/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afspille DVD fra harddisk
Fra : David2000
Vist : 912 gange
80 point
Dato : 07-11-04 20:32

Hej,

Jeg har gemt en DVD film i min harddisk.
Findes der en software der kan afspille filmen direkte fra harddisken?

Kommentar
Fra : smut

Dato : 07-11-04 21:06

yep vlc mediaplayer kan du kan hente den her http://www.videolan.org/vlc/

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 07-11-04 22:21

Ja Dvid2000 - programmet daemon tools kan. Med dette værktøj (program) kan du montere din ISO fil eller hvad det er som et disk/DVD drev, og afspille filmen direkte - computeren tror at det monterede drev er et dvd drev (eller cd afspiller, alt efter hvilken ISO/BIN fil du monterer).

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 07-11-04 22:24

Glemte lige at fortælle dig, at adressen er : http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/index.php ... og sidst, men ikke mindst, du skal jo også bruge et program til at afspille den ... f.eks. power DVD som jeg selv anvender.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-11-04 08:14

akiro - det er slet ikke nødvendtigt at installere og bruge deamon tools.. han har jo allerede filerne på pc'en så hvorfor mounte dem me deamon tools? det er jo bare ekstra arbejde !? så jeg forstår ikke hvad du mener med det.
ellers vil jeg også selv forslå du bruger powerDVD

mvh P/lb

Kommentar
Fra : Akiro

Dato : 08-11-04 16:14

til plb

Filer downloaded fra nettet kunne være en ISO fil ... eller en BIN/CUE fil .. og disse filer skal jo brændes til DVD/CD før man kan foretage sig andet med dem. David2000 fortæller ikke i hvilket format han har gemt den film.

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 08-11-04 21:32

Jeg har power DVD, men jeg kan ikke åbne filen eller finde den ikon til åben fil.

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 08-11-04 21:34

Jeg har bare kopieret filmen direkte på harddisken.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 08-11-04 23:18

vlc mediaplayer...... det virker

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 80 point
Dato : 09-11-04 11:45

eller prøv BSPlayer fra http://makeashorterlink.com/?S56E25CB9 (link forkortet gennem makeashorterlink.com) den afspiller alt hvad du næsten kan drømme dig frem til, vælg 'installer' næsten nederst på siden, og udfyld evt. felterne til navn og email med noget du selv finder på hvis du ikke ønsker at give de oplysninger under download.

I øvrigt skal du sørge for at der er installeret et DVD codec (et instruktionssæt der fortæller hvordan DVD filer er bygget op) på din maskine, det er nemlig ikke installeret som standard på Windows XP. Den nemmeste måde at tjekke det på er at se om du har installeret en software DVD afspiller (som f.x. PowerDVD eller BlazeDVD) er der det, skal BSPlayer bare installeres og du kan afspille DVD filer direkte fra harddisken, men det burde du faktisk allerede kunne med PowerDVD som du skriver du har installeret (PowerDVD er lidt speciel med at få til at spille direkte fra harddisken)

Prøv lige det i første omgang, og ellers vend tilbage her igen så vi kan se om ikke vi finder en løsning.

Godkendelse af svar
Fra : David2000

Dato : 07-12-04 17:02

Tak for svaret kennybear.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 07-12-04 17:37

Velbekomme David2000