/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer genstarter og genstarter og gen~
Fra : Smukke_Ole
Vist : 473 gange
200 point
Dato : 02-11-04 18:08

Hej !
Jeg har lige fået et problem:
jeg kan ikke slukke min computer, hverken ved at klikke på Start -> Luk computeren
-> Luk, eller ved at bruge afbryderknappen på kabinettet. Det eneste, der virker, er at hive stikke ud af stikkontakten.
Jeg kører XP PRO med en AMD Athlon 1700+, 512 MB RAM.
Der er I K K E tale om virus eller spyware, da begge dele er helt opdateret: det samme gælder WIN, hvor jeg for et par dage siden installerede SP2.
Min BIOS er en AMI på et K7S5A bundkort

Er der nogen, der kan hjælpe, da det er ret irriterende ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 02-11-04 18:22

http://www.verdensnavle.dk/tips.html
http://www.wintip.dk/
tror bare det er en virus prøv en online scan : http://www.bitdefender.com/scan/licence.php
og hent stinger og prøv køre denne : http://vil.nai.com/vil/stinger/
Ellers kan det være din strømstyring den er galt med...
mvh
turbo.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-04 18:22

Vælg Start->Kør..-> skriv shutdown -a

..og trykker retur/enter

HUSK mellemrum mellem shutdown og -a (minus a)

Derefter tager du lige en tur omkring : http://housecall.trendmicro.com

..og snupper en on-line scan for virus

Ps. Slå evt. systemgendannelse fra, før du scanner/sletter

Sasser orm ????

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 02-11-04 18:27

Har du prøvet en scandisk?? gå ind i denne pc og højer klik på c: og vælge egenskaber og vælge funtioner og derefter undersøg nu sæt flugeben i begge og sig ja og genstart så og hold fingerne væk indtil den er på skrivebord igen...

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 02-11-04 18:29

brug ikke http://housecall.trendmicro.com/ har prøvet når der er virus køre det ikke godt brug den bedste der er pt (nr 1 på top 10) http://www.bitdefender.com/scan/licence.php

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 02-11-04 18:30

Ikke for at være efter dig molokyle SS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 18:42

Hvor længe har du haft problemet? Efter update til sp2?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 18:48

Prøv at højreklikke på Denne Computer ikonet på skrivebordet! Gå ind under egenskaber > avanceret > Under Start og genoprettelse går du trykker du på knappen Indstillinger! Og i den menu du kommer ind i fjerner du flueben i Genstart automatisk!
Du vil så sandsynligvis få en blå skærm når du forsøger at lukke computeren. Hvis der kommer en fejlrapport her sender du den ind hertil! Helst alt hvad der står!

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 02-11-04 19:56

Tedd har ret, men du får nok en temmlig kryptisk kode ud af det. Men, grunden til konstant genstart plejer at være en defekt driver. Pil al udnødvendig periferi udstyr af. Hjælper det så, installer udstyret igen et efter et indtil det går galt

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 02-11-04 20:25

w32Blaster!!!

Har haft det samme 2 gange.. Pisse irriterende..

Bare se at få formateret den harddisk!!!

jjhj

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 20:27

Det er jo netop den kryptiske kode man bruger til fejlfinding! Men man får sandsynligvis osse programmet der forårsager fejlen! Mit gæt er at det er et antivirus program, men lad os nu se!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 20:33

Interessant jjhj!! Men prøv nogle spørgsmål du har forstand på, istedet for at komme med kommentarer, der gør meget mere skade end gavn!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-04 20:40

Når du forsøger at lukke den Windows XP-baserede computer, kan computeren holde op med at reagere (den hænger), og du kan få vist følgende meddelelse:
Du kan nu slukke for computeren

Årsag
Denne situation opstår på computere, der understøtter funktionen APM (Avanceret strømstyring). Hvis du bruger en computer, der ikke indlæser et ACPI-kompatibelt (Advanced Configuration Power Interface) abstraktionslag for hardware (HAL), vises denne meddelelse, når lukkeproceduren er færdig. Hvis du bruger et ACPI-kompatibelt input/output-system (BIOS) sammen med ACPI HAL, kan operativsystemet slukke for strømtilførslen.

Løsning
Sådan løses problemet:
Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
Klik på Ydelse og vedligeholdelse i Kontrolpanel, og klik derefter på Strømstyring.
Klik på fanen APM.
Marker afkrydsningsfeltet Aktiver Avanceret strømstyring, og klik derefter på OK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-11-04 22:14

-> tedd: jaah problemet opstod i lørdags efter installation af SP2. gik så væk, men er nu dukket op igen, og denne gang ser det ikke ud til at gå væk igen
Fjernelse af "fluebenet" i Genstart automatisk er fjernet uden nogen effekt, og jeg får I K K E blå skærm.
->turbo.dk: Bitdefender siger, at jeg ikke er administrator, skønt jeg er det og så kan jeg ikke komme videre
->acronym Jeg tror at jeg vil vente med dit forslag indtil næstsidst. sidste udvej er Format C:
-> pallebhansen computeren hænger ikke, men genstarter blot, når jeg forsøger at lukke den, og APM findes ikke under strømstyring -> APM

Det var alt for denne gang. Nu er det ved at være på tiden at "studere indersiden af øjenlågene"

Håber på flere forslag i m orgen

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-11-04 22:19

-> molokyle
shutdown - a virker ikke på apparatet

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-11-04 22:29

Hej !
Jeg har lige observeret, at min boot.ini fil nu ser ud som nedenstående.
Der er sket en tilføjelse til sidst, idet /NoExecute=OptIn ikke var der før.
Er det noget, der stammer fra SP2 eller hva' ?

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-04 22:55

det her følger jeg da lige med i - håber du får kassen til at virke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-11-04 22:56

I systemværktøjer kan du gå ind og vælge et gendannelsespunkt fra før i lørdags så skulle det hjælpe
Mvh Sune

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 23:19
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 23:25

Det må være en software DEP ( Data Execution Prevention ) da din processor ikke understøtter DEP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-11-04 23:27

Jeg har den osse i min boot.ini bortset fra at hos mig er fastdetect swithen anbragt til sidst!

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 03-11-04 14:21

Hej !

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre, for efter at have rodet lidt rundt med de råd, jeg fik i går, så er problemet forsvundet igen. Jeg ved ikke, hvad jeg har gjort for at få det væk, så hvem skal have point ?

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 05-11-04 16:00

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg har trukket lod:du vandt