/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
compaq 4220
Fra : omegalotus
Vist : 365 gange
245 point
Dato : 03-11-04 17:02

min computer starter op kl 24.00 hvis den er i standby kører win 95 osc2 hvordan kan det være? den har præinstallerede programmer.Hvordan får jeg slettet Win 95 så jeg kan få et andet styresystem?,jeg ved godt maskinen håbløs gammel men den virker da.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 03-11-04 17:16

Det afhænger helt af hvilket hardware du har og hvilket styresystem du vil køre. Du skal have min. 256Mbram og ca. min. 300-400Mhz for at køre win2000pro eller xp.

Ellers kan jeg anbefale win98, hvis den ikke kan overholde hardwarekravene , ovenfor.

MHT: dit problem så gå i bios og disable wakeonLan - jeg tror nemlig at det er wakeonlan der åbner dit system.

Kommentar
Fra : omegalotus

Dato : 04-11-04 03:30

hej dannyboyd hvordan kommer jeg ind i bios win 95 har ikke prøvet dette før ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-11-04 13:44

Kunne nu osse være et program der var sat til at starte kl 24 hver dag, som f.eks et antivirus program! Du kan prøve at kigge under opgavestyring (tror jeg det hedder) enten i Kontrolpanel eller ved at dobbeltklikke på ikonet nede ved siden af uret!

Kommentar
Fra : Evil_Zhauqart

Dato : 05-11-04 12:43

Det afhænger helt af hvor meget din pc', ka' ta'... Med 500 mhz og 64 Mb Sd - Ram, ka' det godt gå, men måske. Sku' du heller investere i en ny comp?... Eller det er op t' dig?... Men du sku' måske ta' o' formatere' dit win95', og intall' Xp'...

1. Format og install af WinXp'...
2. Lægge nogl' nye dele ind i comp', så den lig' ka køre, fx, nogl' pr' ram', eller måske nogl mhz'...
3. Smide lortet' ud og købe en ny comp'?...

Venlig hilsen, "Quanh'...."

Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 08-11-04 14:22

For at komme ind i bios, skal du holde delete knappen inde, når du tænder computeren, dog er det nogengange en knap. Men du kan se hvilken knap du skal bruge når computeren starter.