/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2000 eller Nt
Fra : Spirillen
Vist : 611 gange
20 point
Dato : 30-07-02 11:40

Hvad er forskellen mellem windows 2000 og windows nt XX

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 30-07-02 11:58

Hep

Windows 2000 er en videre udvikling af windows NT. Efter windows NT 4.0 kom Windows 2000 Server/Advanced server som "afløser".

Funktionsmæssigt er der dog en del forskel. Men det er der jo også fra windows 95->98 og 98->ME

Håber det er nok, ellers så skriv lige igen :)

// Martin

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 30-07-02 12:09

Hej Spiril,

en væsenlig forskel på Win NT XX og Win 2000 er der deres drivere...

Win 2000 bygger på WDM... Windows Driver Model... Jeg ka' ikke lige huske den for NT...

samt Win Nt understøtter ikke USB... med mindre man køber et specielt program/driver fra et firma der har lavet en "USB stack" til Win NT...

Win 2000 ka' også læse Fat 32, det ka' Win NT ikke (medmindre man køber et program der ka' få den til det... Win 2000 ka' også installeres på et andet drev en lige C: drevet...

det vil jeg mene er nogle af de store forskelle, så hvis det er fordi dui skal ud og investere i et af disse operativ systemer, vil jeg anbefale dig Win 2000 eller Win XP...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Spirillen

Dato : 30-07-02 12:13

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-07-02 12:44

Der laves heller ikke flere servicepakker til NT, men det bruges stadigt, mange steder også til nye computere. Især til special formål.

MVH