/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Nyt køkken
Fra : sfl17
Vist : 801 gange
50 point
Dato : 04-11-04 12:05

Jeg skal snart have nyt køkken - eller rettere: have 60'er-modellen udskiftet totalt. Der skal bl.a. hugges skabe op, lægges nyt gulv osv. Håber nogen herinde har forstand på den slags.
-Hvordan får man fat på en, der kan komme og foreslå en totalindretning uforpligtende og gratis?
-Er det en slags arkitekt, der udfører den slags for køkkenfirmaer?
-Har folk nogen ide om, hvad sådan noget koster (hvidt!) alt i alt?
-Har nogen gode erfaringer med et bestemt køkkenfirma, der ikke er kanondyrt?

S.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-11-04 12:10
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-04 12:18

Som rotw skriver, tag kontakt f. eks. til HTH, Kvik og hvad de nu hedder. Snus lidt rundt først, kontakt derefter en sælger og spørg. De måler normalt op og laver tilbud gratis, eller alternativ. Mål selv rummet op og tag det med. Så laver de de fineste computer tegninger - kvit og frit.

Forvent ikke den voldsomme rabat på selve elementerne, men der kan opnås en del på medkøbte hårde hvidevarer.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 04-11-04 12:19

Det er jo et rigtigt svært spørgsmål du stiller der, der er jo mange faktorer som hvor stort det skal være, hvor dyrt, skal det være gør det selv modellen, hvordan ser det ud under nuværende gulv.
Tror ikke køkkenfolkene er arkitekter, men er bare udstyret med en computer (med tegneprogram) og målebånd. Hos www.IKEA.se har man tidligere kunne finde et lign. tegneprogram.
Du kan somregel få et tilbud fra HTH og hvad de nu hedder allesammen og de har også tilknyttet nogle håndværkere.
prisen er meget vekslende lige fra gør de selv-modellen fra IKEA til det færdige Modulia, HTH mv.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-04 12:20

I anstændighedens navn vil jeg anbefale dig at spørge to eller tre. Lad være med at ulejlige alle landets køkkenfirmaer - det er useriøst.

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 04-11-04 12:20

Kvik Køkkener, Biga Køkkener, Skab Selv er alle billige men ok køkkener. De giver uforpligtende tilbud alle sammen men kig efter detaljerne.

Peter.

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 04-11-04 12:21

jeg har selv været turen igennem. Kontakt flere køkkenfirmaer, de tilbyder alle uforpligtende og gratis opmåling, forslag og tilbud, men de er absolut ikke alle lige gode. Det afhænger meget af den enkelte konsulents evner og kreativitet - derfor bør du få flere forskellige forslag. Og så kan du tage de bedste ideer fra hver og vælge den af dem, du har mest tillid til, der så kan sammensætte det, du selv føler er det rigtige for dig. Det er et stort arbejde - god fornøjelse!

Jorren

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 04-11-04 12:24

Hvis du vælger gør det selv modellen, så se evt. tegninger af hvordan elementerne skal samles før du køber (hvis muligt), nogle af dem er ganske umulige at samle, hvis man ikke har samlet et skab, kommode eller lign. før.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-04 17:36

du har den mulighed at du får en konsulent ud og måler op og tegner køkkenet hvis du vil gøre det selv kan du tage "skablisten" og gå ned i HTHGDS og købe skabene mm.
på hth hjemmeside ligge der et tegne program.
kan kun anbefale hth-kvik eller svane da disse køkkener er af meget høj kvalitet

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 06-11-04 12:09

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-11-04 12:34

det var så lidt

Kommentar
Fra : mismo

Dato : 12-11-04 07:34

Hej slf17

Jeg ER igang med mit køkken.. lyder lidt som dit.. 60'er stil (gammelt l...)... vi gik ind på ikea.dk, der ligger et tegneprogram du kan dl. hvor du kan tegne dit rum, vinduer døre osv. ind... derefter kan du gå ind og vælge et mellem flere forskellige køkkener og sætte dem ind på tegningen... det er en fed løsning, også selvom du ikke har tænkt dig at købe dit køkken hos Ikea.. det er med en oversigtstegning oppefra, 3D tegning, derudover får du en prisliste hvor alt er penslet ud til mindste detalje.. derefter ringer du til en tømrer eller hvad du nu kan finde... Ulempen ved denne løsning er at enten skal du vente 10 dage med at få dine vare leveret (750,-) eller selv hente dem.. men der er penge at spare

Mismo

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 12-11-04 11:08

Fint trick, Mismo.. Vil overveje det. For det er jo altid fint at spare lidt hist og her. En gammel andelsbolig kræver jo altid brush up.