/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Optage musik til pc'en
Fra : suspiria
Vist : 669 gange
200 point
Dato : 05-11-04 13:02

Jeg vil gerne ha' optaget noget af mit musik (guitar) ind på min pc, så jeg har mulighed for at redigere, mixe og lægge diverse lydeffekter ind over..

Hvordan gør jeg det??

Kom gerne med flere end et forslag.

Tak på forhånd.

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 05-11-04 13:29

Du kan få fat i forskellige programmer...

Jeg kan anbefale, "making waves" som er et ret simpelt og let tilgængeligt program (koster muligvis lidt)
(ellers kan du sikkert downloade en demo)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-11-04 14:13

Et godt lydkort er et must.

At lade pc'en genere lydeffekter er ikke særligt godt på de programmer jeg har hørt. Almindeligvis er simple ting, som eq, comprimering mv aldeles tålelige. Men genering af f. eks. rum er forfærdentlig, selv på dyre programmer som samplitude.

Lidt afhængig af hvad du vil ofre, er en demo hos f. eks. KE Musik en fornuftig ting, da du ellers risikerer at komme til at købe noget smask forkert. http://www.eskildsen.dk/ prøv at kigge dig omkring. De har ofte små komplette pakker til hjemmestudiet.

Selv bruger jeg eksterne effekter og optager det ind med disse. Eneste eftermix er eq & komprimering og cuts (eller gate) og selvfølgelig balncering mellem sporene. Til gengæld æder selve programmet op til 72 stereospor (computeren gør ikke). Jeg har en ældre samplitude at lege med. Hvis man bruge to halv fidelifut kort eller et semiproff lydkort kan samlitud'en tilsluttes med eksterne effekter, så man f. eks. kan få en ordentlig rum på. Iøvrigt har de nyere samplitude hvis mulighed for selv at generere f. eks. chorus og den slags.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-11-04 14:24
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-11-04 09:38

OK Suspira?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 23-11-04 12:00

Du kan hente et godt program her,der er også indbyggede effekter.Bruger det selv til guitar
http://www.fasoft.com/download.shtm