/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2000 - kun som "exchange"
Fra : norlinger
Vist : 512 gange
40 point
Dato : 30-07-02 19:49

Spritny Pentium 4 1.800Mhz med XP Home. XP pakken opdateret uden problemer. Office 2000 Premium installeret og fungerer perfekt, indtil div. upgrades fra MS blev hentet ned. Nu kan det kun lade sig gøre, at starte Outlook som Firmaer / Arbejdsgrupper (som Exchange), og hvis indstillingen kun Internet vælges, kommer der fejlmeddelelser at IRT20.dll ikke blev fundet (under outlook.exe), og når der klikkes OK kommer der en ny fejl, at omint.dll mangler. Jeg har søgt efter forklaringer til disse filer, hvor der kun er noget om omint.dll, at der skal laves ændringer i regedit - langt inde, hvor der kan vælges mellem værdi 1 eller 0, hvor 1 giver Firmaarbejdsgruppe indstillingen, og 0 giver Internet Mail.
Altså tvinges jeg til at bruge 1 værdien for at kunne arbejde med Mail (men kan ikke administrere mine konti, da dette faneblad mangler i Firmagruppe). Et eller andet sted nævnes at Symantec Fax Starter er nødvendig, men jeg ved ikke om den mangler hvor jeg har set i installationen af Office, at denne ikke er blevet aktiveret endnu, selvom jeg har bedt om, at alt skal køres fra denne PC. Igen, alt fungerede før opdateringen af Office, men MS kan ikke give en forklaring, og det selvom problemet gentog sig præcist på samme måde - nu for 2. gang - og mange timers arbejde, fordi MS erklærede at dette problem KUN kunne løses ved at fjerne alt grundlæggende (geninstallation af Windows fra BLANK).
HJÆLP

Accepteret svar
Fra : Oerum50

Modtaget 40 point
Dato : 31-07-02 12:54

Opgrader til Office 2002 eller Geninstalerer Office 2000, uden at opgraderer fra MS. Der er ikke noget at gøre ved det, vil jeg mene. m.v.h. Oerum

Godkendelse af svar
Fra : norlinger

Dato : 02-08-02 18:17

Mange tak.!
Det er ærgerligt at det skal være på den måde. - Ikke.?
Jeg tror desværre at du har ret - kun den dyre vej tilbage.

Kommentar
Fra : Oerum50

Dato : 03-08-02 23:27

Tak for point. Jeg havde samme problem for 8 mdr. siden og jeg opgraderede til office 2002. Det har kørt uden problemer siden. m.v.h. Oerum

Kommentar
Fra : iTjds

Dato : 07-09-02 11:56

Hej,

Problem:
OUTLOOK.EXE kan ikke starte efter opgradering med Office Servipack 1, 2 eller XP.

Af en eller anden grung, er der en fejl ved opdateringen. Problemet optræder tilsyneladende kun i visse sprogversionerede opgraderinger af Outlook 2000 & Outlook XP (gælder i hvert fald Dansk og Russisk).

Det er dog forholdsvist let at rette fejlen, men kræver lidt arbejde med Stifinderen og installations-CD'en.
Fejlmeddelelsen der kommer, er meget vildledende (men sådan er det med mange andre fejlmeddelelser).

Den fil der mangler, er IRT20.DLL (så vidt jeg har konstateret indtil nu, findes den IKKE - overhovedet).
Filen der ønsker at få forbindelse med IRT20.DLL er: - (hold godt fast) OMIT.DLL, der FINDES på din maskine.

Du skal kopierer den gamle OMIT.DLL fra installations CD'en, hvor den er frit tilgængelig og synlig - hverken pakket eller krypteret, men det er en meget stor fordel, at din Stifinder er indstillet til at kunne vise alle filer og deres efternavne. På CD'en er alle filer skrivebeskyttet, men det betyder ikke noget når den er kopieret. Filen skal alligevel kun læses.

Sådan finder du OMIT.DLL

Stien hedder:
På Dansk: C:\Programmer\Fælles Filer\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL
På Engelsk: C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL

Den skal enten slettes eller omdøbes til f.eks.: OMIT_SYG.DLL (Størrelsen er sikkert 2.612 KB)

Kopier den orginale OMIT.DLL (Udskift 'CD' med det drevbogstav, der er gælder for din maskine)

FRA-Stien hedder:
På alle sprog: 'CD':\PFILES\COMMON\SYSTEM\MAPI\1030\NT\OMIT.DLL

Den orginale OMIT.DLL har kun en størrelse på: 524 KB (ca. 1/4 af den syge OMIT.DLL), men det betyder at nogle af de opdateringer, der har med sikkerhed overfor virusbefængte filer og muligheden for afvikling af programmer fra Outlook, ikke bliver ændret. Det vil derfor stadigvæk være dig, der er ansvarlig for at der ikke sker noget "farligt".

Håber du kan bruge svaret,
iTjds

Kommentar
Fra : iTjds

Dato : 07-09-02 11:56

Hej,

Problem:
OUTLOOK.EXE kan ikke starte efter opgradering med Office Servipack 1, 2 eller XP.

Af en eller anden grung, er der en fejl ved opdateringen. Problemet optræder tilsyneladende kun i visse sprogversionerede opgraderinger af Outlook 2000 & Outlook XP (gælder i hvert fald Dansk og Russisk).

Det er dog forholdsvist let at rette fejlen, men kræver lidt arbejde med Stifinderen og installations-CD'en.
Fejlmeddelelsen der kommer, er meget vildledende (men sådan er det med mange andre fejlmeddelelser).

Den fil der mangler, er IRT20.DLL (så vidt jeg har konstateret indtil nu, findes den IKKE - overhovedet).
Filen der ønsker at få forbindelse med IRT20.DLL er: - (hold godt fast) OMIT.DLL, der FINDES på din maskine.

Du skal kopierer den gamle OMIT.DLL fra installations CD'en, hvor den er frit tilgængelig og synlig - hverken pakket eller krypteret, men det er en meget stor fordel, at din Stifinder er indstillet til at kunne vise alle filer og deres efternavne. På CD'en er alle filer skrivebeskyttet, men det betyder ikke noget når den er kopieret. Filen skal alligevel kun læses.

Sådan finder du OMIT.DLL

Stien hedder:
På Dansk: C:\Programmer\Fælles Filer\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL
På Engelsk: C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL

Den skal enten slettes eller omdøbes til f.eks.: OMIT_SYG.DLL (Størrelsen er sikkert 2.612 KB)

Kopier den orginale OMIT.DLL (Udskift 'CD' med det drevbogstav, der er gælder for din maskine)

FRA-Stien hedder:
På alle sprog: 'CD':\PFILES\COMMON\SYSTEM\MAPI\1030\NT\OMIT.DLL

Den orginale OMIT.DLL har kun en størrelse på: 524 KB (ca. 1/4 af den syge OMIT.DLL), men det betyder at nogle af de opdateringer, der har med sikkerhed overfor virusbefængte filer og muligheden for afvikling af programmer fra Outlook, ikke bliver ændret. Det vil derfor stadigvæk være dig, der er ansvarlig for at der ikke sker noget "farligt".

Håber du kan bruge svaret,
iTjds

Kommentar
Fra : nca

Dato : 16-09-02 20:50

>>iTjds
Det funker bare

Kommentar
Fra : lars_soe

Dato : 27-09-02 23:21

1000 tak - klart og godt svar.
kh lars_soe

Kommentar
Fra : olaf_tehrani

Dato : 01-10-02 15:52

Hej iTjds, du er en helt! Kh. O.

Kommentar
Fra : hinnerup

Dato : 15-10-02 14:12

En kop sodavand til iTjds.

/Tobias

Kommentar
Fra : Mads_Bischoff

Dato : 11-11-02 14:37

Og også jeg nød stor fornøjelse af iTjds's svar, så 1000000 tak for det!

(Men der er vist en lille stavefejl, idet at filen da hedder "OMINT.DLL" Altså med et N mellem I og T!)

Ellers er det en klar og let forståelig forklaring, og dermed højst anvendelig!

man undres over at Microsoft ikke har iTjds på deres lømnningsliste

/Mads