/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux Fedora - har du prøvet den.
Fra : emesen
Vist : 850 gange
50 point
Dato : 04-11-04 13:26

Jeg tænkte lige om der måske var nogen her som har prøvet eller allerede "kører" med denne Linux-Fedora udgave.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : linuxrules

Modtaget 60 point
Dato : 04-11-04 13:54

Jeg har den kørene i både prod miljø og en på en test æske.
Hvis man kan lide "redhat" er den da udemærket.
Men da jeg er gentoo bruger er der da lige lidt man skal vænne sig til.
Altialt er den rimelig fejlfri og stabil samt nem at bruge.

Jesper

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-11-04 14:05

Hejsa
kender den ganske udemærket, og er meget stabil både som webserver og domain-controller mv.

har den ikke selv installeret, men skal du bruge den fuldt ud skal du huske at
installere ALLE pakker (rpm)
et godt værktøj at have med er dette her
http://www.webmin.com/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 14:21

Ligenu kører den bare som arbejdsstation.
Men det er da tanken at den måske skal køre som server.

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 04-11-04 14:42

Undskyld dk, men installerer alle pakker er da lidt tosset.
Den gode grund der er mere du skal sørge for at der er opdateret.
Derudover mindre plads på din disk og mere der kan fejle.
Hvis du skal køre et hvilket som helst OS som server er det at strippe det mest muligt og kun have de ting du skal bruge.

Jesper

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 17:05

Jeg prøvede først på min nye 3 ghz comp med en 10GB HD. Ny indstall -slet HD
Den ævlede noget om Nvidia og ville ikke starte.
Så prøvede jeg på min gamle 450 mhz comp med samme 10 GB HD. Ny indstall -slet HD
Den ville ikke starte på grund af mine to skærmkort (toskærmsystem)
Hmm
Så ind i en ældre compaq pII 350 mhz med 10 GB HD. Ny indstall -slet HD
Den fik selv lov til at vælge pakker.
Så kørte den.....................huiii

Mit næste forsøg bliver compaq'en som server.........nemlig.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-11-04 18:22

kender den godt. Den jeg får/fik undervisning i.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 18:35

Super Ting27...................så har jeg flere, at spørge om råd hvis den driller.
Men den ligner nu meget Windows og den OpenOffice som følger med har temmelig mange funktioner som også ligner.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 04-11-04 18:41

Vent med at spørge... :p
Jeg begynder først for alvor med Linux om 3-6 måneder. Syntes ikke det er fedt at lege med.. Windows er nu stadig min nummer 1.

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 04-11-04 19:33

Bare spøt og få svar se også på www.sslug.dk under linuxbog.

Jesper

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 22:37

Tak Linuxrules
Tja jeg er jo medlem af sslug men har ikke været derinde og kigge i lang tid.

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 05-11-04 16:08

Undskyld jeg mener spørg IKKE spøt
Linuxbog er faktisk ret fed.
Fedora ligeså bare kast dig ud i det.
mv windows >/dev/null

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 05-11-04 18:54

Nyt er altid sjovt. Tror bare ikke jeg gider bruge min smule energi på at kaste mig ud i det.

vh

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-11-04 18:59

Det er ikke absolut fordi det er sjovt - men det har lidt med principper at gøre.
Internet og vidensdeling bør ikke være en pengemagnet.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 06-11-04 17:05

Tak for svaret linuxrules. Jeg vil hive og flå lidt den Fedora, og måske vende tilbage med nye spørgsmål.