/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjææææææælp....
Fra : anjyme
Vist : 456 gange
150 point
Dato : 03-11-04 18:21

Jeg er ude for noget mærkeligt.
Vi har Spil & vind(tips-program), men pludselig kan jeg ikke åbne det. Der kommer en boks frem, hvor der står:
16-bit Windows-undersystemet.
c:\windows\system32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windowsprogrammer.
Vælg "luk" for at afslutte programmet.
Hvad betyder det???og hvorfor???
Håber der er et lyst hoved, som kan hjælpe.
Venlig hilsen anjyme

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 03-11-04 18:22

Ps. Har afinstalleret programmet, men kan ikke installere det igen....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 18:40

Gå ind under C:\windows\repair Kopier den autoexec.nt der findes der og sæt den ind under C:\windows\system32 Sig ja til at overskrive så skulle det gerne virke igen!

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 03-11-04 18:52

Hej tedd.
Er lidt tungnem. Kan kun kopiere navnet, da filen ikke umiddelbart kan åbnes, da jeg ikke ved, hvad den skal åbnes med....
Når jeg går ind i system 32, står der at jeg ikke må ændre noget?? - men jeg kan heller ikke finde filen derinde.
Du bliver nok nødt at skære det ud i pap SORRY...
Hilsen anjyme.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 160 point
Dato : 03-11-04 19:11

Gå ind under Kontrolpanel > Mappe indstillinger > Vis Fjern flueben i Skjul beskyttede operativsystemfiler og Skjul filtypenavne for kendte filtyper. Lidt længere nede sætter du prik i Vis skjulte filer og mapper. Og lidt længere nede igen sætter du flueben i Vis indholdet af systemmapper! Og trykker ok. Så følger du vejledningen fra min første kommentar

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 19:14

Du højreklipper på filen autoexec.nt under windows\repair mappen, går ind i windows system32 mapper højreklikker et tomt sted og vælger Sæt ind! Sig ja til at overskrive autoexec.nt filen der allerede ligger der!

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 03-11-04 19:23

Hvis dit forehavende lykkes, vil jeg anbefale dig at du igen sætter/fjerner prikke og flueben, som angivet i tedd's kommentar kl. 19:11, så du undgår utilsigtet at slette og overskrive systemfiller mm. for dem vil du ikke kunne se.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 03-11-04 19:23

Hvis dit forehavende lykkes, vil jeg anbefale dig at du igen sætter/fjerner prikke og flueben, som angivet i tedd's kommentar kl. 19:11, så du undgår utilsigtet at slette og overskrive systemfiller mm. for dem vil du ikke kunne se.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-11-04 19:34

hej her er en skør ide``````
skriv i kør:
notepad
sæt denne teskt ind i notebooken og i filer skal du klikke på gem som - og vælge
navnet Autoexec.nt

@echo off

REM AUTOEXEC.BAT is not used to initialize the MS-DOS environment.
REM AUTOEXEC.NT is used to initialize the MS-DOS environment unless a
REM different startup file is specified in an application's PIF.

REM Install CD ROM extensions
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Install network redirector (load before dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Install DPMI support
lh %SystemRoot%\system32\dosx

REM The following line enables Sound Blaster 2.0 support on NTVDM.
REM The command for setting the BLASTER environment is as follows:
REM SET BLASTER=A220 I5 D1 P330
REM where:
REM A specifies the sound blaster's base I/O port
REM I specifies the interrupt request line
REM D specifies the 8-bit DMA channel
REM P specifies the MPU-401 base I/O port
REM T specifies the type of sound blaster card
REM 1 - Sound Blaster 1.5
REM 2 - Sound Blaster Pro I
REM 3 - Sound Blaster 2.0
REM 4 - Sound Blaster Pro II
REM 6 - SOund Blaster 16/AWE 32/32/64
REM
REM The default value is A220 I5 D1 T3 and P330. If any of the switches is
REM left unspecified, the default value will be used. (NOTE, since all the
REM ports are virtualized, the information provided here does not have to
REM match the real hardware setting.) NTVDM supports Sound Blaster 2.0 only.
REM The T switch must be set to 3, if specified.
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

REM To disable the sound blaster 2.0 support on NTVDM, specify an invalid
REM SB base I/O port address. For example:
REM SET BLASTER=A0

håber det lykkes at lave din egen Autoexec.nt

Godkendelse af svar
Fra : anjyme

Dato : 03-11-04 19:42

Tak for svaret tedd.
Det hele virker nu som det skal.... så er der igen glæde i det lille hjem.
Mange hilsner fra anjyme

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 03-11-04 19:42

skriv nu en ordenlig overskrif ! de fleste der kommer med et indlæg søger jo hjælp !!!! det siger sig selv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-11-04 19:46

Ikke en skør ide xou, men lidt mere besværligt end at kopiere vil jeg mene