/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ændre billed format
Fra : notatoy
Vist : 552 gange
50 point
Dato : 01-11-04 23:03

Hvordan ændrer jeg formatet på de billeder, der er taget med webcam til jpg. format?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-11-04 23:34

Du åbner dem i et billedbehandlingsprogram, og trykker filer/save as og får muligheden for at rulle nederst til det ønskede format.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-04 23:38

Konventer dem i et billedbehandlingsprogram!

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 01-11-04 23:43

Hmm, som hvilket fx?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-04 23:51

irfanview burde kunne konventere! Selv bruger jeg acdsee! godt nok ikke ægte billedbehandlingsprogrammer men de kan bruges!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-11-04 23:52
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-04 00:00

Tja feks. Paint som er som standard i Windows.
Højreklik på billedet, og tryk åben med, vælg paint, men sørg for at der ikke er hak for neden, hvor der står brug altid dette program.
Du kan også hente gratis og gode billedbehandlingsprogrammer på nettet. feks: XnView v1.21
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=204&Download=JA
Feks. Gimp som er på dansk: http://www.gimp.org/windows/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 02-11-04 15:51

Tak pallebhansen.
Ved du også hvordan jeg ændrer det til sort/hvid hvis nu det ikke virkere i paint via attributter?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-11-04 16:59

Du kan jo bare i paint eller et andet program, gemme i monocrom, husk nu at gemme i et andet navn, for ikke er overskrive det oprindelige billede.
I alle størrer billedbehandlingsprogrammer, kan der gemmes i alle formater, og endda fjerne en eller alle farver.
VH Palle Hansen