/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Tak for Nokia-hjælp Arne Jakobsen.
Fra : emesen
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 07-11-04 23:22

Man kan jo ikke dele, og jeg skulle lige se TV.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 08-11-04 00:05

OK min ven. Men som du nok har opdaget, har jeg sommetider "lidt" let til "kniven" - Gnæk - Gnæk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 00:10

Næh, Arne du render rundt med en uafskærmet grønthøster

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-11-04 00:35

Arne.Jakobsen næste gang du får en "trang" til at være "let til kniven" kan du så ikke bare slukke din computer og løbe over til dit vindue, åbne det og så råbe ud, det du ville have skrevet??

// Toupie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 00:41

Bjarne & Toupie

I Love You 2.

P.S.: Jeg har været til Firma-Jule-Frokost idag. Så nu skal jeg squ snart se dyner.

> Toupie

Det ka' de da ikke høre ovre på Sjædeland, Vel?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-11-04 00:44

Arne.Jakobsen nej, det var derfor

// Toupie
der er Sjællænder..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 00:49

Jamen Hva' så med stakkels mig der kun bor 40 km fra AJ, tænk hvis jeg også ku' høre ham

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-11-04 00:52

Dova, kan man ikke købe hørepropper i Jylland??? hmm.....ellers må jeg sende dig nogle

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 00:52

Toupie
Syn's lige at jeg vil forklare mine udtryk:

Mennesker der bor i Jylland er jyder og de snakker jydsk.

Hvor er så det ukorrekte i at:

Mennesker der på Sjælland bør kaldes sjæder der taler sjædsk?

P.S.: Jeg ælsker det der Sjædsk. HeHe. Det lyder lidt som en våd karklud. Gnæk

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-11-04 00:53

Ja Arne jeg foretrækker nu Djævleøen.....det passer sådan lidt bedre end en våd karklud.....selvom jeg da også føler mig sådan indimellem

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 01:04

Men som du kan se ÆLSKER jeg sådanne små ordlege.

F. eks. har vi nogle lokaliteter i DK som i Søværnssprog hedder:

Newcastle
Dogplace
Benchriver
og Candlememorybeight

Ikke at forglemme Kortbunke
o.s.v.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-11-04 01:11

Hmmm... Arne, I må virkelig have en speciel humor inden for søværnet .......eller også er min humor bare uden for rækkevidde

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 01:15

OOK sødde

Nyborg
Hundested
Grenå
Kertemindebugt

Og så selvfølgeligt Esbjerg

Æt og?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 01:16

Newcastle--Nyborg
Dogplace--Hundested
Kortbunke--Esbjerg

O.s.v.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 01:18

Grenå giver ingen mening, for bench betyder bænk

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-11-04 01:19

Jow jow bare du lader være med at kalde mig "sødde" så acceptere jeg hvad som helst (næsten da)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 01:19

Ha dova - du glemte Kertemindebugt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 01:21

Jam' så må du lære at stave ordentligt arne, for bugt hedder bay, ha

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 01:22

Og jeg kender nok ca 25 mere af den slags "rebus-bynavne"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 01:23

Nåh ja - så er der også:

Hæslig Island
Sunny Island
Load Island
Yearhouse
Sams Lake
White sand City

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-11-04 01:29

Nu er jeg blevet færdig med at stryge, så jeg vil stryge Kandu og gå i seng...

Kan I hygge Jer med Jeres ord-rebus-bynavne og sove godt når I når dertil

// Toupie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 01:30

OK, men jeg har squ aldrig gjort mig til af at være en ørn til at stave på engelsk. Vi sagde det bare.
Men der er da et engelsk ord for Gren der ligner IK? Så kan du da stave det som du vil.
Og ja det hedder Bay, men vi sagde altså Beight. Hvorfor ved jeg ikke, måske fordi det var ord der blev brugt i kommunikationen imellem fly og skibe. Vi sagde mange ord anderledes for ikke at meningen skulle forsvinde i radionoise.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 01:33

//Earney Jackson

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 01:35

Jo,det er rigtigt, branch betyder gren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 08:50

Vil i låne min distancemegafon når jeg har købt et netkort med driver.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 10:19

Tak dova. Så var det altså branchriver vi kaldte Grenå. Faen, som Holniels ville ha' sagt, det er 25 år siden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 10:38

..og så undrer nogen sig over, at søværnet beskød sommerhuse med kostbare missiler

Var du med der Arne?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-11-04 10:56

emesen

Du er jo godheden selv. For at få fred deler du også "slik" ud til de stædige børn, der står og tramper i gulvet

Citat
Jeg er lidt skuffet over at en så erfaren Kanduer som emesen, ikke er i stand til at tildele point til den rigtige person

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 11:59

Ja, og han har heller ikke brokket sig over, at vi har brugt tråden til en masse uvedkommende.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 12:00

NIX Bjarne. det var et år eller to efter min exit.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 12:05

Når nu i mobiloserfarne alligevel tumler rundt her.
Kan i ligesågodt gøre jer lidt nyttige.
Nu har jeg købt en startpakke hos TDC.
sat simkortet i ..........tast pinkode .......og tryk OK (der er ikke nogen OK knap)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 12:07

Det er denne:
Her er et billede
ftp://hirsenet.dk/nokia/IMG_0224.JPG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 12:10

Hvad med en yes knap? Eyvind

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 12:12

ingen yes kun grøn og rød tlfrør - men bruger jeg den snakker den om nødkald

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 12:15

nu har jeg fundet den OK knap i venstre side - det står i diplay.

meeen .....................den siger ugyldigt sim.........jeg har lige købt det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 12:15

Nej det er på Ericsson der er det. Jeg fandt vejledning til min egen her:
http://www.nokia.dk/support/phones/usersguides.php

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 12:16

emesen

Jeg mener at teksten OK dukker op i displayet over en af knapperne , der derved ændrer funktion til at være OK-knap. Men prøv at downloade den n ævnte pdf-fil med den danske brugervejledning og læs kapitlet om at komme igang.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 12:19

Ja Ja - når alt går galt så læs brugsanvisningen..............det må jeg gøre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 12:20

Jeg er da bange for at Eyvind skal have meget hjælp med den tekniske telefonsnilde han har.
Mon ikke den grønne er OK. Min har slet ikke farver, ren oldsag (5110) der passer til mig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 12:24

Ugyldigt SIM, så kan det være, at telefonen er simlåst til et andet teleselskab.
Så skal man derfra have eb kode til at låse telefonen op med.
Ved du hvilket kort der har været brugt tidligere sonofon, orange, telia o.s.v.
mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 12:25

Bjarne - det er jo fordi mobilos ikke interesserer mig.........men nu skal jeg bruge den

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 12:30

Hvorfor tror du jeg har fundet manual til mig selv
Det er en tidsrøver, som jeg primært anvender til at ringe med når andre muligheder ikke er til stede.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 12:38

Nej Dova det ved jeg ikke - men jeg har fundet et unlock sted
http://gratis-unlock.webbyen.dk/ og forsøger med sonofon

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 12:46

Ha ha Ejvind. Hvis du havde haft en telefon, kunne du ha' ringet til din og spurgt ham hvilket selskab han havde sin mobilos hos!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 13:10

Nu må jeg vente til naboen kommer hjem

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-11-04 13:15

Skype skype skype skype
Skype skype skype Skype SKYPE
Prøv lige at være lidt internationale.
Hilsen
Keldd.
Skype me.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 13:31

nu har jeg prøvet at unlockkke den.
den skriver så .....telefonen var ikke begrænset

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 13:40

Find siden frem med "Kom igang". Fjern SIM-kortet, og gå så frem nøjagtigt i den rækkefølge det er beskrevet. Jeg har gjort det med to Mobilos uden problemer. Jeg ved godt at du ikke går ind for Idiot-manualer, men de virker.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 13:52

Rigtige mænd bruger ikke manualer (de foretrækker at dumme sig helt på egen hånd)!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 15:01

Det er nemlig rigtigt, BjarneD, og bagefter skal de have konen til at finde ud af , hvad de har gjort galt

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 15:16

Endnu et hunkønsvæsen der ikke forstår sarkasme

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 15:34

Koner er til for at blive imponeret af deres mænd.

(konen har reddet mig ud af mange kattepiner)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 15:41

Min roder mig kun ind i nogle, men hun er også den spontane og impulsive her i huset.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 16:46

dova

Vedr. din 15:01

Citat
Der bo´r en djævel i hver Gu´skabte fruentimmer.

Gustav Wied i "Silhuetter" - 1891

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 18:09

Nåe, Gustav Wied havde også komplekser over for det stærke køn

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 18:17

Ja og det er ikke det eneste:

Citat
Børn er lykkelige, og dyr og kvinder, men vi mennesker er det ikke.
(Fra Livsens Ondskab)

OG

Citat
Disse fruentimmere, disse fruentimmere, jeg tror de er gale.

(Personlig kommentar/Holdning af G.W.)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 19:14

Tilbage til virkeligheden - jeg stjal en mobilos fra en lille unge............og den virker.
Eneste ulempe der kommer en forfærdelig bunke SMS'er.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-11-04 20:31

Arne dejlige citater, vi mandschauvinister må da holde sammen mod de arge fruentimmere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-11-04 21:12

Jeg vil godt holde sammen også..................bare ikke lige før spisetid.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 10-11-04 15:34

Tak for svaret arne.jakobsen.
Man glemmer nemt, at der er ulukkede spørgsmål.