/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
hvad koster det at bygge?
Fra : eltigro
Vist : 1847 gange
120 point
Dato : 04-11-04 19:56

Hej
Er blevet lidt i tvivl, da oplysninger på nettet er meget forskellige.
Hvad skal man regne med det kst. per kvm hvis man skal bygge et hus?
Bør det være billigere hvis ydervæggene og fundamentet står og bruges?
Den pris jeg søger er "alt inklusive" dvs. ingen "medbyg".

Der må da være en del af jer der ved noget om dette, sådan som der bygges for tiden.

Ha en go aften

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-11-04 20:10

Det sidste tal jeg hørte er 10.000 kr./m²

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 04-11-04 20:37

Prøv at kontakte byggecentrum i middelfart, det er sikkert ikkert ikke umuligt at de ligger inde med gennemsnitspriser.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 04-11-04 20:37

Prøv at kontakte byggecentrum i middelfart, det er sikkert ikkert ikke umuligt at de ligger inde med gennemsnitspriser.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 04-11-04 20:37

Prøv at kontakte byggecentrum i middelfart, det er sikkert ikkert ikke umuligt at de ligger inde med gennemsnitspriser.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 04-11-04 20:37

Prøv at kontakte byggecentrum i middelfart, det er sikkert ikkert ikke umuligt at de ligger inde med gennemsnitspriser.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-11-04 08:54

hva. ville den ikke slemmert ??
det komme and på størelsen mm. 12000-17000 pr kvm. mindere skal man ikke regne med

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-11-04 10:13

Det kommer jo bestemt også an på valg af materialer.
Nogle materialer er dyre at købe, nogle er dyre at opsætte og nogle er dyre at købe og opsætte.
Tag, rejsning på tag, mure, badeværelse og køkken er faktorer der kan flytte meget.
Den pris på 10.000 jeg tidligere skrev skulle være på et skrabet standardbyggeri i et plan.

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 05-11-04 14:14

Har hørt at det for typehuse er nede i omkring 8000. Der er godt nok stor forskel på 8k til 12-17k.
Hvordan kan det nå derop?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-11-04 14:34

Meldingerne er korrekt at man pt ansætter byggeprisen på et nyt hus i størrelsesordenen 10000,- pr m2 og opad (ganske afhængig af niveau).

Kigger du på selve det inderste, altså man har skallen, tag osv og skal putte ny indmad i noget sådan. Dvs køkken bad, maling gulv, varme, el, isolering og den slags har jeg hørt priser helt nede fra omkring 3000 og opad, men igen, niveauet bestemmer.

Jeg roder selv med et sådan projekt. Har foreløbig kalkuleret mig til et eller andet mellem 400 - 500000 i stumper for 280m2, men dertil kommer arbejdslønnen, hvilket nok kunne blive mindst et par hundrede i mit tilfælde, selvom jeg selv smøgede ærmerne op.

Så mit eksempel, tror jeg vil ryge i, lad os sige 800 000,- sv. til et eller andet omkring de 3000 pr m2. Men igen, hvad, hvem, hvor. Hvad kan skaffes. Hvilke rabatadgange har du.

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 05-11-04 14:52

Jeg har ingen rabatordninger, der er bygherre på. Dvs. jeg kan forvente at alt er i skønneste orden og nyt, og kan selv være med til at bestemme materialer med ok kvalitet. Tror nok jeg har hørt at en bygherre så selv æder rabatterne man får, mod han så sætter tingene op.

Hvis man har fundamentet og murene, vil 8000 per kvm. for alt inkl. inventar m.v. så være en fair pris?

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 05-11-04 14:53

Jeg glemte at skrive at evt. grundpris selvfølgelig kommer udover disse beløb. Er 8000 stadig fair?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-11-04 15:03

Det tror jeg kan fikses billigere. Jeg skal lige forsøge noget her i week-enden. Kender en der roder med den slags.

Du siger du har fundament, sokkel, tag og grund.

Så det er varme, el, tapet, gulv, køkken, bad osv osv osv

Hiv din mail på hvac(snabela)sol.dk så skal jeg se om han er varm på opgaven

Kommentar
Fra : joker

Dato : 05-11-04 16:38

Jeg kan lave standard el installation for ca. 350 kr. pr. kvm. + moms. 450 kr. for IHC-installation.

Med venlig hilsen
Dansk Håndværker Udlejning

Kim Christensen

Accepteret svar
Fra : jej123

Modtaget 120 point
Dato : 05-11-04 17:02
Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 05-11-04 17:08

kommentar til hvem der æder rabatten:
Kære ven nu er det jo sådan at en håndværkers tid jo ikke skal anvendes hele dagen på at planlægge indkøb, afhente materialer - og der skal anvendes både tid og resourcer på planlægning financiering osv. - De virksomheder vi samarbejder med er profesionelle leverandører som er med i planlægningen hele vejen og som kun koncentrerer sig om proff. byggeri, de virksomheder vi arbejder sammen med har vi faste aftaler med som bla.a indebærer at vi i mange tilfælde hellere vil betale en bedre pris på varerne og til gengæld får en bedre service bla.a med hensyn til god og hurtig betjening. korrekte leverancer samt at vi bliver opdateret hele tiden med tidens trend.- men i relation til det bruger håndværkeren i nogle firmaer en masse tid på det ene og det andet....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-11-04 18:18

eltigro: det er de færeste huse der kan holde sig under 10000 det er kun hvis du har bunden af bunden hvad angår "kvalitet i byggematrialerne"

Godkendelse af svar
Fra : eltigro

Dato : 09-11-04 12:33

Tak for svaret jej123.
Du får pointene for linket du sendte har været brugbart. Også tak til jer andre.
De tilbud jeg har fået takker jeg nej til, da der jo er bygherre på, men nu har jeg da jeres adresser og I har fået gjort lidt reklame. Udmærket

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 09-11-04 17:27

tak i lige måde og held og lykke med byggeriet

mvh