/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar Temparatur....
Fra : mhvejsel
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 03-11-04 17:24

Hey...
Er der nogle som kender et godt program, til at måle min temparatur på min CPU.
Min bærbar er den Compaq Presario 2100
Min køler er temparatur styret, skulle jeg da mene, nogle gange efter noget tid begynder den da at blæse ligepludselig.
Og jeg kunne godt tænke mig at finde ud af, ved hvilken temparatur den begynder at køle.
Og evt. hvordan man kan få den til at lade være med at køle så meget....
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel
Info@mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 03-11-04 17:54

du kan hente aida32
det er et program der kan vise en masse oplysninger om pcen

http://www.tekweb.dk/download/utilities/adia32/default.php

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-04 18:29

Citat
Og evt. hvordan man kan få den til at lade være med at køle så meget....

Du skal ikke begynde at nedsætte kølingen af din bærebare, med mindre at du gerne vil have den brandt af. Det er i hvert fald maget uklogt!!!!!!!!
Køleren starter når temperaturen når omkring ca. 60 grader, og du endelig holde luft indtag og udtaget helt frit, med mindre du har råd til at skifte PC'en ud.
Processoren af denne høje hastighed, udvikler en hel del varme, og bliver den for varm, vil den i første omgang blokere og fastfryse som tegn på at den ikke kan blive af med varmen.

((I værste fald kan du sælge den til en indianerstamme, så de kan sende røgsignaler med den! ))

Kommentar
Fra : slander

Dato : 03-11-04 21:01

du kan også bruge Speedfan..

den kan også vise temperaturen på din harddisk..

kan hentes her http://www.almico.com/speedfan.php nederst på siden..

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 03-11-04 22:52

Speedfan...
Mener jeg ikker virker på min bærbar, jeg kan i hvertfald ikke se temparaturen på min CPU, da den siger noget med at programmer ikke understøtter min Mobile CPU...

Godkendelse af svar
Fra : mhvejsel

Dato : 26-11-06 18:27

Tak for svaret severino.