/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
hvad koster det at fjerne en villa
Fra : frkfriis02
Vist : 9972 gange
50 point
Dato : 08-11-04 09:49

Hvad koster det at 'komme af' med 100m2 gammel et-plansvilla, herunder oliefyr etc.
Vi har fået tilbud på en villa på 1000 m2 grund, men huset er i så ringe stand (og en del er opført ulovligt, og kan ikke lovligøres jvnf Bygningsinspektoratet), at det bør jævnes med jorden og derefter kan man bygge nyt.

Vi kan ikke rigtig finde ud af, hvormeget nedslag vi skal forlange i salgsprisen...(Det er på Århus egnen)

Det er jo ikke gratis at komme af med mursten, tag, oliefyr, gammel olietank etc....
Og der er jo ikke tale om en byggemodnet grund, der er lige til at gå til, men derimod er der en del arbejde og MEGET nedbrydningsmateriale.

Er der nogen, der har et realistisk bud ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-11-04 10:02

Jeg har fra Amtet hørt at man sætter 50 000,- til 75 000,- af til sådan et job, men spørg da et nedbrydningsfirma om de vil give et overslag

Kommentar
Fra : knowledge

Dato : 08-11-04 11:07

frk friis I forbindelse med rydning af egen bolig blev regning på kr 500.000. Jeg ville derfor skynde mig at tage kontakt til en professionel. Løber der olie ud bliver det dit dyreste hus nogensinde.
Venlig hilsen
Niels
www.cmsbazar.dk

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-04 11:51

Det er næsten umuligt at give en pris på, og især ikke når du vil bruge det til at beregne en købspris.
For der kan du jo nærmest kun gå ud fra grundens værdi, og alt derover kan du betragte som ekstraudgift hvis huset kun er til nedrivning.
Er det kun Jer selv der mener det er nedrivningsmodent, eller er det påtegnet i papirerne på ejendommen. Hvis det står i papirerne vil jeg ikke mene det må koste meget mere end grundprisen.
I skal også inden I evt. køber, undersøge om det er muligt at få tilladelse til total nedrivning, og ikke mindst genopbygning af nyt hus. Der er reglerne nogen gange lidt firkantede, selv om der er visse dele af huset der i forvejen ikke kan godkendes.
Jeg ved ikke lige hvor meget priserne har ændret sig, men i 1987 gav vi omkring 25000,- for at få fjernet et delvist nedbrændt hus.
mvh dova

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-11-04 12:16

I forbindelse med køb af en industribygning (overfladebehandling), skulle der ryddes op. En proff gav et overslag, som lød på 100.000 .. men slutprisen blev på 360.000 !!
I slutsedlen var der heldigvis taget højde for oprydningen, så sælger betalte hele "gildet"

Godt råd: Selv om grunden er lige dén du altid har drømt om .. så drøm videre og find en anden parcel.
/PG

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 08-11-04 21:49

Lyt til Guild og lad sælger stå for oprydningen og se hvilken pris han så vil forlange.

Nedbrydningspriser er nok de mest svingende priser man kan drømme om.
Jeg har selv seriøs deltaget i licitationer, hvor nedbrydning har været en del af entrepriserne. Jeg har møjsommeligt siddet og kalkuleret på hvor mange tons mursten, beton, træ osv. en bygning indeholder. Beregnet miljøafgifterne og skønnet forbrug af lastvogne, maskiner og arbejdstimer. Jeg har samtidig indhente priser fra forskellige nedbrydningsfirmaer på samme opgave og hver evig eneste gang har det vist sig, at de kan gøre det til helt "urimelige" billige priser.
Jeg har væet ude for en rigtig snu nedbryder, der solgte murstenene til private for 1 kr. stykket og de skulle enda selv nedbryde murene og selv stå for transporten. Det var godt nok en tidligere kendt kro på fyn, men alligevel, man kunne på det tidspunkt få leveret nye kvalitets facademursten for 1,25 kr., men der var altså nogen (nok) der hoppede på den og kroen blev revet ned og nedbryderen, skulle købe større livrem. Se sådan noget kan man jo ikke konkurere imod.
Nu er det også sådan at nogen nedbrydere har investeret i et knusningsanlæg og når beton og mursten er knust, kan det sælges, som vejbygningsmaterialer.

Godkendelse af svar
Fra : frkfriis02

Dato : 09-11-04 14:58

Tak for mange gode kommentarer.
Jeg kan desværre ikke fordele points mellem Jer, så de går til Dova for at minde mig på, at der også skal søges tilladelse til total nedrivning (foruden selvfølgelig til nybygningen).

og Guild,.... måske har du i virkeligheden ret

mvh Frk Friis