies fra, men så kommer man jo heller ikke langt på nettet!
Og så kan adaware jo heller ikke fjerne alt snavs helt, nogle gange skal der stærkere midler til!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 08-11-04 14:34

Din lille sjovert

Næe---der er noget med at man kan følge "tråden" baglæns for at se hvor far den/de kommer. (tror jeg nok)
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 14:40

Måske har du noget snavs der genererer sig selv hver gang du genstarter computeren! adaware snupper heller ikke trojans så vidt jeg ved?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 08-11-04 14:48

Det er ikke sandsynligt. Bruger AdAware SE, S&D, SpywareBlaster, SpyWareguard og alt er fuldt opdateret. Jeg lader spørgsmålet stå åbent og håber der er andre der melder sig på banen.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 08-11-04 14:58

Hvis du opdatere programmerne hele tiden, og din antivirus, så skulle det sådan set ikke være mere at gøre.
Men hvad er det for nogle filer der kommer igen.

Du kunne jo prøve at køre en ad-aware scan et par gange i træk, genstart, køre Ad-aware igen et par gang...(uden at være på internettet, træk evt. kablet ud...) Så kan du se om det er nogle den bare ikke kan fjerne, eller om de kommer igen efter scan.

Og hvis den ikke kan fjerne dem, kunne det jo være at hvis du lavede en "hijackthis log" har ikke frostand på sådan noget og hvor man henter, men det kunne være man kunne fjerne den den vej fra...

Håber du kan bruge det.

M.v.h. Chrille

PS. har kørt scan efter scan og genstart, osv og da fjernede den alt! Men det kommer jo noget ind hele tiden og kan ikke undgås...

Kommentar
Fra : Jedi_mind_tricks

Dato : 08-11-04 15:28

jeg har oplevet flere gange at addaware ikke tager alt men det meste. prøv at hente en andet program og scan med det.!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-11-04 15:47

Du kan nu sagtens have spyware på computeren, selv om du
bruger AdAware SE, S&D, SpywareBlaster, SpyWareguard og alt er fuldt opdateret.

Uanset hvor godt man beskytter sin computer, kan man aldrig være 100 % sikker
- og iøvrigt mangler du jo både IE-Spyad og Privacy Keeper, der ifølge Spywarefri.dk
bør tilføjes de ovennævnte, før sikkerheden er blot rimeligt i orden.

Så jeg synes, du skal køre en Hijacjk-This og lægge loggen ud her.
Jeg kan ganske vist ikke tyde den - men Tedd kan mig bekendt godt.
Og ellers smider du bare loggen hos Spywarefri og får dem til at tyde den.

Jeg ved, du kender vejen.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 08-11-04 15:51

Du skal også installere IE-Spyad som kan hentes og læses om her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm det er et fantastisk program, jeg er meget på internettet og får meget meget sjælent snavs ind.

MVh: Monsen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 08-11-04 15:54

Havde lige glemt IE-Spyad i skyndingen.'

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 08-11-04 16:01

Du kan da godt sende en hijackthis log ind, men mit gæt er at det er tracking cookies, adaware finder gang på gang! Dem får man jo ind næsten overalt på nettet!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 08-11-04 16:07

Hej tedd.,

Du har ret i at det er "Tracking Cookies" og TAC raten er Low, hvad det så end betyder. Skal jeg bare lade dem være eller hva´. ? S&D finder ingen "adfærds sporing".

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 16:16

Ja bare ryd dem væk engang imellem, men de kommer igen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 16:20

adaware har en indbygget funktion til sin online tac database! De mener så at der ikke er stor risiko ved disse cookies er mit gæt!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 08-11-04 16:24

Det er også mit gæt, så vi lader sagen blive ved det. Tak til jer alle og tedd for deltagelsen.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 08-11-04 16:25

Tak for svaret tedd. Og fortsat go´ dag.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 16:26

I lige måde

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 08-11-04 18:10

Det var dog en utrolig mængde programmer i har kørende - er det dog nødvendigt?

Jeg klarer mig fint med Adaware SE, Norton Internet Security og XP med seneste opdatering. Vi har et lille netværk over en router med firewall. Jeg vil skyde på at vi i gennemsnit bruger vores ADSL-forbindelsen en 4 - 5 timer dagligt og har ikke de helt store problemer med spyware.

Har du i øvrigt udsigt til Ågerup kirketårn?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 08-11-04 21:40

Jorgen_ros

Med lidt god vilje kan jeg godt se tårnet. Det kræver dog at jeg går 100 meter fra haven.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.