/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
vil gerne sælge min Ejerlejlighed
Fra : Keyvan2002
Vist : 478 gange
40 point
Dato : 29-07-02 22:50

Jeg vil gerne sælge min Ejerlejlighed uden at bruge en ejendomsmæglerfirma. Hvordan kan jeg gøre det med henblik til loven og hvad skal jeg vare opmærksom på?Findes det noget hjemmside om det?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 29-07-02 23:48

Jeg ville nu anskaffe en advokat, da det kan gå meget galt og blive dyrt hvis man ikke ved hvordan man skriver et skøde og undgår diverse faldgruber, som en advokat eller ejendomsmægler er opmærksom på

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-07-02 01:56

Hej Keyvan2002

Selvfølgelig kan du klare dig uden en ejendomsmægler - forudsat du er villig til selv at sætte dig ind i reglerne. Til det formål kan du få god hjælp på flg. side:

http://www.aktivhussalg.dk/links.html

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : jesper6

Modtaget 40 point
Dato : 03-12-03 11:01

Har selv solgt min lejlighed for 3 mdr siden.

Ville heller ikke betale ca 140.000,- til en ejendomsmægler og brugte www.robinhus.dk
Der kan du enten gøre det hele selv ved at oprette en prof profil til 995,- (beregner brutto/netto ydelse mm) eller du kan bruge en af deres advokater som laver det hele for 17000,-. Derudover får du rabat i aviserne og kan lægge plantegning og billeder på din profil. Jeg holdt en times åbent hus hver søndag i 5 uger og lejligheden blev solgt for 32500,- mindre end ejendomsmæglerne bud. Jeg betalte derefter en advokat for at udfærdige papirerne og sparede alt i alt ca. 100.000

Godkendelse af svar
Fra : Keyvan2002

Dato : 14-01-04 21:38

Tak for svaret jesper6.