/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
skodprogram win xp
Fra : mastek
Vist : 357 gange
50 point
Dato : 29-07-02 21:16

Hvordan får man cdér til at starte automatisk i windows xp

Accepteret svar
Fra : kaasgaard

Modtaget 60 point
Dato : 29-07-02 21:35

Hej,

Det kræver to ting:

1) At der er en autorun.inf fil på cd'en, samt
2) At CD-ROM'en er konfigureret til autoplay (My Computer->højreklik drev->Properties->autoplay.

Håber det hjælper

// Martin

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 02:35

Hej Mastek,

prøv at se efter om autorun er slået fra eller til... Nogle spil slår Autorun fra når de bliver installeret da de så kører hurtigere, da computeren ikke ska' "spørge" cd-rom drevet om der er puttet en CD i...

denne artikel... -->
http://www.moddin.net/article.asp?ArticleID=26
kommer med følgende forslag til at slå Autorun fra... du ska' bare gøre det lidt omvendt tilsidst...

tryk på Start --> kør --> indtast "gpedit.msc" -->

så skulle der dukke et Vindue op
+-Computer Config
'-+-Administrative Templates
'-+-System
Dobelt klik på 'Turn off Autoplay' vælg 'Enabled' og klik 'Nej' (idet der står ja så er den slået fra)

ellers ka' du gå ned i registrerings databasen og kigge...
start --> kør --> indtast "regedit" eller "regedit32"... her skal du dog før du går igang med at lave om noget lave en bakup af din registrerings database...

det ka' du bl.a. gøre i menuen filer... ved at vælge Exportere (= gemme)... og når du så skal ha' den gendannes eller hente den gamle ind igen... så ska' du bruge importere...

lidt mere omkring f.eks. backup af Registrerings databasen... -->
http://www.annoyances.org/exec/show/registry

eller du ka' gå ned i din registrerings database og se om den er slået til eller fra -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q155217
du skal lede efter følgende string

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom] Autorun=0
hvis værdien er 0 er den slået fra, så skal du ændre den til 1, hvis værdien er 1 er den slået til og så må problemet være noget andet mht. autorun og din pc...

her bliver der bl.a. vist et skærmbillede af hvor det er... -->
http://www.praestkjaer.dk/dk/autorun.htm

et lille fif til registrerings databasen er at bruge søgefunktionen, i menuen "rediger"... eller genvejs tasten "CTRL+b" og så indtast "Autorun"... og så tryk næste indtil den kommer frem til målet... du ka' bl.a. bruge "F3" til at få den til at gå vidrere til næste værdi...

Håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 02:42

Hej igen,

jeg havde ikke lige læst det med hvordan du ville få en CD til at starte automatisk...

men der er 3 danske links her til hvordan du ka' gøre det... -->
http://www.html.dk/artikler/00035/
http://www.mkdata.dk/pctutor/software/autorun.htm
http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/autorun-cd/braend-en-cd-med-autorun.htm

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 14:33

Hej Mastek,

har du fået det til at funke?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mastek

Dato : 30-07-02 15:09

næh, nu har jeg prøvet det hele, så næste projekt er af afinstallere win xp, og så installere igen

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 30-07-02 15:13

Ok så skal jeg lige være helt sikker på hvad du mener.

Vil du brænde en cd, der starter automatisk eller kan du ikke få dine cd'er til at starte automatisk under windows xp?

// Martin

Kommentar
Fra : mastek

Dato : 30-07-02 15:17

jeg kan ikke få win xp til at starte cdérne automatisk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 15:23

hej Mastek,

har du afprøvet det med registrerings databasen for at se om værdien er 1 eller 0?
den skal være 1 for at Autorun er slået til...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mastek

Dato : 30-07-02 15:35

den står til 1, så det er ikke det der er i vejen, jeg skulle alligevel have holdt mig til win 98 eller win 2000

Kommentar
Fra : mastek

Dato : 31-07-02 06:49

Har fundet løsningen, løsningen var den som Starup kom med, (gpedit.msc) tusind tak for en god hjælp .

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:46

"mastek" <mastek.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:b%349.6087$G3.787369@news010.worldonline.dk...

> Hvordan får man cdér til at starte automatisk i windows xps')

Kig her:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/search.asp?s=cd

--
....Klitgaard

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-08-02 13:34

Hej Mastek,

det var da så lidt...

jeg er da glad for at du fik det til og virke... jeg beklager at jeg først har fået svaret nu...

men jeg var at rydde om i min Mailbox, da jeg faldt over en mail til dette indlæg... men kører det så stadig væk fint med Autorun, eller driller det lidt indmellem?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mastek

Dato : 24-08-02 14:53

Jo tak det virker fint hver gang nu. tak for hjælpen endnu engang