/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forsvundet mappe
Fra : bimbobo2
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 06-11-04 22:22

Hej,
jeg har "mistet" en mappe i XP Home og jeg vil forsøge at forklare det.
I menuen Start er der 2 "kolonner", den en til venstre med en masser af programmer og den ene til højre, hvor bl. andet er der "Denne computer", Dokumenter, Musik, Billeder, Kontrolpanel o.s.v. Mappen "Billeder" er forsvundet fra dette sted og det irriterer mig, fordi man kunne klikke en enkelt gang, og så var alle billeder der.
Jeg gik inde i egenskaber for menu start, egenskaber tilpas og der er en "option" som siger "Billeder" -> vis mappe som et link. Den er markeret, men det hjælper ikke og jeg kan ikke få denne mappe placeret det samme sted igen.
Jeg vil spørge:

1) kan man reetablere placeringen på en eller anden måde?

2) hvis jeg køre en repair på XP, hvad mister jeg af nuværende opsætning, programmer, opdateringer o.s.v.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-04 22:27

prøv at søge på mappen og se om du har den først og fremmest så du ved om du har den - som regel er de mapper ikke mistet for altid - og du kan så lægge en genvej ud på skrivebordet i første omgang.

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 06-11-04 22:28

Højreklik på START. Vælg MENUEN START, Vælg TILPAS, vælg AVANCERET. Her kan man så vinkle af i rubrikken "Billeder"
mvh

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 06-11-04 22:29

Øh... du skal lige ind i "egenskaber", når du har højreklikket

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-04 22:35

det var måske lige en ide at fortælle at billeder for det meste ligger under dokumenter - hhbirks råd er ok hvis mappen eksisterer endnu *S*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-04 22:39

miritdk, jeg tror nu nok at hbirk kan have særdeles ret fordi mappen Billeder kan vælges til at ligge i startmenuen og er sikkert kun forsvundet ved en registreringsændring og vil stadig ligge i Dokumenter hvor den er "født".

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 06-11-04 22:39

Ja, det er selvfølgelig en forudsætning, at den ikke er slettet ved et uheld

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-04 22:47

Prøv i stedet at vælge Billeder som Menu og hvis det så virker kan du jo prøve, at gå tilbage til Vis som link.

Mappevisningsproblemer kan somme tider løses ved at man registrerer dll filen igen hvilket kan gøres i Kør ved at skrive regsvr32 /i shell32 klik OK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-04 23:04

BjarneD - for hulen da også *GGG* - ja selvfølgelig - men det sker jo at mappen forsvinder helt og holdent - NÅ !!!

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 06-11-04 23:08

Gad vide, om Bimbobo osse er forsvundet ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-04 23:12

ja, det gør det da miritdk, men tænk positivt

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 06-11-04 23:33

Hej,
jeg er ikke forvundet..
selve mappen og indhold er ikke mistet helt, men jeg vil gerne genoprette den i Start menuen, fordi den var praktisk.
Det hbirk har forslået, ver også det jeg gjorde.. intet nyt!
BjarneD har ret, tror jeg, mappen skulle reetableres ved at ændre noget i registreringsdatabase, men..hvordan?
regsvr32 /i shell32-> gav ingen resultat.

Hvad med at køre repair? fordele og ulempe!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-04 23:36

Surt, men der sker ingen skade ved at have kørt den registrering.
Hvad siger den til at du sætter mappen Billeder som Menu i startmenuen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-04 23:43

Du kan jo også genstarte trykke F8 og vælge sidst kendte fungerende konfiguration...., som jo gendanner registreringsdatabasen, men jeg tvivler lidt på resultatet.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 06-11-04 23:44

hej,
det virker heller ikke med at markere "som menu"... og det med registrering har jeg kørt, men kan ikke se noget nyt alligevel...
Det er bare træls..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-04 23:54

Den ligger vel ikke under Start Programmer, øverst?

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-11-04 00:02

??? Hvad mener du?
Lige nu ligger i start men ikke hvor den skulle være, efter den forsvandt, har keg lavet en genvej til start.....
Hvorfor kan den "Start" hvor "denne computer" og Dokumeter ikke redigeres... eller "åbnes"?
Lige nu ligger under C:\Billeder
Mvh

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-11-04 00:05

http://www.windows-help.net/WindowsXP/tune-01.html

her kan man se den originale!!! min er på dansk!!!
Den mamme "my pictures" er væk...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 00:23

Det forstod jeg ikke helt. Nu sidder jeg med en Windows 200, men jeg har min XP tændt og kan switche over på den på 1 sek. og min ser ud som dit link, på dansk lige som din, men forleden makkede jeg med en anden maskine hvor nogle af mapperne lå under Start - Programmer på den øverste del over en tynd streg.
Jeg vil lige se om jeg kan finde noget i registreringsdatabasen så du kan blive glad igen.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-11-04 00:32

Hej Bjarne,
tak for indsatsen... jeg er nødt til at smutte nu.
Men... jeg håber, at du kan hjælpe! Der må være noget i registry som kan reetablere den placering!!!!
Husk også at svare på spørgsmålet om at køre en repair på XP
Jeg har også Win 2000, men det er nemmere end med XP, nogle gange!!
MVH og TAK

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 00:33

jeg sad lige og kikkede på muligheder i XP og jeg har noget der hedder Powetoys fr Windows XP med en TweakUi hvor man kan reparere ikoner og der er også en repair til My Pictures, mon ikke det var værd at prøve.
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 00:35

Vi tager lige den med repair af XP. Det burde hjælpe, men da det erstatter systemfiler så der skal opdateres igen syntes jeg ikke du skal gøre det med mindre der ikke er andre udveje.
Vi fortsætter på et senere tidspunkt for jeg er da lidt spændt på om vi kan løse det uden noget drastisk.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-11-04 00:44

OK... vi fortsætter i morgen!
Tak Bjarne

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-11-04 00:51

sidste ting,
powertoy til at reparere my pictures, den kunne jeg ikke se/finde på dit link!
MVH

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-04 01:05
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 09:00

Altså det lyder noget indviklet lige pludselig det her. Jeg kom til at tænke på om du muligvis har overset noget - nemlig at hvis der er kryds i "vis som link" - så er der mulighed for at den ligger der under dokumenter - har du kigget der ????
Det gør den i hvertfald her - prøv at se efter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-04 09:03

Lige et lille ps - hvis du bruger xp´s menuindstillinger er den meget tydelig - men bruger du de klassiske indstillinger så er det lige at man måske først finder den når man kigger under dokumenter

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-11-04 11:06

Hej Bjarne,
what a woderful søndag..... den anden link du sendte gjorde 100% mappen er tilbage
og nu slukker jeg for l***** her og ikke rører PCen resten af dagen.
DU skal have pointen og 5 stjerne og hvis du brugte Skype, ville jeg hilse på dig personlgt!!
Have en forrygemde søndag!
TAK
MVH

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 12:17

Nej hvor den begejstring smitter. En herlig dag.