/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton anti virus!!!!!!!
Fra : JacobS.
Vist : 677 gange
50 point
Dato : 03-11-04 16:28

Hej med jer.

Jeg har lie købt en computer med norton antivirus. Jeg har dagligt opdateret den men nu sige den at den er up to date.............. kan det passe, jeg har prøvet i en måned.
En af mine venner sage at den kun kan opdater i en begrænset periode, er det rigtigt?
Hvad skal jeg gøre for at opdatere?

Håber i kan hjælpe mig

JacobS.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 03-11-04 16:34

Mange computere bliver solgt med et prøve antivirus-program, som kun kan opdateres i en måned eller noget i den stil, og derefter skal man så købe det fulde program hvis man synes om det...

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 03-11-04 16:39

Den der følger med købte computere er oftest kun med 3 mdr. opdatering, så det kan ikke betale sig!
Norton er kendt men ikke godt... hvis du søger på nettet, vil du hurtigt finde ud af der er to antivirus, der figurerer meget. Du burde skifte til den skamroste NOD32, som koster lidt, men ikke så meget som Norton Antivirus. Eller skift til den meget udbredte avg-antivirus, som til privat brug, er helt gratis... den er ikke køn, men den gør jobbet bedre end norton...
Og kommer der flere besvarelser, så er jeg bedøvende, hvad andre siger... det er de bedste. Jeg ved at det næsten er et så følelsesladet emne som noget politik, men størstedelen af de mennesker der er aktive i div. fora, vælger enten NOD32 eller AVG!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 03-11-04 16:53

Norton er en mægtig vejleder,men fjerne noget,det er sjældent

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 03-11-04 16:55

NOD32 kender jeg ikke - AVG er et godt program som jeg har prøvekørt et års tid.
De sidste 2 år har jeg haft freewareprogrammet Avast installeret og d.d. ingen virus haft. Det har automatisk opdatering, hvilket er vigtigt med de mange nye vira: Avast home finder du her: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html
jeg er dog ikke så firkantet som lau_cph at påstå at Avast er verdens bedste, men det nærmer sig

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-11-04 17:28

Men det i siger er altså at i synes ikke at jeg skal have norton. men skal jeg købe noget for stadig at kunne opdatere norton?

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 03-11-04 17:31

Ja det bliver du desvære nødt til... ser det i hvert tilfælde ud til! Med mindre du ikke vil betale og henter en cracket version, hvis du tør det! Jeg må fraråde dig det... det er nok ikke det bedste at gøre specielt ikke med sit antivirus program!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-11-04 17:32

Jeg har lige downloaded det der avast 4! men kan i give nogle eks. på hvorfor det er bedre en norton?

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 60 point
Dato : 03-11-04 17:55

Jeg siger ikke Avast er bedre end Norton, men det er gratis og fuldt ud rigeligt til almindelig personligt brug.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-11-04 18:23

Norton er langt det mest brugte antivirus-program, og derfor lyder det meget
mere tjekket at sige, at man bruger Avast eller noget andet, som naboen ikke også har.

Personligt har jeg dog ikke i tænkt mig at skifte.
I al den tid, jeg har haft computer, har jeg brugt Norton Antivirus, og det har jeg i sinde
at blive ved med.

Men fordi Norton er så udbredt, er der også mange dårlige erfaringer med den,
og det er nok derfor, nogle tror, at den er dårligere end de mindre brugte virus-scannere.

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 03-11-04 18:36

Tak for svaret anyway. Tak for alle jeres indlæg. Det var svært at give point for i var alle gode. Jeg beholder mit Norton!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 03-11-04 18:43

JacobS. lige en ting. Du skrev du har downloadet Avast. Jeg vil fraråde dig at bruge både Norton og Avast samtidig p.g.a. evt. konflikter.

Rellom, jeg forsøger ikke at være "tjekket" fordi jeg bruger Avast og har erfaret at det er et godt AV program. Man behøver vel ikke været tjekket fordi man forsøger at holde udgifterne nede til diverse programmer vel.

mvh
anyway

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-11-04 18:47

Tak for det anyway men jeg har fjernet avast!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-11-04 19:18

Hej
Højreklik på Norton Antivirus ikonet (den lille skærm) på værktøjslinien--->vælg 'Åbn Norton Antivirus', når så programmet er åben kan du i anden nederste linie 'Abbonnements´tjeneste og udfor en dato hvor dit abbonement løber til. Et lille fif, når du formaterer disken og geninstallerer Norton starter der en ny periode.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 03-11-04 19:50

Er du TDC kunde kan du få et Internet security og antivirusprogram, for 10 kr. pr. måned og det er vel til at overkomme.

Da jeg fik mit ADSL abonnement fulgte der Norton Internet Security og antivirusprogram 2002 med i tilbudet. Det første år var gratis og nu betaler jeg ca. 16-17 kr. pr. måned. Jeg har et lille netværk og deler min ADSL forbindelse over enrouter, med to unger i den aktive alder. De kære unger vil gerne undersøge nettet og hente downloader div. ting på nettet. Jeg vil påstå, at Norton har reddet os adskillige gange for div. forsøg på indtrængning mm.

Jeg tager muligvis fejl, men jeg tror nu på at de virusprogrammer, der betales for, har en større sikkerhed for rimelig opdateringsinterval og en større sikkerhed for at det bliver ved med at virke.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-11-04 22:00

Til Brassovitski:

Hej

Når jeg går som du siger er der ikke et sted hvor der står hvornår mit abbonoment udløber!
Kan det passe at det gælder "for evigt"?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 03-11-04 22:28

Nååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå................... nu har jeg fundet det du mente.
Det slutter i december og koster 260 at upgradere!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 03-11-04 23:33

Jeg synes du skal fortsætte med Norton, hvis du har været glad for det og vil betale for det. Så fornærmer du heller ikke de mange Norton fans jeg kan se er med i tråden.

Jeg vil dog stadig påstå efter lang prøvetid at Avast er fuldt på højde med Norton.

Go on JacobS.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-11-04 21:02

Hej JacobS
Undskyld men du brugte vist mit svar.
men pointene gik til en anden.
Men skidt, jeg overlever nok uden, de 50 point.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-11-04 13:50

Brassovitski > Der er vist noget, du har misforstået.
JacobS havde jo accepteret et svar, længe inden du kom på banen.
Du har altså skrevet i en lukket tråd - og så kan man ikke få point.