/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kørte ind i mc
Fra : Schwartzbach
Vist : 713 gange
50 point
Dato : 05-11-04 14:16

Hej

I går var jeg så uheldig at en af mine kollegaere bakkede ind i min motorcykel. Den væltede selvfølgelig. Der er kommet flere dybe ridser i tanken. Kåben er flækket på den højre side, og der hvor hun ramte er der meget dybe ridser. Blinklyset foran er smadret i begge sider osv.

Alt sammen meget trist. Hun har heldigvis forsikring på bilen så den skulle dække.
Jeg ringede til mit forsikringsselskab i dag kl. 13.15 meeen de lukkede kl. 13 øv Jeg er meget i tvivl om hvordan sådan noget foregår. Kommer der en taksater ud og kigger, eller hva.

Og nu hvor der """ KUN """" er meget dybe ridser, som umuligt kan blive pæne igen, er de så villige til at dække så meget at der bliver skiftet det hele.. Eller skal man selv lige hjælpe lidt til så det hele bliver skiftet.

Jeg håber ikke det har været for kedeligt, men er der en som har erfaring inden for dette emne, så giv lige en lille note.

Mange tak for at i lyttede.

Jacob

Accepteret svar
Fra : OJHansen

Modtaget 60 point
Dato : 05-11-04 14:27

Jeg har selv bakket ind i en motorcykel. hvilket gav flere skrammer og ridser.
Min kolega der ejede motorcyklen, kørte den ud til en reperatør der lavede forsikringsskader.Reperatøren satte sig i forbindelse med en taksator fra mit forsikringsselskab, og min lovpligtige ansvarsforsikring dækkede skaderne der beløb sig til ca.18000.Beløbet lyder stort, men nye dæksler, samt oplarkering og klistermærker er meget dyre.Det var som sagt min ansvarsforsikring der dækkede.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 05-11-04 14:30

Hej Jacob det er som meget nemt du sætter din motorcykel ned på et værksted, der er annerkendt så har de det forskellige ting du skal skrive under på og så bliver det afgjort om der skal taxsator på,
MVH Robert

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 14:38

Du kan kræve, at evt. reparationer bliver udført så MCen ikke fremstår i dårligere stand end før, men heller ikke bedre.
Og det vil så sige, at f.eks tank skal slibes ned og omlakeres. Og at revnede kåbedele udskiftes.
Men skaden bliver meldt til forsikringen og så skal du have MCen til det værksted der skal reparere, og så bliver der sendt en taksator ud og vurdere skaden og beregne hvad det koster, eller ved mindre skader kan det vist nøjes med at reparatøren laver en vurdering til selskabet.
Du kan altid klage over taksatorens vurdering.
M.h.t. selv at "hjælpe til", tjae, nogen gør det med held, men hvis taksatoren fastholder at de skader ikke kan være fremkommet på "naturlig" vis, står du sgu med håret i postkassen.
mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-11-04 14:51

Schwartzbach> Din MC skal se ud som før uheldet !!
Et værksted skal bringe det i orden.

Hvis der ikke er synlige gamle skader, kan du trygt overlade det hele til forsikringsselskaberne.

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Schwartzbach

Dato : 05-11-04 15:39

Tak for svaret OJHansen.

Jeg har lige ringet til SPH i Næstved og jeg skulle bare komme med motorcyklen. Så satte de en taksator på. De ordner simpelthen det hele. Perfekt.

Mange tak for hjælpen

Jacob