/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
er der nogen som aner hva det her går på~
Fra : Krassus
Vist : 402 gange
40 point
Dato : 04-11-04 21:10

hejsa... min fysik lærer er en idiot.... jæs... så langt så godt... han har stillet mig en opgave som hedder:

Et bæger af form som en halvkugle med radius r=10cm bringes til at rotere med omløbstallet 3hz. En kugle med massen M lægges i omdrejningsbægret og efter nogen tid indtager den en ligevægtsstilling...

A) hvis at højden er uafhængig af massen
B) bestem højden i det aktuelle tilfælde
C) bestem den højeste frekvens ved hvilken kuglen er i vile i bundstillingen

ps jeg skal have svar på dette inden d. 0511 ellers hjælper det desværre ikke, håber der sidder en dygtig 3.ger derude og vil give en hånd med...

Kræsser

Kommentar
Fra : kimboje

Dato : 07-11-04 15:14

Det er ikke sikkert, at din fysiklærer er en idiot...

Mvh. Kim Boje

Kommentar
Fra : Torsten_Aa_N

Dato : 30-11-04 21:59

http://www1999215.thinkquest.dk/teori/bev/penduler.html

http://www1999215.thinkquest.dk/teori/bev/harmonisk.html

håber det kan hjælpe dig med teorien... er dog ikke 3.g'er men håber ikke det gør noget :)