/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Noder
Fra : Trinethk
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 07-11-04 22:13

er der nogle der kender en go side med masser af noder ?

Eller bare ligger inde med noderne til Leaving on a jet plain ?

OBS Noder...ikke Akorder.....eller det må jo gerne være begge dele,,,men søger meget noderne :)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-11-04 22:23

Du kan finde noderne i "Imudico's Melodibog" nr. 30 side 44.

Den kan købes hos alle musikforretninger eller evt. lånes på Biblioteket.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 22:43

Eller du kan gå ind på www.bib.dk - Danske bibliotekers fælles hjemmeside. Der kan du vælge musik - noder og så får du en liste over alle de noder der kan lånes på biblioteket. Du kan også søge på kunstnre og/eller Titel. Det kræver lige at du lærer at bruge hjemmesiden, men så er den også uhyre givende. Du kan finde næsten alt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 22:44

Hej IBM760 - HAr du set mit Harddisk-spørgsmål fra idag?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 07-11-04 23:19

ok...lige nu er jeg uenig med min sidemand...hvem har skrevet det nummer ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 23:21

Jeg er ikke sikker på hvem der har skrevet det. Det kan selvfølgeligt være en anden end ham der er mest kendt for at synge det, men DET er altså John Denver.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 23:30

Jeg har lige fundet dette på www.bib.dk:

Citat
78.794
Denver, John
John Denver's greatest hits for fingerstyle guitar : for 1 stemme og guitar med becifring / words and music by John Denver ... [et al.] ; arrangements by Jeff Jacobson ; edited by Milton Okun. - Port Chester, N.Y. : Cherry Lane ; Milwaukee, Wis. : exclusively distributed by Hal Leonard, cop. 1997. - 55 sider : 31 cm

Guitarstemmen noteret i noder og tabulatur.
Med vejledning i tabulatursystemet.
Med biografi.
Indhold: Annie's song ; Fly away ; Follow me ; Goodbye again ; I'm sorry ; Leaving on a jet plane ; My sweet lady ; Poems, prayers and promises ; Rocky Mountain high ; Sunshine on my shoulders ; Take me home, country roads.
ISBN 1-57560-066-8. Bestil.nr: 02506928 : hf. : kr 172.00.

Lån bogen på Biblioteket, den skulle indeholde alt du har brug for. Hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-11-04 23:30

Leaving on a jet plane:

Musik: Jimmy McHugh
Tekst: Dorothy Fields

Copyright 1967 by Cherry Lane Music Inc., New York
For Skandinavien & Finland: AIR Music Scandinavia AB

Disse oplysninger fremgår af noden.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 23:40

IBM760

Hvis du ser min 23:30, står der altså at såvel tekst som musik er af John Denver?????? HWA Faen er det nu for noget shit?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 23:47

Nåh ja. Det der [et al.] betyder "og andre" eller "med flere" og John Denvers version er altså en omredigering af et 30 år gammelt nummer.

Man må altså konkludere at:

Den originale tekst er skrevet af Dorothy Fields i 1967 og Musikken skrevet at Jimmy McHugh samme år.

John Denver har så genindsunget den med smårettelser i tekst og musik 30 år senere.

Men på samme forlag, så han har åbenbart "fået lov til det". AJ

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 08-11-04 00:06

IBM skal jeg forstå dit indlæg som om at der er copyright på, og jeg derfor ikke kan få fat i noderne, medmindre jeg låner en bog på bibloteket ?

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-04 07:19

Hej Trinethk,

der er copyright på alle nyere noder - hvorimod mange klassiske værker ikke er beskyttet p.g.a. alder.
Jeg kan ikke huske grænsen.

I praksis betyder det, at jeg ikke må tage en kopi af noden og sende til dig.

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : Trinethk

Dato : 08-11-04 20:33

Tak for svaret IBM760.