/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rover600
Fra : rover600_valby
Vist : 261 gange
40 point
Dato : 05-11-04 12:21

Hej Alle er der nogen der kan hjælpe mig med et lille problem med min Rover 600TI, problemet er at næsten hver gang jeg sætter i gang (feks. ved grønt lys) kommer der en "klong" lyd den er ikke så høj, men det er som om den kommer fra styrtøjet eller der omkring, det er som om lyden kommer mest fra venstre side.
håber nogen kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 18:04

Puha, det kan være mange ting, og sådan nogen lyde kan være svære at lokalisere hvor kommer fra.
Gearkasseophæng, en slidt kardan, en knækket fjeder(hvis det er mere sådan en "spoing" lyd end et klonk), bærekugle og meget mere.
Flot bil i øvrigt, harmonisk design.
mvh dova

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-11-04 12:49

Bærearm...

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 08-11-04 08:54

Tak for de hurtige svar, nu er jeg jo ikke mekanikker, men mine øre siger mig at det lyder som om det måske er bærekuglen eller noget der omkring, men ved I hvordan jeg kan lokalisere det, hvordan kan jeg Feks. se om det er bærekuglen, eller noget af det andet??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 12:16

Bærekugleslør: Der skal du med donkraften hæve det hjørne af bilen hvor du har mistanke om, at problemet er.
Så tager du fat foroven og forneden på dækket og prøver om hjulet er løst, altså om du kan rokke det ud og ind og muligvis kan du også høre klonklyd derfra. Hvis det kan rokkes med, kan det i teorien også skyldes et defekt hjulleje, men hvis du får en til at træde på bremsen samtidig med, så skal hjulet ikke kunne rokke mere hvis det er et leje, men kun hvis det er en bærekugle
Motor eller gearkasseophæng, det er gummiklodser/gummibøsninger som det nogen gange kan være svære at se om de fejler noget, medmindre de er gået helt i stykker.
mvh dova