/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Cs online game
Fra : ras65
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 29-07-02 19:55

Hey... jeg vil gerne lave et online game, som alle kan joine. Men jeg kan sq ikke finde ud af det! Jeg har den rigtige IP (100 % sikkert) Men man kan ikke joine!! :(
En af mine venner siger at det er fordi jeg IKKE har har installeret en IPX protokol, men jeg ved det ikke!

KORT SAGT: hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-07-02 23:04

Hej Ras,

hvilken version af Windows kører du med?

du ka' se efter om du har installeret IPX vad at højreklikke på ikonet for "andre computere", her skal du vælge "egenskaber"...
hvis IPX ikke er nævnt i listen/oversigten, skal du trykke på knappen Tilføj... så åbnes der et nyt vindue... "Vælg Netværkskomponenttype", her skal du så trykke på "protokol" og så derefter knappen "tilføj"...

derefter åbnes et nyt vindue... "Vælg Netværksprotokol"... her skal du gå ned til der hvor der står Microsoft, og klikke der...
her skal du så vælge "IPX/SPX kompatibel protokol"... trykke ok... og så er IPX installeret... herefter skal du lave en genstart hvis den ikke selv beder om det...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : solen

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-02 06:26

Du skal bruge en fil som hedder
vent lige.. skal finde den

Det hedder mirC

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 09:21

Hej Solen,

det er ikke for at træde dig over tæerne... Men hvordan vil du så lige få Mirc til at ku' spille Counter Strike online?
Jeg har bare lidt svært ved at se hvordan du vil få et "Internet Relay Chat"-program til at ku' få konfiguret det således, at det bliver muligt... men hvis du kender en fidus til det vha. Mirc... vil jeg da meget gerne hører hvordan du vil få det gjort...

men hvis det er fordi du skulle være i tvivl om hvad Mirc er så ka' du læse det her... -->
http://www.mirc.co.uk/translations/danish.html
her er der også en "mIRC Dansk Brugervejledning"... -->
http://users.cybercity.dk/~bse13140/

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 30-07-02 14:49

Jeg har ikke et ikon hvor der står: Andre computere

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 15:11

Hej Ras,

hvilken version af Windows bruger du?

det ka' også være den bare hedder Netværk... afhænger nok lidt af hvilken version du har...

men ellers så prøv følgende... tryk på Start --> indstillinger --> kontrol panel... her sku' der være et ikon til netværk...
den skal du så dobbeltklikke på... den vil så åbne det samme vindue som egenskaber for ikonet på Skrivebordet vil åbne...

når du har fået åbnet det vindue skal du følge den samme procedurer som nævnt foroven ved det andet, efter "egenskaber"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 31-07-02 01:01

Jeg bruger Win 2000 pro

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 31-07-02 02:23

Hej Ras,

oki doki...

så ka' du bruge 2 måder til at få egenskaber til dit Netværkskort frem...

den ene er ved at højreklikke på ikonet ude på skriveboardet, der hedder "netværkssteder", ikonet er et billede af jorden med 2 computere og en blå ZigZag linje imellem dem...
her skal du så vælge "egenskaber", derefter vil du blive bragt til en "mappe" der åbnes i et nyt vindue og som hedder "Netværks- og opkaldsforbindelser"...

den anden måde at få denne "mappe" frem på er ved, at trykke på Start --> indstillinger --> kontrolpanel... og så her trykke på ikonet "Netværks- og opkaldsforbindelser".. denne skal du så åbne... og her vil du så komme frem til samme resultat som ved at følge metoden fra Skrivebordet...

Når du har åbnet og fået "mappe"-vinduet fram på skærmen, er der evt. et ikon hvorved der står "LAN-forbindelse"... (det hedder den hos mig, det ka' godt være den hedder noget andet hos dig)...

Men den ska' du så højreklikke på og vælge egenskaber... så vil der åbnes et nyt Vindue... her ka' du så i listen se om IPX er installeret, hvis der ikke står noget med IPX, ska' du trykke på knappen "installere" det vil åbne et nyt vindue "Vælg netværkskomponent"
her ska' du så trykke på "protokol" og så "tilføj"...

og her skal du så vælge IPX/spx... på den maskine hvor jeg har Win 2000, hedder den "NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol"... hvis der ikke bliver vist noget med IPX... så meld lige tilbage...

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 31-07-02 11:04

Hej Ras,

har du fået det til at funke nu... eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 01-08-02 13:44

jeg kan ikke finde ud af hvad min IP er!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-08-02 16:04

Hej Ras,

den lokale eller globale ip?

hvis du ska' ha' fat i den globale ip, ka' du gå ind på ... -->
http://www.myip.dk
og få den af vide...

ellers ka' du få den af vide på følgende måde...
tryk start --> kør --> indtast "ipconfig" ... og så popper der et vindue op med bl.a. dit lokale IP nummer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-08-02 13:38

Hej Ras,

fik du det egentlig til at funke, med at finde din IP?

og er det ellers lykkes for dig, at få lavet et Online CS game som de andre ka' joine?

mvh.

Strarup