/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Professorgrad i DVD brænding
Fra : michaelmoeslund
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 07-11-04 11:06

Jeg har købt en DVD brænder der sku kunne brænde + og - og i lag.

-Den er meget fin,og ser ud til at kunne alt muligt...

Jeg kan bare ikke rigtigt få den til det helt store,jeg har med held lavet backup af en film,der så godt nok ikke kunne spilles i andre drev,end i det drev der havde lavet den...

Jeg har programmet nero6 som ikke rigtig vil noget som helst

Jeg har hentet clonecd som heller ikke rigtig vil noget

jeg har hentet anydvd som jeg slet ikke kan finde ud af overhovedet..

Så er det mig der ikke sætter mig ordentligt ind i sagerne,eller er det virkelig så svært og kompliceret
at brænde dvd'er?????

jeg kører windows xp proffesional

dvd brænderen er en freecom.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-11-04 11:14

Hent DVDShrink og rip filmen med den: http://www.dvdshrink.org/where.html
brænd den derefter ud med Nero Burning: http://www.nero.com/en/index.html

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-11-04 11:16

Ellers er der jo også altid: http://www.videohelp.com/

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 07-11-04 11:20

nåhh ja,jeg glemte at nævne at jeg også har dvdshrink 3,1 det ka jeg da finde ud af at bruge til at få filmen ned på harddisken,når jeg så skal ha den ud på en skive,er det cirkusset starter.....

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-11-04 11:42

Hvis du vælger "Create VIDEO_TS and AUDIO_TS subfolders" så lægger den filmen ind på harddisken præcis i det format du skal bruge på backup'en

Så åbner du Nero Burning og vælger DVD-video.
Nu tilføjer du blot de to mapper VIDEO_TS og AUDIO_TS og brænder skidtet

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-11-04 11:45

"Create VIDEO_TS and AUDIO_TS subfolders" kan du vælge lige efter at du har trykket på "backup" i DVDShrink

Husk at vælge "harddiskfolder" som output...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-11-04 11:58

michaelmoeslund

Jeg har ikke forstand på alt det tekniske, men min søn havde fornylig et lignende problem.Da han brændte ved en lavere hastighed blev problemet løst. De brændte skiver kunne så afspilles.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-11-04 12:07

Har du forresten husket at vælge brænderen i Nero?
Du kan åbne Nero på to måder: Nero Smartstart og Nero Burning Rom... Vælg sidstnævnte
Øverst er der et felt, hvor navnet på din brænder gerne skulle stå. Hvis der står "image recorder" så klik og vælg din brænder.
Ellers skulle der ikke være problemer. Nero brænder ikke over den hastighed, som er påtrykt skiverne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-11-04 12:24

Det var skiverne, der ikke kunne brændes i den hastighed, som var påtrykt. Han havde købt billige skiver, men da han nedsatte hastigheden for brænding, var der intet problem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 14:22

anydvd skal bare køre i baggrunden, når du kopierer kopisikret materiale! Normalt behøver du slet ikke at indstille den!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-11-04 16:55

tedd

Jeg bruger ikke anydvd... Og jeg har endnu ikke mødt en skive jeg ikke kunne kopiere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 19:54

Lød som om spørgeren brugte anydvd, CarstenGP! Derfor min kommentar

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-11-04 23:08

Tedd

Oookay, men den er ganske overflødig med DVDShrink...

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 08-11-04 17:35

Nu har jeg prøvet ALT,-smidt den ene dvd i skralderen efter den anden,virkelig prøvet at væbne mig med tålmodighed,og lige meget hjælper det

Jeg har fundet det store tudefjæs frem,og må nok desværre erkende,at det med at brænde dvd'er eller alt andet der har med computere/windows at gøre ikke rigtig er mig....

Tiden flyder bare afsted,og resultatet udebliver,-syntes efterhånden jeg har brugt min tid og tålmodighed op..

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-11-04 18:14

Okay michael... giv nu ikke op allerede!
Hvis du stadig har problemer så må der jo være noget andet galt.

Din DVD-brænder skal gerne sidde som master-drev på et kabel for sig selv, og desuden på et ATA100-kabel for bedste ydelse.
(Det med mange ledere... der plejer at være et blåt stik i den ende der skal sidde fast i bundkortet)

Hvis din harddisk sidder på IDE 1 så prøv at sætte dvd-brænderen på IDE 2 for sig selv.
Måske er det der problemet ligger.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 08-11-04 18:42

>CarstenGP
AHA!

Jeg har et andet dvd drev siddende i "forlængelse" af min brænder..

Det kunne jeg ikke se der sku være noget i vejen med...-laver det lige om og melder tilbage

En anden ting-jeg bruger nero6 og hver gang den startes,skriver den noget med kompatibels problemer med den verison af windows jeg har(xppro)det er nok rigtigt,og der henvises så til nero's hjemmeside,hvor updates ka downloades,det har jeg gjort men det ser ikke ud til at hjælpe....

Prøver lige igen,så problemerne bliver lidt mindre

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-11-04 21:47

Prøv at hente den seneste version 6.3.1.25
ftp://ftp.nero.com/software/NeroBurnigROM/nero63125.exe
Den skulle der ikke være problemer med.

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 200 point
Dato : 08-11-04 21:51

Btw. hvis DVD-drevet sidder som master så prøv at sætte det op således, at DVD-drevet er slave og DVD-brænderen er master. Sæt desuden DVD-brænderen yderst på kablet. (Ombyt drevene i kabinettet om nødvendigt, da masterdrevet bør sidde yderst på kablet.)

Men som sagt så er resultatet bedst, hvis DVD-brænderen kører som master på et kabel for sig selv.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-11-04 19:00

Nu kører det!!

Og det har det vist gjort hele tiden....

Problemet har været min i føtex indkøbte dvd -altså den til mit anlæg...altså stor model ikke inde i pc'en ok?

Så da jeg var i Tøfex alligevel,klagede jeg min nød,og tænk om den søde expedient ikke sagde:bare kom og få den byttet,det skal den da kunne!!

så nu kører det bare......

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-11-04 19:01

Og forresten CarstenGP,tak for tid og råd..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 19:04

Så det jo ikke professor, men butiksassistent man skal være

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-11-04 19:05

Tak for svaret CarstenGP.-du ga' lys da der var mørke!!!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-11-04 19:47

Tedd *LOL*

Michael> selv tak da...