/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
compact flash card i postsorteringen
Fra : jongwoo
Vist : 515 gange
50 point
Dato : 04-11-04 21:36

Hej

Er der nogen der har efaringer med at fotos går tabt ved, at sende sit compact flash card med posten?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-04 22:53

Næ, men kender en der mistede sine CF-kort ved at indlevere dem til en butik.
Så de kan forsvinde alle steder.
Det sikreste er at gå i en Expert butik, der har de en maskine man stopper sit kort i, så bliver alle billeder brændt over på en CD. Så får man kortet med hjem, og kun CDen bliver sendt ind til fremkaldelse.
Og det er billigt. kun lidt over en krone pr. billede
mvh dova

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-11-04 23:07

Hvis Compact Flash kortet er placeret i den dertil indrettede beskyttelses æske, burde der ikke ske noget i den retning.
Men om økonomisk dækning, hvis kortet forsvinder under forsendelse - det kan nok være et problem.

Personligt ville jeg aldrig sende det med posten, men derimod brænde en CD.
Hvis du ikke allerede har en brænder, er prisen i dag væsentligt lavere en et CF kort i en fornuftig størrelse ( eks. 256 - 512 MB ) - så udgiften er hurtigt tjent hjem.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 04-11-04 23:37

Ja, men skal ud og rejse i er år. Så det er ret aktuelt, om de kan holde til det eller ikke...
Jeg skal bare sende dem hjem.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 05-11-04 00:03

Hvis kortet er i en metalbeholder er det tilstrækkeligt beskyttet.
mvh Carsten

Accepteret svar
Fra : danatool

Modtaget 50 point
Dato : 05-11-04 00:12

jeg faldt over denne her for et stykke tid siden
den siger noget om hvor holdbar compact flash cards er

http://news.designtechnica.com/article5140.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 00:19

Wauuw danatool
Det var noget af en historie.

Jongwoo
Jeg troede faktisk det var fordi du var nervøs for om kortet skulle blive helt væk

mvh dova

Kommentar
Fra : kakapupu

Dato : 09-11-04 00:11

ingen risiko for at billederne går tabt.
men CF kort kan godt bortkomme :)

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 09-11-04 15:47

Men risikoen er vel den samme, som på almindelige breve?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-11-04 15:56

Selvfølgelig er risikoen den samme - men værdien er noget forskellig.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 19-11-04 22:12

Prøv ' PC Inspector Smart ' virkede for mig på et SD-Card

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 19-11-04 22:15

Du kan finde et svar i Emne i Foto

Godkendelse af svar
Fra : jongwoo

Dato : 06-01-05 19:29

Tak for svaret danatool.