/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tildele drevdestination
Fra : Breunski
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 04-11-04 22:57

Jeg har har 2 HD og 2 CD drev.

De 2 HD ligger som henholdsvis c: og f: og CD'er som d: og e:

Jeg ville gerne have de 2 HD som c og d og CD'er som e og f.

Det er godt nok ikke af den store betydning, men det gør det lidt lettere overskue, og når man nu er vant til det.

Er der en let måde at tildele HD og CD andre destinationer på?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 04-11-04 23:25

Jeg går ud fra at du har win2000 ell XP
h-klik på denne comp>administrer>dishåndtering>h-klik på cdrom og skift drevbogstav til eks. K og L
h-klik på den partition (HD) som skal hedde "d">og skif drevbogstav
Nu kan du så ændre dine cd til E og F
styresystemets referance til d passer nu ikke mere

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 04-11-04 23:32

Tusind Tak for svaret emesen. Det var lige til.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 04-11-04 23:33

Hvilket operativsystem anvender du ?
Svaret til dit spørgsmål er afhængigt heraf.

Hvis du anvender win98 skal du gøre således ...

1. Klik på START knappen i nederste venstre hjørne.
2. Peg på INDSTILLINGER.
3. Klik på KONTROLPANEL.
4. Dobbeltklik på SYSTEM.
5. Klik på fanen ENHEDSHÅNDTERING.
6. Klik på + ved CDROM for at åbne for linierne under dette punkt.
7. Dobbeltklik på det sidste cdrom-drev i denne oversigt.
8. Klik på fanen INDSTILLINGER og ret til det drev-bogstav du ønsker (eks. Z) (du må ikke opdatere handlingen endnu)
9. Gør lige så for det andet drev (kald drevet for eks. Y) og sig ja til at opdatere og genstarte pc'en.
Når du nu checker navnene på dine drev, skulle du gerne se C og D for harddiske / Y og Z for cdrom-drev.
Mvh Carsten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 23:37

Selv tak - og når dit styresystem eks. skal indstallere drivere må du lige rette stien fra d til det bogstav som CD med drivere kommer til at ligge på.