/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
min knallert går ud under kørsel
Fra : bet.sand
Vist : 1874 gange
100 point
Dato : 08-11-04 12:32

min knallert er begyndt at gå ud når jeg køre. Det er ca efter 5 km ,så gir den ikke gas selvom håndtaget er helt i bund.. jeg har osse en mistanke om den ikke køre de 45 km den burde ( men kun 38 km følge de opstillet hatighedsmåler politiet stiller op)den har har haft start problemer men de er løst efter jeg har haft batteriet til opladning..

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 08-11-04 12:42

Er dit luftfilter meget beskidt, så den får for fed blanding nå den bliver varm.
trukni

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 08-11-04 13:02

Prøv med lidt kaburatorsprit i din benzin - det er årstiden

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 08-11-04 13:51

kommer den til at køre hurtiger af sprit i benzin .. eller er der en anden forklaring på at den ikke køre 45km

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-11-04 14:48

Spritten gør at der ikke dannes is i dysse når den underafkøle benzin blandes med den fugtigt luft. Det er isen der bloker for benzinen derved køre den langsom. Den bliver ikke hurtigere når der tilføjes sprit.

Husk det er CLAN der skal ha point for det er det rigtige svar

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 10-11-04 18:50

kan oxo være at der er kommet skidt i kaburatoren eller dyse bare et skud ud i luften ved ikke om det er det

Godkendelse af svar
Fra : bet.sand

Dato : 12-11-04 22:19

Tak for svaret CLAN.
tjo det ser ud til en "lille snaps" i benzinen, var det den ville have
tak for hjælpen