/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skal eller skal ikke
Fra : Surf
Vist : 366 gange
48 point
Dato : 03-11-04 23:50

jeg har i en længer periode haft sp2 installeret. men må erkender at den tage min net hastighed

på den ene side vil jeg gerne beholde sp2 på min com. og på den anden side vil jeg gerne af med det. så min net igen har dens huttighed

hvad vil i forslog mig her var. for jeg er i vildrede nu omkring det

og det drejes sig om jeg skal eller ikke skal afinstaleret det

Kommentar
Fra : rimmer

Dato : 04-11-04 00:05

Tja, hvis du er ligeglad med de sikkerhedsopdateringer der ligger i sp2, kan du da
godt afinstallere den, men jeg ville nu først se om ikke der er en anden årsag til den
langsommere hastighed.

Har selv installeret sp2 og har ikke oplevet nogen ændring i net hastigheden, derfor
tror jeg du skal søge en anden grund.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-11-04 02:57

tror ikke det er sp2 der nupper din hastighed - prøv at gøre som rimmer foreslår

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-04 03:00

Kære surf.

Det at du har installeret SP2, giver dig nogle muligheder. De er sat op til maximal sikkerhed fra start. Du kan imidlertid gå ind i sikkerheds-modulet (som er nyt) og der selv vælge den grad af sikkerhed du vil have. Hvis du fjerner al sikkerhed, er du formentlig tilbage til det gammel-kendte. Men så altså også uden sikkerheden. Så det er helt op til dig selv. Men der er i hvertfald ingen grund til at afinstallere SP2. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-11-04 03:05

Jeg ville anbefale netop at søge efter spyware med f.eks. AdAware fra Lavasoft...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse
PS: En bruger der ikke mere har hastighedsproblemer, for jeg bruger LINUX...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-04 03:11

Hej Henrik - Nu er der jo absolut intet i spørgsmålet, der på mindste måde antyder spyware, så hvad pokker vil du egentligt med dit indlæg? (Bortset fra at reklamere for LINUX)

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-11-04 03:18

Arne -- som det BURDE være dig bekendt, kunne spyware netop stjæle mandens i-net hastighed.

Har din mor ikke lært dig, at hvis du ikke kan sige noget fornuftigt, så lad være!

Det vil være nyttigt at spørge, fremfor at udstille sin tåbelighed -- endda online.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse
PS: Har arbejdet med pc'er siden 1989, så jeg udtaler mig ALDRIG uden at vide hvad jeg taler om!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-04 04:05

Kære Henrik. Selvfølgeligt KUNNE der være tale om spyware, blot er det intet der tyder på det. Derfor.

Og lad være med at tale ned til mig - elev - Jeg har arbejdet med EDB siden 1979? (og er også uddannet)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 07:56

Så så lille børn - der kan jo være flere grunde til en langsom comp.
Vi har det jo også med at "kyle" forskellige drivere og og programmer ind.
Disse måske ukurante småting kan vel også sløve og især når SP2 kommer og vil have "fod" på det hele.

PS. jeg kommer snart og spørger om Linux når jeg får lagt min fedora ind.
(lige nu vil den ikke genkende to-skærmsystem)

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 04-11-04 08:29

Som så mange gange før,AFINSTALL SP 2,tag en brugerdefineret opdatering og tag kun sikkerhedsopdateringerne.Har du brug for "Let tilg til trådløs sikkerhed",eller"samlet BLUETOOTH brugerflade".Bevidstløs opdatering er aldrig god og 2/3 af de priv PCére der kritikløst opdaterer begynder at vakle

Kommentar
Fra : rimmer

Dato : 04-11-04 09:05

Tja, mulighederne er mange

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-11-04 14:04

Der er jo ingen grund til at ikke at køre ad-aware og spyware-programmer.
De kan højst ikke finde noget.
Nu er linux jo ikke et program med monopol på, og hvis man har gode erfaringer netop med linux, hvorfor så ikke slå et slag for det?, iøvrigt ville verden, hvad angår virus være noget nemmere netop med linux, idet der indtil nu ikke har været vira fremme der angriber linux.
Dog holder jeg mig også til teorien om, at sikkerheden er sat for højt, så der er ikke andet end at prøve indstillingerne.

ellebye

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-11-04 15:16

Jeg synes blot at folk burde forholde sig til spørgsmålet, og ikke begynde at gætte på alt mellem himmel og jord.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-11-04 16:53

Det største problem med servicepack 2 er nok, at vi ved for lidt om fordele og ulemper.
Det er jo heller ikke det samme grej vi kører med.
Derfor vil der jo være forskellige oplevelser omkring SP2

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-11-04 17:22

Goddag

Kl. 15:16 skriver Arne:

Citat
Jeg synes blot at folk burde forholde sig til spørgsmålet, og ikke begynde at gætte på alt mellem himmel og jord.

Kl. 3 skrev samme Arne:

Citat
Kære surf. Det at du har installeret SP2, giver dig nogle muligheder. De er sat op til maximal sikkerhed fra start. Du kan imidlertid gå ind i sikkerheds-modulet (som er nyt) og der selv vælge den grad af sikkerhed du vil have. Hvis du fjerner al sikkerhed, er du formentlig tilbage til det gammel-kendte. Men så altså også uden sikkerheden. Så det er helt op til dig selv. Men der er i hvertfald ingen grund til at afinstallere SP2.

Microsofts egen side om SP2 siger (ref: http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_om_sp2.asp):
Citat
Brug af eksisterende programmer:
Installationen af SP2 kan påvirke funktionsmåden for nogle af de eksisterende programmer, især programmer, der bruger internettet.
Disse ændringer er designet til at hjælpe dig med at beskytte din pc og dine oplysninger. Windows Firewall er f.eks. slået til som standard. Gå til Sikkerhedscenter i Kontrolpanel, og klik på "Nyheder i Windows, der hjælper med til at beskytte min computer" for at finde yderligere oplysninger om brug af eksisterende programmer sammen med SP2.

Lad det derfor være sagt med det samme: jeg har ikke modsagt det primære råd fra kl. 3, blot peget i en yderligere retning for at hjælpe. Altså var intentionen at hjælpe. Godt ord igen.

God weekend.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-02-05 12:22

Surf - Skal du ikke snart have lukket denne tråd?

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 28-11-06 23:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål