/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk via Bredbånd
Fra : MogensPedersen
Vist : 491 gange
50 point
Dato : 31-07-02 10:33

Hvordan kan man lave netværks forbindelser mellem 2 pcére via bredbåndsforbindelser?

Pc nr 1 har fast ip adr. ved netexpres og
pc nr 2 har fast ip adr. ved TDC

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 60 point
Dato : 31-07-02 10:47

Du sætter den ene af dem op til at være server og den anden som klient til serveren

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 31-07-02 11:12

Hep,

Er de to maskiner placeret i samme hus/lejlighed?

Og hvad er det du/i skal brugenetværksforbindelsen til? (spil, udveksling af filer, etc?)

Hvilke styresystem er der på maskinerne?

// Martin

Kommentar
Fra : MogensPedersen

Dato : 31-07-02 12:55

Pc nr. 1 kører win. me
Pc nr. 2 kører XP pro
og nettet skal fortrinsvis bruges til udveksling af filer.

Kommentar
Fra : MogensPedersen

Dato : 31-07-02 12:58

Til SANTA 2002

Det kan da ikke hjælpe noget at du griner ad folk. Det kunne jo tænkes at alle ikke vidste så meget som du måske tror at du ved. Jeg opfatter denne side som hjælp til de der ikke ved så meget, og oven i købet spørger pænt.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 31-07-02 13:41

Det må du undskylde MogensPedersen det var nu heller ikke ment på den måde da og jeg sender stort set altid et smilende ansigt med når jeg sender beskeder herinde

Det jeg skriver herinde er kun til en hjælp til folk som ikke helt forstår det og det er jo også derfor man stiller spg'erne

Cya og undskyld igen

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 31-07-02 13:43

Jeg vil foreslå du sætter pc 2 op til at være server og pc 1 som klient og så skal du lige huske at give pc 1 adgang til pc 2 idet xp har en indbygget firewall

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 31-07-02 16:41

Hej Mogens,

har du en router?

jeg ved ikke lige hvilke protokoller du har installeret... men det er en go' ide at få installeret NetBeui, hvis du ikke har gjort det...
du ska' også huske på at de ska' være på samme gateway...

hvad er de 2 IP adresser du snakker om?
hvad er deres Gateway sat som?
har du evt. en switch eller en hub... hvis du ikke har det, har du så et extra Netværks kort i en af Pc'erne?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 31-07-02 16:45

Hej Mogens

Hvis det fortrinsvis er til udveksling af filer, kan du jo overveje at installere noget ftp-server software på maskinerne, så har du fuldstændig kontrol over hvad der deles osv.

Et god ftpserver er f.eks BulletProof som kan hentes på http://www.bpftpserver.com/

Så slipper du for mere bøvl :)

Håber det hjælper

// Martin

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 31-07-02 23:34

Santa kig på det du svarer, nemlig hvad. Brugeren spørger hvordan det giver sgu en forskel