/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan finder jeg Jan fra Give?
Fra : Thorendal
Vist : 500 gange
20 point
Dato : 07-11-04 21:38

Hej,
jeg leder efter en mand, der hedder Jan. Han kommer fra Give og bor nu på Østerbro. Han er 31 år gammel, har brune øjne og mørkebrunt hår. Han har nogle virksomheder i Sverige.

Jeg kender ikke hans efternavn, og jeg har ikke andre oplysninger end overnstående. Hvordan finder jeg ham?

Venligst fra
Thorendal

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-11-04 22:16

Hvis du ved hvor han boede på et bestemt tidspunkt, så begynd at spørge der!, hvis du ikke finder ud ad hvor han flyttede hen, så ved man måske, hvad han hed til efternavn. Så er det lettere, når du spørger på folkeregisteret om hvor Jan -- der boede på den og den adresse på det og det tidspumkt er flyttet hen.
god "jagt"
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 22:17

tjah det er godt nok en lidt kringlet opgave - kender du måske nogen der kender ham så du kan få hans efternavn ??????????? så er du da lidt på vej.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 07-11-04 22:20

Jeg ved ikke, hvor han har boet og jeg kender desværre heller ikke nogen som kender ham - men det har jeg sat en større rundspørge i gang for at undersøge. Jeg har pløjet Jubii Venner igennem for data, der skulle passe på ham, men jeg er desværre ikke blevet meget klogere. Findes der mon andre af sådanne baser, hvor man kan melde sig til ud fra blandt andet geografiske data?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-11-04 22:39

Hvis du kender hans alder, så kan du finde ham i kirkebogen, hvis du ved hvor han er født- Give måske??
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : viv

Dato : 07-11-04 23:49

Du kan ikke få adgang til hans fødsel i Kirkebogen,når han kun er 31 år...men har du en ide´om hvad det er for nogle virksomheder han har i Sverige ??

mvh Viv.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 07-11-04 23:51

Nej, desværre - tror den ene er en advokatvirksomhed. Men jeg ved, at der ikke er sammenhæng mellem virksomhederne.
Ov hvorfor kan man ikke få adgang til kirkebøger når man ikke er mere end 31?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-11-04 00:09

ja-men er kirkebøger ikke offentligt tilgængelige?? Slægtsforskere sidder da og roder i landets kirkebøger
selv har jeg da fået oplysninger over telefon om dåb og bryllup!
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-11-04 00:38

Kan man ikke finde advokatvirksomheden i de gule sider, hvis du kender byen. Ring og bed sekretæren om at få Jan til at ringe til nr. xx når han får tid.
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : viv

Dato : 08-11-04 01:21

Du kan få oplysninger om en fødsel når den er 50 år gammel...hvis ikke særlige forhold gør sig gældende,så kan der søges om at få oplysningerne alligevel...men dette er vel ikke tilfældet for dig ?

Lyder mystisk,at du har fået oplysninger vedr. dåb/bryllup pr.tlf valde !! ...men alt er vel i princippet muligt.

Hvad med at efterlyse manden eller nogen der kender ham på www.venner.dk der er flere muligheder...især når du ved han nu bor på Østerbro.

mvh Viv.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-11-04 11:37

ja, viv- det kan da være, at du synes det lyder mystisk. men det har der såvidt jeg ved aldrig været gjort nogen hemmelighed af, indtil fornyligt, skulle ægteskaber endda lyses i kirken, tre gange inden indgåelse, og på folkeregisteret kan du få alle oplysninger imod et mindre gebyr (50kr sidst jeg benyttede mig af det)
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : viv

Dato : 08-11-04 18:14

Nåh,Valde..jeg havde fået den opfattelse,at du havde fået oplysninger fra kirkebogen vedr. dåb/vielse...den alm.offentliggørelse er noget andet...og ja man kan stadig gå på folkeregistret og få oplyst,hvor en person befinder sig..mod gebyr forstås !!

mvh Viv.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-11-04 19:52

jo men Viv, det er også helt korekt opfattet, jeg undrede mig bare over, at de samme oplysninger, som for ikke så længe siden skulle lyses tre gange i kirken , så derefter skal hemmeligholdes i 50 år! Forresten har jeg også været med en slægtsforsker på kirkekontoret, hvor vi fik lov at se kirkebogen igennem,
Mvh Valde.

Kommentar
Fra : viv

Dato : 09-11-04 01:08

Jo,men var det så ikke ældre oplysninger ? eller måske havde han særlig adgang til nyere pga. særlige forhold ?

Det er ikke tilladt,at se efter i kirkebogen "hvem der er far til naboen´s datter"..hvis du forstår hvad jeg mener ?

men hvor blev Thorendal af ??

mvh Viv.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 09-11-04 07:36

Ja jeg er her stadig, men kan ikke rigtig bruge en diskussion om kirkebøger og afgifter til noget. Når mine oplysninger er så mangelfulde ville det at kigge i kirkebøger jo være lige så uoverskueligt som at ringe til alle der er registreret under navnet Jan i navnebogen.

VH Thorendal

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 20 point
Dato : 09-11-04 16:08

Det jeg tænkte, var at hvis jan er født og navngivet i Give, i 1973, så er der måske ikke mere end en eller to med det fornavn. Selvfølgelig kan man få, ihvert fald visse oplysninger, fra kirkebøgerne, hvad skulle man dog ellers med dem
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : viv

Dato : 09-11-04 18:04

Hej Thorendal.

Forstår dit synspunkt..men egentligt blev det affødt af dit eget spørgsmål.."hvorfor kan man ikke få adgang til KB når man kun er 31 år"

Spørgsmålet er nu....er det egemtligt så svært,at finde : Jan (fra Give) Advokat (eftersom han har en Advokatvirksomhed) boende på Østerbro og 31 år gammel..med en eller flere virksomheder i Sverige ??

Egentlig har du ganske mange oplysninger om din person...har du prøvet lidt på Kraks ?

vh.Viv.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 11-11-04 08:53

Jeps, jeg har forsøgt at lave diverse søgninger på en Jan på Østerbro. Hans virksomheder er registreret i Sverige, hvorfor jeg ikke kan "slå ham op" i danske virksomhedsregistre.

Men tak for hjælpen!

VH Thorendal

Godkendelse af svar
Fra : Thorendal

Dato : 11-11-04 08:54

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : viv

Dato : 11-11-04 11:47

Hej Thorendal.

Det betyder vel,at du rent faktisk godt har kunnet få oplysningerne fra kirkebøgerne...jeg ville rigtig gerne vide om det er sandt...vil du ulejlige dig med et svar ????

vh Viv.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-11-04 12:00

tak for pointene, håber du får held med din søgning. Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 11-11-04 12:04

Velbekomme - det gør jeg også.