/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
solsorteunge
Fra : solsorten
Vist : 791 gange
20 point
Dato : 31-07-02 15:12

En lille forsagt solsorteunge er blevet skubbet ud af reden: Vi har prøvet at sætte den tilbage et par gange, uden at berøre den. Moren ser dog ikke ud til at ville vide af den. Den er efterhånden meget afkræftet og meget mindre end sine søskende. Derfor har vi taget den til os og prøvet at få lidt vand, samt små regnormestykker i den. Vi er dog i tvivl om hvordan vi bedst griber dette an, kan nogen hjælpe os? Gerne meget hurtigt, da vi godt vil stoppes hvis vi gør noget forkert.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 30 point
Dato : 31-07-02 15:18

I kan godt prøve, og jeg tror ikke i kan gøre andet end det i gør, men chancen for at den overlever er ikke særlig stor.
Venligst
Mango
Og held og lykke med foretagenet, det er et stort arbejde.

Godkendelse af svar
Fra : solsorten

Dato : 31-07-02 22:10

Er der nogen der ved hvor tit sådan en fugleunge skal have noget at spise, og i hvilke mængder. Hvor meget skal den have at drikke, kan man give den for meget?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-08-02 11:27

Du kan ikke give den for meget, og ca. hver 3-4 time skal den have mad. Hvordan går det, trives den?
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : solsorten

Dato : 02-08-02 00:41

Den spiser, drikker og pipper løs, og ser ud til at trives nogenlunde godt. Kun tiden vil vise om den klarer det. Vi er dog i tvivl om vi skal sætte den tilbage i reden, sammen med dens søskende. Kan der ske noget ved det, eller kan man gøre mere skade, end gavn?

Kommentar
Fra : viskinge_junior

Dato : 16-02-03 14:43

du skal ikke bare give den små stykker når moren giver den mad får den hele orme
m.v
viskinge-junior